جاباما
۷۹۲۲۲۰
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

ثبت رکوردی خاص در بوندسلیگا؛ گلزنانی از دو نسل!

 اختلاف سن بین دو گلزن بازی وردربرمن-لورکوزن بالغ بر ۲۰ سال بود.

وبسایت نود: در یکی از جذاب ترین بازی های هفته نهم بوندسلیگا وردربرمن روز یکشنبه در وزراشتادیون میزبان بایرلورکوزن بود و در پایان با نتیجه سنگین ۶-۲ مقابل حریف خود تن به شکست داد.

ستاره این بازی کای هاورتز ستاره ۱۹ ساله (متولد ۱۱ ژوئن ۱۹۹۹) بود که گل های چهارم و ششم تیمش را وارد دروازه پاولنکا کرد. در آن سوی میدان یکی از دو گلزن برمن، نامی آشنا برای همه فوتبالدوستان بود.

ثبت رکوردی خاص در بوندسلیگا؛ گلزنانی از دو نسل!

کلودیو پیزارو ستاره سال های دور برمن و بایرن مونیخ که در این تابستان برای چهارمین بار به وردربرمن بازگشته، از ابتدای نیمه دوم به جای مارکو فریدل به زمین رفت و در روزی که ۴۰ سال و ۲۵ روز سن داشت، توانست در دقیقه ۶۰ گلزنی و نتیجه بازی را ۳-۱ کند.

به نقل از سایت رسمی فیفا، اختلاف سنی هاورتز و پیزارو در روز گلزنی هردو، ۲۰ سال و ۸ ماه و ۸ روز بود. در تاریخ بوندسلیگا سابقه نداشته که دو گلزن در یک بازی مشابه چنین اختلاف سنی فاحشی داشته باشند.

ثبت رکوردی خاص در بوندسلیگا؛ گلزنانی از دو نسل!

این اولین گل پیزارو در فصل ۱۹-۲۰۱۸ بوندسلیگا بود و او با این گل دو رکورد دیگر را هم ثبت کرد. پیزارو به دومین بازیکن تاریخ بوندسلیگا (بعد از میروسلاو ووتاوا) تبدیل شد که بعد از عبور از ۴۰ سالگی موفق به گلزنی می‌شود. ووتاوا که او نیز همانند پیزارو بازیکن وردربرمن بود، در ۲۴ آگوست ۱۹۹۶ و هنگامی که ۴۰ سال و ۱۲۱ روز سن داشت دروازه اشتوتگارت را گشود تا تبدیل به مسن ترین گلزن تاریخ بوندسلیگا شود. پیزارو در صورت ادامه روند گلزنی در همین فصل قادر به شکستن رکورد ووتاوا خواهد بود.

همچنین پیزارو با وارد کردن نام خود به فهرست گلزنان فصل ۱۹-۲۰۱۸ توانست در هجدهمین فصل بوندسلیگایی گلزنی کرده و با رکورد کلاوس فیشر (گلزنی در ۱۸ فصل بوندسلیگا) برابری کند. پیزارو اولین گل خود را در فصل ۰۰-۱۹۹۹ بوندسلیگا به ثمر رساند و بعد از آن تنها در ۲ فصل بوندسلیگایی در گلزنی ناکام بوده است؛ یکی فصل ۰۸-۲۰۰۷ که مشغول بازی برای چلسی بود و دیگری فصل ۱۵-۲۰۱۴ که با وجود انجام ۱۳ بازی برای بایرن نتوانست دروازه ای را باز کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج