۷۹۲۲۰
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

اطلاعات اینترنتی خود را چهارچشمی بپایید!

امروزه محافظت از رمز عبور در وسایل الکترونیک یکی از مراتب احتیاط است. دنیای مجازی، قفل های مجازی هم می طلبد. در این مطلب راهکارهای ساده ای به شما می آموزیم تا از همه وسایل الکترونیک همچون موبایل، تبلت، لپ‌تاپ و کامپیوتر خود به درستی محافظت کنید.

اطلاعات اینترنتی خود را چهارچشمی بپایید!





برترین ها: امروزه محافظت از رمز عبور در وسایل الکترونیک یکی از مراتب احتیاط است. قدیم ها برای محافظت از مال و اموال و اسناد مهم آن را در گنجه های قفل دار می گذاشتند. بعدها گاوصندوق آمد، بعدها صندوق امانات و ... اما اکنون دارایی افراد فقط کاغذ و پول و سند نیست، اطلاعات شخصی آنها است که در دنیای مجازی به راحتی سرقت می شوند و فرد حتی روحش هم خبردار نمی شود.

دنیای مجازی، قفل های مجازی هم می طلبد. در این مطلب راهکارهای ساده ای به شما می آموزیم تا از همه وسایل الکترونیک همچون موبایل، تبلت، لپ‌تاپ و کامپیوتر خود به درستی محافظت کنید تا اطلاعات و داده های شخصی شما به سرقت نروند.

قرار دادن Google Alert در نام خود

این کار کمتر از یک دقیقه زمان می برد و برای انجام آن به نشانی انترنتی http://www.google.com/alerts بروید و نام و مدل های مختلف نام خود را داخل گیومه بنویسید. همین.

فعال کردن تایید دومرحله‌ای در جی‌میل

با انجام چند مرحله ساده می توانید امنیت جی‌میل خود را تضمین کنید. به این ترتیب، هنگامی که بخواهید از وسیله دیگری به جی‌میل خود متصل شوید، باید رمز تایید را داشته باشید. این کار باعث کوتاه شدن دست سواستفاده کننده ها می شود. به این مفهوم که، اگر حتی به طور اتفاقی کسی به رمز عبور جی‌میل شما دسترسی پیدا کرد، باز هم نمی تواند از کامپیوتر دیگری وارد اکانت شما بشود. میلیون ها کاربر در سراسر جهان از این ابزار استفاده می کنند. شما نیز به آنها ملحق شوید.

اطلاعات اینترنتی خود را چهارچشمی بپایید!

پس از استفاده از حساب های کاربری خود حتما از آنها را خارج شوید

این کار نه تنها باعث می شود تا ردپای وب‌گردی شما در اینترنت کمرنگ شود، بلکه اگر پس از شما فرد دیگری پشت سیستم بنشیند نمی تواند از روی کنجکاوی، اطلاعات شخصی اکانت شما را نگاه و بررسی کند. اگر از کامپیوتر شخص دیگر یا کافی نت ها استفاده می کنید که بیرون آمدن از حساب کاربری یکی از فعل های بسیار واجب برای انجام است. گاهی برخی از کاربران این مساله را فراموش می کنند و بعدها مشکلات بزرگی برای آنها به وجود می آید.

نشانی ایمیل، شماره موبایل یا کدپستی خود را به هرکسی ندهید

بدون شک هیچ کاربری اینگونه اطلاعات شخصی خود را به افراد غریبه نمی دهد. اما هنگامی که در یک فروشگاه بسیار معتبر هستید و مسوول فروش آنجا که یونیفورم پوشیده و بسیار شیک است از شما چنین تقاضایی می کند، نمی توانید به او شک کنید و با کمال میل، شماره موبایل یا نشانی ایمیل خود را به او تقدیم می کنید. شرکت ها، فروشگاه ها، آرایشگاه ها و ... این اطلاعات را برای تکمیل پروفایل مشتری های خود طلب می کنند. اما شما می توانید از ارایه آنها خودداری کنید.

رمزگذاری کامپیوتر

اینکراپت کردن کامپیوتر یا رمزگذاری آن به این مفهوم است که اگر فردی غیر از خود شما بخواهد به هارددرایو شما دسترسی داشته باشد، باید رمز عبور داشته باشد. در سیستم های مک، کاربر باید به قسمت تنظیمات برود و گزینه Security and Privacy (امنیت و حفظ حریم شخصی) را انتخاب کند. سپس به قسمت FileVault (سیستم رمزگذاری در مک) برود و گزینه Turn on FileVault را انتخاب کند. به این ترتیب سیستم رمزگذاری هارددرایو در مک فعال می شود. کاربران دیگر سیستم‌عامل ها باید از Bitlocker استفاده کنند.

تنظیمات فیس‌بوک را به «فقط دوستان» تغییر دهید

کاربران فیس‌بوک باید تنظیمات اکانت خود را به «فقط دوستان» تغییر دهند. این گزینه در حالت پیش‌فرض روی بازدید عموم تنظیم شده است. حتی برای امنیت بیشتر می توانید از طریق گزینه Custom آن را کاملا شخصی سازی کنید و تحت کنترل خود در بیاورید.

اطلاعات اینترنتی خود را چهارچشمی بپایید!

به طور مرتب تاریخچه جست‌وجوها و کوکی‌های خود را چک کنید

اگر فراموش می کنید یا چندان مایل به این کار نیستید، حداقل تنظیمات مرورگر را طوری تغییر دهید که در فاصله های زمانی کوتاه، همه تاریخچه و کوکی ها را به طور اتوماتیک پاک کند. برای این منظور باید به قسمت Options بروید و privacy را انتخاب کنید. در پنجره ای که باز می شود، گزینه never remember your history (هرگز تاریخچه را ذخیره نکن) را فعال کنید. این کار باعث می شود اثری از فعالیت های آنلاین شما باقی نماند و کمتر مورد ردیابی هکرها قرار خواهید گرفت. افزونه هایی همچون TACO نیز می تواند فعالیت های آنلاین شما را تا حد امکان مخفی کند.

از IP Masker استفاده کنید

برای مخفی کردن ردپای خود در اینترنت می توانید از Tor یا از گزینه های مبتنی بر مرورگر همچون HideMyAss.com استفاده کنید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج