۷۹۲۳۰۰
۱۲ نظر
۵۰۰۸
۱۲ نظر
۵۰۰۸
پ

بیانیه یک نهاد سینمایی علیه بازیگر «دلدادگان»

انجمن صنفی شرکت ها و موسسات فیلمسازی ایران (آیفیک) با توجه به حواشی اخیر سریال «دلدادگان» بیانیه ای منتشر کرد.

خبرگزاری مهر: انجمن صنفی شرکت ها و موسسات فیلمسازی ایران (آیفیک) با توجه به حواشی اخیر سریال «دلدادگان» بیانیه ای منتشر کرد.

بیانیه یک نهاد سینمایی علیه بازیگر «دلدادگان»

انجمن صنفی شرکت ها و موسسات فیلمسازی ایران (آیفیک) در بیانیه ای تند نسبت به اتفاقات اخیر در سریال «دلدادگان» که از شبکه سه تلویزیون پخش شد واکنش نشان داده و به محکومیت پانته آ بهرام بازیگر این سریال که به دلایلی که دقیقا مشخص نشده چیست، در قسمت آخر این مجموعه حضور نیافت، پرداخت.

این بیانیه در حالی منتشر شده است که «آیفیک» یک نهاد صنفی سینمایی است و واکنش آن نسبت به اتفاقات یک سریال تلویزیونی دور از وظایف و اهدافش است.

در متن این بیانیه آمده است: «بسمه تعالی

در سال های اخیر که هجوم همه جانبه فیلم ها و سریال های بیگانه از یک سو فرهنگ و هنر این مرز و بوم و از سوی دیگر اشتغال هنرمندان هنرهای تصویری را هدف گرفته اند، تولیدکنندگان آثار تصویری با مقاومت برابر همه کمبودها و نامهربانی ها و فشارهای مالی و اقتصادی، اجازه ندادند به هویت تصویری کشور و همچنین اشتغال هرچند پر مرارت هنرمندان، در هجوم صورت گرفته ذره ای خلل وارد شود.

در روزهای اخیر که یکی از آثار ارزشمند تصویری کشور در قالب سریالی پر مخاطب مورد توجه مردم عزیز کشورمان قرار گرفت، رفتار غیرحرفه ای و به دور از شئون صنفی یکی از عوامل این سریال، کام شیرین شده ذائقه مردم و هنرمندان را تلخ کرد.

بازیگرسالاری پدیده مذمومی که در سال های اخیر و با ورود سرمایه های نامشخص، گریبان سینما و هنرهای تصویری ما را گرفته است، آینده وضعیت این هنرصنعت را با ابهام روبرو خواهد کرد.

بازیگران سینما و هنرهای تصویری هم همچون دیگر عوامل تولید یک اثر تصویری، از سهمی مساوی در خلق یک اثر هنری زیر نظر تهیه کننده برخوردارند و قطعا در موارد اختلافی محق خواهد بود از طرق قانونی و مسالمت آمیز بدون آنکه لطمه ای به تولید یک اثر هنری وارد کند، حقوق متصوره خود را وصول نماید.

اینکه بازیگری گمان کند به صرف آنکه به اصطلاح راکورد پیدا کرده می تواند با گروگانگیری تولید یک اثر هنری منویات خود را عملی کند، خیالی عبث خواهد بود.

انجمن صنفی شرکت ها و موسسات فیلمسازی ایران (آیفیک) بارها در مجامع و نشست های مختلف خطرات بروز این ناهنجاری را به مسئولان امر گوشزد کرده است و از این پس نیز با تصمیمات صنفی از ادامه بروز این ناهنجاری جلوگیری خواهد کرد.

تولیدکنندگان آثار تصویری اجازه نخواهند داد، تولید آثار مورد علاقه مردم و ایجاد کننده اشتغال برای هنرمندان شریف این حرفه، به گروگان عده ای معدود درآید.

در پایان ضمن عذرخواهی از مردم شریف ایران بابت اتفاقات رخ داده در پایانبندی سریال پرمخاطب «دلدادگان» به تهیه کنندگی آقای ایرج محمدی، حمایت قاطع خود از این شخصیت بزرگوار و پیشکسوت عزیز را اعلام می نماییم.

انجمن صنفی شرکت ها و موسسات فیلمسازی ایران (آیفیک)»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهدی...

      با سلام. جناب محمدی وجناب هادی کم تقصیر ندارند در این افتضاحی که ببار اومده.بدلیل عدم برنامهریزی.خانم بهرام که همیشه من بازیهاشون رو از کودکی دوس داشتم متاسفانه بخاطر ما مردم نیز حرمت نگه نداشتن و بخاطر پول خراب کردن.عذر خواهی هم دیگه فایده نداره

    • بدون نام

      پول بازیگر به موقع بدید دیگه اینقدر بیانیه ندید . چرا همیشه مشکل بر میگرده به پول ندادن طرف زحمت کشیده وقت گزاشته حالا هر شغلی وقت دسمتزد که میرسه میگن نیست یا برو تا بهت زنگ بزنیم . یکی داره میلیاردی اختلاس میکنه یکی هم تو دستمزد خودش مونده ....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فقط پول براشون مهمه . نشون دادن برا مردم اندازه پشیزی احترام قائل نیستن .

      • حمید

        موافقم,بجای این بیانیه ها و چرندیات پول بازیگر رو پرداخت کنید,حق با بازیگره

    • بدون نام

      الان گیریم که این بازیگر اومد و قسمت آخر هم بازی کرد دو هفته بعد تمام مردم سریال فراموش میکنن سریال جدید شروع میشه . بعد چی میشه این بازیگر باید بیفته اتاق به اتاق برای دستنزد سریالی که خیلی وقته تمام شده ببینم این انجمن میاد دستمزدش براش بگیره . یکطرفه قضاوت نکنید . چند روز پیش بازیگر آوردن برنامه زنده (بیوک)گفت دستمزد خودم با گردن کلفتی گرفتم بقیه بازیگرا هنوز نصف هم نگرفتن سریال هم خیلی وقته تمام شده...

    • بدون نام

      انتشار این بیانیه ها بدلیل طرفداری از مظلومه البته انگار یه انقلاب زیر پوستی شده و تهیه کنندگان و کارگردانها و عوامل تولید مظلوم واقع شده اند و بازیگرانی که بدون هیچ پشتوانه و امنیت شغلی بدنبال مطالباتشان هستند و از وعده ی سر خرمن خسته شده و معترض هستند در جایگاه ظالمین بالفطره..

    • خودِ خودِ مرررررررررددددددددددددددددددم

      لطفاً از طرف مردم، حرف نزنید و بیانیه؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!... ندهید.کاسه های داغتر از آآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآش. اصلاً به شما ربطی نداررررررررررررررررررررره ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه..............

    • بدون نام

      شما می رین مغازه خرید کنین می گین جنس و بده بعدا پولش و می دم البته بعضی کاسبها از روی ناچاری قبول می کنن ولی دیگه حدی داره بعد هم به شما چه این برمی گرده به قرارداد بین او بازیگر و تهیه کننده که ظاهرا تاکید هم شده

    • علی

      این انجمن احتمالا کلاه چند بازیگر را بر داشته که سنگ کلا ه بر داری را به سینه میزنه.

    • فریبا

      این بهرام خیلی عوضی بود! زحمت همه رو به نام خودش تصور کرد! بیشتر ضایع شد...شاید حقش این بود و به حقش رسید!!

    • بدون نام

      این بیانیه ها چیزی از محبوبیت خانم پانته آ بهرام کم نمیکنه،ضمن اینکه در مملکتی که پول حرف اولو میزنه چرا نباید ایشون از حق خودشون دفاع میکردند.آیا وقتی سریال تمام شد منه تماشاگر دستمزد ایشون رو پرداخت میکردم. ایشون هم مطمئنا بر اثر تجربه کاری این کار را انجام دادند. دمشون گرم.

    • شهرام

      الان اینا که گفتی یعنی چه ؟ پول مردم رو ندادین طلبکار هم هستین ؟ خیلی روتون زیاده . لطفا از مردم هم مایه نزارین . خیلی هم سریال درپیتی بود ضمنا .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج