۷۹۲۲۸۳
۱ نظر
۵۰۱۹
۱ نظر
۵۰۱۹
پ

گروکشی طرفداران امیر جدیدی و مخالفانش

فیلم سینمایی «تختی» به کارگردانی بهرام توکلی که قرار بود امیر جدیدی بازیگر نقش اصلی‌اش (غلامرضا تختی) باشد از همان ابتدا با حاشیه‌هایی همراه شد.

خبرآنلاین: فیلم سینمایی «تختی» به کارگردانی بهرام توکلی که قرار بود امیر جدیدی بازیگر نقش اصلی‌اش (غلامرضا تختی) باشد از همان ابتدا با حاشیه‌هایی همراه شد.

گروکشی طرفداران امیر جدیدی و مخالفانش

شاید بیراه نباشد بگوییم پروژه «تختی» از اساس همراه با حاشیه است و هر کارگردانی هم که پای ساخت این کار بیاید به نحوی گرفتار حرف و حدیث‌ها و بالا و پایین‌هایی می‌شود.

سال‌ها پیش مرحوم علی حاتمی استارت ساخت فیلم غلامرضا تختی را زد، اما به دلیل بیماری که گرفتارش شد فرصت تمام کردن آن را پیدا نکرد. پس از او بهروز افخمی کارگردانی این فیلم را برعهده گرفت و مسئول تمام کردن اثر نیمه تمام مرحوم حاتمی شد، البته که نتیجه کار فیلمی کاملا متفاوت با کارهای علی حاتمی شد.

از آن روزها سال‌ها گذشت تا اینکه از چندی پیش خبرهایی مبنی بر ساخت فیلم سینمایی «تختی» توسط بهرام توکلی شنیده شد و در مدتی کوتاه نیز این اخبار رنگ واقعیت به خود گرفتند. پس از مطرح شدن ساخت «تختی» توسط توکلی که همزمان فیلم «تنگه ابوقریب» را هم روی پرده سینماها در حال اکران داشت سوال‌هایی از سوی منتقدان و مخالفان درباره اینکه آیا او می‌تواند یک اثر با ویژگی‌های یک فیلم بیوگرافی را با موفقیت بسازد یا خیر؟

پس از آن مهمترین چالشی که درباره این فیلم مطرح شد انتخاب بازیگر نقش تختی بود که هم از سوی مخاطبان و علاقه‌مندان و منتقدان مورد توجه و حساسیت بود و هم طبیعتا از سوی سازندگان این فیلم سینمایی.

پس از گمانه‌زنی‌ها درباره اینکه بالاخره چه کسی در فیلم بهرام توکلی غلامرضا تختی می‌شود، نام امیر جدیدی به عنوان بازیگر این نقش مطرح و از همان موقع واکنش‌ها هم شروع شد. خیلی‌ها بر این عقیده بودند که فیزیک و چهره جدیدی شباهتی به غلامرضا تختی ندارد و در مقابل موافقان و طرفداران این بازیگر هم بر این باور بودند که سعید ملکان تهیه‌کننده این اثر از آنجاییکه خودش طراح چهره‌پردازی است حتما تمهیدات لازم را برای شبیه‌سازی چهره بازیگر این نقش تدارک دیده است.

تقریبا از همان روزها خبرهایی درباره تمرین‌های سخت جدیدی برای ایفای نقش شنیده شد و برخی از رسانه‌ها و صفحات در فضای مجازی از کشتی‌گیر شدن این بازیگر جوان برای هرچه بیشتر نزدیک شدن به نقشش خبر دادند. اما پس از انتشار اخباری درباره اتمام فاز اول اول فیلمبرداری این اثر سینمایی به ناگهان و در اوج ناباوری خبر رسید که امیر جدیدی از این پروژه جدا شده است.

این اتفاق شاید به مذاق مخالفان بازی جدیدی در این نقش خوش آمد اما عده زیادی را هم متعجب کرد، البته دلیل جدایی جدیدی از فیلم توکلی انصراف خودش از کار اعلام شد و گروه سازنده این فیلم عنوان کردند مراحل تمرین کشتی و آمادگی جسمانی امیرجدیدی بازیگر نقش غلامرضا تختی به مدت شش ماه مستمر ادامه داشت،

اما به دلیل طولانی شدن آماده سازی دکورهای فاز ٢و ٣که مربوط به نوجوانی و جوانی غلامرضا تختی است، تغییردر زمان بندی پروژه و از طرفی به علت حساسیت بسیار زیاد گریم بزرگسالی جهان پهلوان تختی که نیاز به مواد اولیه تهیه شده از خارج از کشور داشت ،تست گریم به روزهای اخیر موکول شد.

بعد از تست گریم گروه تولید و امیر جدیدی به این نتیجه رسیدند که امکان فیلمبرداری مبارزات کشتی جهان پهلوان تختی با این گریم سنگین امکان پذیر نیست.

بنابر اعلام سازندگان این اثر، امکان حذف این صحنه‌ها هم از فیلمنامه به هیچ وجه میسر نیست، با طولانی شدن زمان پیش تولید و تولید و داشتن تعهد از جانب آقای جدیدی به پروژه های دیگر، با توافق کامل، همکاری ایشان با پروژه «غلامرضا تختی» قطع شد.

تنها چند ساعت بعد از اعلام انصراف جدیدی از بازی در این فیلم عکس‌های از یک چهره که تجربه بازیگری در شبکه‌های استانی را داشت در فضای مجازی دست به دست شد و خیلی‌ها حدس زدند دلیل جدایی جدیدی از فیلم چیز دیگری بوده و صحبت‌های مطرح شده تنها بهانه بوده‌اند.بهرام توکلی به عنوان کارگردان و سعید ملکان در مقام تهیه‌کننده طبیعتا بیشتر مورد انتقاد قرار گرفتند و خیلی‌ها جدا شدن و انصراف جدیدی را از چشم آنها می‌دیدند.

همه حدس و گمان‌ها درباره اینکه جدایی جدیدی چندان خودخواسته هم نبوده زمانی رنگ واقعیت به خود گرفت که کمتر از یک هفته پیش امیر جدیدی با انتشار پستی در صفحه اینستاگرامش به طور رسمی به همه این حاشیه‌ها واکنش نشان داد. او با انتشار عکسی از خودش در لباس کشتی نوشت: «هربلایی شد سرم آوردی ای دنیا ولی/ میرسد روزی که کارت گیر باشد پیش ما.» این پست او به زعم بسیاری کنایه‌ای بود به سازندگان «تختی».

نکته جالب اما طرفداری‌ها از سعید ملکان در مقام تهیه‌کننده این فیلم است، علی علایی منتقد سینما به تازگی پستی در صفحه اینستاگرامش منتشر کرده و به تعریف و تمجید از ملکان پرداخته است که با نگاهی به هشتگ‌های آن می‌شود ارتباطی میان آن و فیلم «تختی» پیدا کرد.

بهرام توکلی هم در حمایت از تهیه‌کننده فیلمش در پاسخ به پست علایی نوشته است: «ظاهرا درک اینکه کسی تو سینمای امروز ایران بتونه در مقابل هر قضاوت عجولانه یا هر هوچی گری نامربوط و ناعادلانه ای سکوت کنه، دیگران رو از سر بی خبری و بی عقلی و حسادت قضاوت نکنه،از حاشیه ها مطلقا دور باشه و با عشق و باهمه وجودش فقط کارش رو انجام بده واقعا سخته،خیلی وقتا فقط کافیه سعید یک جمله حرف بزنه تا خیلی از بی معرفت های سرو صدا کن که خیلی زود گذشته رو فراموش می کنن از هوچی گری دست بردارن ولی هیچ وقت در دفاع از خودش نه حرفی می زنه نه شعر و متلکی منتشر می کنه والبته همین صبر و معرفت و ظرفیتش تبدیلش کرده به سعید ملکان.»

به نظر می‌رسد ماجرای تغییر بازیگر نقش تختی تنها به انصراف بازیگری که از ابتدا قرار بود نقش تختی را بازی کند ختم نمی‌شود و حالا کار به گروکشی‌های مجازی کشیده شده و طرفداران هر یک از طرفین ماجرا با پست گذاشتن و کپشن نوشتن سعی در اقناع افکار درگیر این ماجرا دارند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این بنده خدا این همه تمرین کرده که اخر سردورش بزنید! از تو کشتی کسی نبود؟ پول که مفت باشه .......اینهمه هزینه کردید حالا یکی دیگه ؟!من شناختی ندارم یا طرفدارش باشم اما قضاوتشم سخت نیست که کدوم راست و کدوم دروغ وسیاه نمایی هست .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج