۷۹۱۹۹۵
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

تلاش برای یافتن جعبه سیاه دوم هواپیمای اندونزی

رئیس کمیته ایمنی حمل و نقل اندونزی اعلام کرد گروه جستجوی هواپیمای مسافربری شماره JT۶۱۰ شرکت لیون ایر که با ۱۸۹ مسافر در دریای جاوه سقوط کرد، پس از یافتن جعبه سیاه اول ،اکنون درصدد یافتن دستگاه ضبط صدای خلبانان موسوم به &#۰۳۹;جعبه دوم&#۰۳۹; در اعماق آبهای این دریا هستند.

خبرگزاری ایرنا: رئیس کمیته ایمنی حمل و نقل اندونزی اعلام کرد گروه جستجوی هواپیمای مسافربری شماره JT۶۱۰ شرکت لیون ایر که با ۱۸۹ مسافر در دریای جاوه سقوط کرد، پس از یافتن جعبه سیاه اول ،اکنون درصدد یافتن دستگاه ضبط صدای خلبانان موسوم به 'جعبه دوم' در اعماق آبهای این دریا هستند.

' اونی سوریو' رئیس کمیته ایمنی حمل و نقل و سوانح هوایی اندونزی در گفت وگو با خبرنگاران افزود: این دستگاه ضبط صدا که به عنوان جعبه سیاه دیگر هواپیما شناخته می شود، دارای باتری با ظرفیت ۳۰ روز است که می تواند تمام مکالمات کابین خلبانی را در خود ثبت و ضبط کند.

به گفته وی اطلاعات این دستگاه مانند جعبه سیاه هواپیما بسیار مهم است زیرا اندونزی درپی آن است تا جزئیات مرتبط با این سقوط را بررسی کند تا از بروز سوانح دیگر در این مدل از هواپیما جلوگیری کند.

سوریو تاکید کرد: بیش از ۵۰ غواص اندونزیایی از روز سه شنبه تاکنون در دریای جاوه درجستجوی این دستگاه هستند.

مسئولان اندونزیایی اعلام کردند به دستور رئیس جمهوری این کشور تمام هواپیماهای بوئینگ مدل ۷۳۷-MAX را که یک نمونه از آن بامداد دوشنبه هفته جاری در دریای جاوه در شرق این کشور سقوط کرد،مورد بازبینی ایمنی پرواز قرار می گیرد.

این مدل از هواپیما در سال ۲۰۱۶ به صنعت هوانوردی جهان پیوست و هواپیمایی اندونزی بتازگی از فهرست سیاه آمریکا و اتحادیه اروپا برای امنیت پرواز برداشته شده است.

جعبه سیاه هواپیمای سقوط کرده اندونزیایی روز گذشته در اعماق آبهای دریای جاوه پس از ۴ روز جستجو پیدا شد.
به گفته سوریو جعبه ای که روز گذشته پیدا شد موسوم به FDR بوده که یکی از دو جعبه سیاه درون این هواپیمای است و جعبه سیاه دوم یا CVRکه تمام مکالمات کابین خلبانی را ضبط می کند، هنوز پیدا نشده است.

به گفته وی برای یافتن علت سقوط این هواپیمای تجاری ومسافربری وجلوگیری از بروز حوادث احتمالی بعدی متخصصان نیازمند به اطلاعات هردو جعبه سیاه هواپیما دارند.

ژنرال وحیودی فرمانده غواصان اندونزیایی گروه جستجوی هواپیما نیز روز جمعه درگفت وگو با شبکه رادیویی Elshinta اندونزی گفت که هر دو جعبه سیاه ،در مدل هواپیمای بوئینگ 737 Max-8 در دم این هواپیما جاسازی و نگهداری می شود.

به گفته وی ، از هواپیمای سقوط کرده به وزن یک تن ، تنها 10 درصد بقایای آن به وزن 100 کیلوگرم توسط غواصان کشف شده است.

وی افزود: 52 نفر ازغواصان در پنجمین روز از عملیات جستجوی خود تمام تمرکز را برای یافتن دومین جعبه سیاه می گذارند.

به گفته وی دریای جاوه دارای جریانات دریایی بسیار قوی است و گروههای غواصی به صورت دو نفری به اعماق این آبها اعزام می شوند و صرفا می توانند 28 دقیقه در این آبها غواصی کرده و دوباره باید به سطح بازگردند.

هواپیمای «737ماکس 8» متعلق به شرکت«لیون ایر»بامداد دوشنبه (29 اکتبر) هفتم آبان ماه ازجاکارتا عازم شهر «پانگکال پینانگ» در جزیره «بانگکا» اندونزی بود که 13دقیقه پس از پرواز، در دریای جاوه در شرق این کشور سقوط کرد.

نخستین و بدترین فاجعه هوایی اندونزی در 26 سپتامبر 1997 بوقوع پیوست. در این حادثه یک فروند ایرباس 300 در منطقه مدان این کشور با 234 مسافر سقوط کرد که همه سرنشینان آن کشته شدند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج