جاباما
۷۹۲۳۷۳
۱۴ نظر
۶۷۹۸
۱۴ نظر
۶۷۹۸
پ

هوندا بهتر است یا هیوندای؟

هوندا و هیوندای دو برند معروف خودروساز هستند که در ایران نیز هواداران زیادی دارند، اگر نگاهی به فهرست خودرو‌های هوندا داشته باشید متوجه خواهید شد که این محصولات در سال‌های متمادی همیشه مشتریان خاص خود را داشته اند و هیوندای نیز در چند دهه اخیر به مشتریان ثابت کرده که خودرو‌های بادوام و باکیفتی را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.

برترین ها - ترجمه از محمد کاملان: هوندا و هیوندای دو برند معروف خودروساز هستند که در ایران نیز هواداران زیادی دارند، اگر نگاهی به فهرست خودروهای هوندا داشته باشید متوجه خواهید شد که این محصولات در سال‌های متمادی همیشه مشتریان خاص خود را داشته‌‌اند و هیوندای نیز در چند دهه اخیر به مشتریان ثابت کرده که خودروهای بادوام و باکیفتی را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.

ناگفته نماند هوندا خودروهایی می‌سازد که جای آن‌ها در سبد کالای هیوندای خالی است که در این زمینه می‌‌توان به مینی‌ون ادیسه و پیکاپ ریج‌لاین (Ridgeline) اشاره کرد. اما از طرف دیگر هیوندای نیز دست خالی به کارزار خودروهای آسیایی نیامده و محصولات خوبی را پیش‌روی مشتری قرار داده است.

کیفیت بالای خودروهای ساخت هوندا و هیوندای و زیبایی این محصولات انتخاب تصمیم مناسب برای خرید خودرو را دشوار کرده است. با این حساب قصد داریم در ادامه با هم نگاهی کلی به خودروهای هوندا و هیوندای داشته باشیم و ببینیم کدام یک از این برند‌های خودروساز آسیایی در مجموع محصولات بهتری را ارائه کرده‌اند.

عملکرد و کارآیی

برنده: هوندا

اگر نگاهی به امتیازهای خودورهای هوندا داشته باشید متوجه خواهید شد که مجموع این امتیازها نسبت به خودروهای هیوندای بیشتر است.

هوندا بهتر است یا هیوندای؟

میانگین مجموع امتیازهای خودروهای هوندا که توسط مراجع معتبری به این خودروها اختصاص داده برابر با ۸.۲ است در صورتی که خودروهای هیوندای میانگین امتیاز ۸.۱ را از آن خود کرده‌اند. در این زمینه می‌توان به مدل ۲۰۱۹ هوندا ادویسه، مدل ۲۰۱۸ هوندا سیویک و مدل ۲۰۱۹ هوندا ریج‌لاین اشاره کرد که به ترتیب امتیازهای ۸.۹، ۸.۸ و ۸.۸ از ۱۰ را از آن خود کرده‌اند.

از طرف دیگر نسخه جدید هیوندای ولستر نیز توانسته به امتیاز ۸.۸ دست پیدا کند. در نتیجه می‌توان گفت هوندا در مجموع توجه بیشتری به کارآیی خودروهای خود دارد اما در این بین استثناء نیز وجود دارد و هیوندای کونا نسبت به هوندا HR-V امتیاز پایین‌تری دارد. هوندا کراریتی نیز توانسته است امتیاز ۷.۹ از ۱۰ از به لحاظ عملکرد از آن خود کند در حالیکه هیوندای آیونیک ۸.۲ امتیاز از ۱۰ دارد. اما در مجموع هوندا کارنامه بهتری نسبت به هیوندای به لحاظ کارآیی خودرو دارد.

طراحی داخلی

برنده: هوندا

انصافاً باید اعتراف کرد طراحان هوندا سلیقه بیشتری برای طراحی داخل خودروهای این برند نسبت به هیوندای به‌خرج داده‌اند و به همین دلیل در بیشتر بررسی‌ها، این خودرهای هوندا هستند که امتیازهای بیشتری را برای طراحی داخلی از آن خود کرده‌اند.

هوندا بهتر است یا هیوندای؟

خودروی هوندا ادیسه مدل ۲۰۱۹ امتیاز ۸.۸ از ۱۰ را برای طراحی داخلی دارد و خودروهای هوندا ریج‌لاین مدل ۲۰۱۹ و هوندا CR-V مدل ۲۰۱۸ هر دو امتیاز ۸.۷ را کسب کر‌ده‌اند. این خودروها کاببین بسیار شیک و لاکچری دارند و بیشتر تجهیزات داخل کابین آن‌ها از مواد باکیفیت و زیبا درست شده است.

از طرف دیگر هوندا در بیشتر مواقع از پلاستیک در تجهیزات داخل کابین خودرو بهره گرفته است که این امر را در مدل‌های پایین‌ خودورهای هوندا بیشتر شاهد هستیم. در این بین سلیقه شخصی خریداران خودرو نیز تأثیر دارد و افراد زیادی را سراغ داریم که طراحی داخلی خودروهایی مانند سانتا‌فه مدل ۲۰۱۸، سوناتا ۲۰۱۸ و اکسنت ۲۰۱۹ را می‌پسندند.

قیمت

برنده: هیوندای

خودروهای هیوندای در بازارهای جهانی با قیمت کمتری نسبت به خودروهای ساخت دست هوندا عرضه می‌شوند، در حال حاضر هیوندای اکسنت ۲۰۱۹ یکی از خوش‌قیمت‌ترین خودروهای این برند است و سانتا‌فه مدل ۲۰۱۹ به‌عنوان یکی از گران‌قیمت‌ترین خودروهای هیوندای در بازارهای جهانی معامله می شوند.

هوندا بهتر است یا هیوندای؟

از طرف دیگر خودروهای هوندا فیت مدل ۲۰۱۹ را داریم که قیمت بیشتری نسبت به رقیب خود از جانب هیوندای دارد و هوندا پایلوت مدل ۲۰۱۹ نیز از قیمت بیشتری نسبت به رقیب خود، سانتافه برخوردار است.

ثبات و دوام خودرو

برنده: هیوندای

خودروسازان کره‌ای اهمیت زیادی به دوام و ثبات خودرو می‌دهند و تقریباً تمامی خودروهای کره‌ای دست‌کم امتیاز ۳.۵ از ۵ را برای دوام خودرو دریافت کرده‌اند. از طرف دیگر خودروهای هوندا سیویک مدل ۲۰۱۸، هوندا HRV مدل ۲۰۱۹ و همچنین هوندا CR-V مدل ۲۰۱۸ را می‌توان به عنوان خودروهایی دانست که امتیاز ۳.۰ از ۵ را به لحاظ ثبات کسب کرده‌اند که نسبت به امتیاز خودروهای هیوندای عدد پایین‌تر است.

هوندا بهتر است یا هیوندای؟

هوندا آکورد مدل ۲۰۱۸، آکورد هیبرید و هیوندای النترا و هیوندای توسان نیز خودروهای بسیار قابل اعتمادی هستند و امتیاز ۴.۰ از ۵.۰ را از آن خود کرده‌‌اند. به این ترتیب می‌توان گفت خودروهای هیوندای ثبات بیشتری دارند روی دوام آن‌ها می‌توان حساب باز کرد.

امنیت

برنده: هوندا

آزمایش‌های تصادفات ثابت کرده است که خودروهای هوندا در برابر آسیب‌های ناشی از تصادف جان‌سخت‌تر از خودروهای ساخت دست هیوندای هستند. البته هیوندای نیز در این زمینه خوب عمل کرده است و از آنجایی که میانگین مجموع امتیاز تصادف‌های خودروهای هیوندای را با هوندا مقایسه می‌کنیم این آمار برای هیوندای ضعیف‌تر است.

هوندا بهتر است یا هیوندای؟

دلیل این امر را می‌توان امتیاز پایین هیوندای النترا مدل ۲۰۱۸ دانست که ۸.۹ از ۱۰ را از آن خود کرده است و همین امر میانگین امتیازهای هوندا را از هیوندای برای تصادف و امنیت خودرو بیشتر نشان می‌‌دهد.

خودروهای کوچک

برنده: هوندا

خودروهای کوچک هوندا طرفداران زیادی در سرتاسر دنیا دارند و بسیاری از مراجع بررسی خودرو، هوندا فیت ۲۰۱۹ را یکی از بهترین خودروها در گروه خودروهای کوچک می‌شناسند. هوندا سیویک مدل ۲۰۱۸ نیز یکی دیگر از خودروهای محبوب این برند ژاپنی است که در ایران نیز طرفداران زیادی دارد.

هوندا بهتر است یا هیوندای؟

میانگین امتیاز هوندا فیت ۸.۹ از ۱۰ است و هوندا سیویک امتیاز ۸.۸ از ۱۰ را بدست آورده و هوندا اینسایت مدل ۲۰۱۹ کمترین امتیاز را در میان خودروهای کوچک هوندا با ۸.۱ امتیاز از آن خود کرده است که این امتیاز نیز در مقایسه با سایر برند‌ها امتیاز خوب و قابل‌ قبولی به نظر می‌رسد.

در این مدل ۲۰۱۹ هیوندای ولستر با امتیاز ۸.۶ از ۱۰ قرار دارد و مدل ۲۰۱۹ آیونیک امتیاز ۸.۳ از ۱۰ را از آن خود کرده است. به این ترتیب با یک حساب سرانگشتی می‌توان گفت هوندا برای ساخت خودروهای کوچک وسواس بیشتری به‌خرج داده است.

خودروهای متوسط

برنده: هوندا

مجموع میانگین امتیازهای خودروهای متوسط هوندا از هیوندای بیشتر است و هوندا آکورد مدل ۲۰۱۸ امتیاز ۹.۱ از ۱۰ دارد در صورتی که رقیب این خودرو، مدل ۲۰۱۸ هیوندای سوناتا امتیاز ۸.۶ را از آن خود کرده است.

هوندا بهتر است یا هیوندای؟

مدل ۲۰۱۸ آکورد هیبرید نیز امتیاز ۸.۴ دارد در صورتی که مدل ۲۰۱۸ سوناتا هیبرید توانسته است امتیاز ۸.۲ از ۱۰ را بدست بیاورد. هوندا کلاریتی مدل ۲۰۱۸ نیز امتیازی معادل ۸.۱ دارد تا در این مقایسه نیز هوندا سربلند بیرون بیاید.

شاسی‌بلند‌های ساب‌کامپکت

برنده: هیوندای

هیوندای برای شاسی‌بلند‌های کاب‌کامپکت خود اهمیت ویژه‌ای قائل است و مدل ۲۰۱۸ هیوندای کونا امتیازی معادل ۸.۵ از ۱۰ کسب کرده است، از طرف دیگر رقیب این خوردو، هوندا HR-V توانسته به امتیاز ۸.۲ از ۱۰ نائل آید.

هوندا بهتر است یا هیوندای؟

ناگفته نماند هوندا HR-V ممکن است به لحاظ امتیاز از هیوندای کونا عقب‌تر باشد اما این خودرو در بسیاری از کشورها فروش بیشتری نسبت به رقیب خود دارد که دلیل این امر را می‌توان قیمت مناسب و امکانات ارزشمند هوندا HR-V دانست.

شاسی‌بلند‌های کامپکت

برنده: هوندا

در این زمینه خودروی CR-V مدل ۲۰۱۸ هوندا را داریم که یکی از بهترین شاسی‌بلند‌های کامپکت بازارهای جهانی است،‌ این خودروها در بیشتر مقایسه‌ها از رقیب خود هیوندای توسان پیشی‌ گرفته است. میانگین مجموع امتیازهای هوندا CR-V برابر با ۸.۸ از ۱۰ است در حالی که هیوندای توسان امتیازی باربر با ۸.۴ از ۱۰ کسب کرده است.

هوندا بهتر است یا هیوندای؟

در کنار این موارد هوندا CR-V در بازارهای جهانی از قیمت مناسب‌تری نیز برخوردار است و یکی از خوش‌قیمت‌ترین شاسی‌بلند‌های کامپکت ۲۰۱۸ در دنیا شناخته می‌شود.

شاسی‌بلند‌های متوسط

برنده: هوندا

دو برند هیوندای و هوندا در زمینه شاسی‌بلند‌های متوسط خودروهای هوندا پایلوت ۲۰۱۹ و هیوندای سانتافه ۲۰۱۸ را در بازار دارند که در مقام مقایسه باید گفت پایلوت یک سر گردن بالاتر از سانتافه است. به لحاظ آماری نیز هوندا پایلوت مجموع امتیاز ۸.۴ را در اختیار دارد در صورتی که سانتافه تنها ۸.۲ امتیاز از ۱۰ را بدست آورده است.

هوندا بهتر است یا هیوندای؟

ناگفته نماند این دو خودرو به ویژگی‌های بسیار خوبی دارند اما بدون شک مقام برترین شاسی‌بلند آسیایی در اختیار تویوتا هایلندر قرار می‌گیرد.

خودروهای هیبریدی

برنده: هیوندای

تجربه نشان داده هیوندای توجه به ساخت خودروهای هیبریدی دارد و این امر روی کاغذ نیز کاملاً مشهود است.

در این زمینه می‌توان به هیوندای آیونیک مدل ۲۰۱۸ اشاره کرد که یک خودروی هیبریدی تمام‌عیار است و مجموع میانگین امتیاز ۸.۴ را از ۱۰ بدست آورده. هوندا نیز در طرف دیگر میدان خودروی آکورد هیبرید مدل ۲۰۱۸ را دارد که این خودرو نیز امتیازی معادل ۸.۴ کسب کرده است اما تجربه رانندگی با هیوندای آیونیک نسبت به آکورد بسیار دلنشین‌تر است.

هوندا بهتر است یا هیوندای؟

از دیگر خودروهای هیبریدی این دو برند می‌توان به هیوندای سوناتا هیبرید مدل ۲۰۱۸ اشاره کرد که با امتیاز ۸.۲ توانسته است از هوندا کلاریتی مدل ۲۰۱۸ و هوندا اینسایت مدل ۲۰۱۹ پیشی‌ بگیرد.

تنوع محصول

برنده: هوندا

هوندا برند قدیمی است که به خوبی با قوانین بازاریابی و فروش آشناست و به همین دلیل محصولات متنوعی را در سبد خودروهای هوندا شاهد هستیم. جالب است بدانید در سال ۲۰۱۷ هوندا توانسته است نسبت به هیوندای دوبرابر فروش بیشتری داشته باشد.

هوندا بهتر است یا هیوندای؟

ناگفته نماند سبد کالای هیوندای در زمینه تولید مینی‌ون و پیکاپ‌ نیز خالی است اما گفته می‌شود هیوندای قصد دارد در آینده‌ای نزدیک خودروی پیکاپ جدیدی را راهی بازارهای جهانی کند. تولید شاسی‌بلند‌ بزرگ نیز یکی دیگر از برنامه‌هایی است که هیوندای وعهده آن را به مشتریان داده است.

جمع‌بندی

در مقایسه‌ای که با هم مطالعه کردیم به ۱۲ مورد مختلف اشاره داشتیم که از این ۱۲ مورد، هوندا توانست از ۸ مقایسه نسبت به هیوندای سربلند بیرون بیاید. در نتیجه بدون شک روی کاغذ خودروهای هیوندا نسبت به هیوندای برتری نسبی دارند اما مقایسه در عمل با کاغذ فرق می‌کند و تجربه شخصی رانندگان نیز تأثیر زیادی در انتخاب خودرو دارد.

هوندا بهتر است یا هیوندای؟

با این حساب پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم تجربه خوبی از رانندگی با یکی از خودروهای هوندا یا هیوندای را دارید و مطلب خاصی در این مورد به ذهن شما رسیده است، این موارد را در قسمت نظرات با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد یزدانی

      من که سیویک ۹۴ دارم و عاشقشم

    • حسین

      من خودم هیوندای ولوستر دارم و عاشقشم ولی اگه امکانش رو داشتم یه هوندا سیویک هم میخریدم
      به نظر من خودروهای ژاپنی با کیفیت ترین خودروهای دنیا هستن

    • من

      هوندا چكار داره به هيوندا؟ وقتى سوار هر دو از يك سطح و نوع ماشين شده باشيد متوجه ميشيد كه هونداى ژاپن يك ماشين واقعى با سطح و كلاس جهانى است
      فقط قيمتش در انتخاب ما خيلى تاثير گذاره و از طرفى به خاطر همين قيمت، خواهان كمتر و در نتيجه مراكز خدمات فروش كمترى در ايران داره

    • من

      هوندا چكار داره به هيوندا؟ وقتى سوار هر دو از يك سطح و نوع ماشين شده باشيد متوجه ميشيد كه هونداى ژاپن يك ماشين واقعى با سطح و كلاس جهانى است
      فقط قيمتش در انتخاب ما خيلى تاثير گذاره و از طرفى به خاطر همين قيمت، خواهان كمتر و در نتيجه مراكز خدمات فروش كمترى در ايران داره

    • حمید معصومی نژاد

      والا با هوندا و هیوندای تجربه رانندگی ندارم ولی پراید های ۷۸ کره ای خوب شتابی دارند

    • بدون نام

      ای بابا پراید پیزوری چهل تومنی رو به مردم فرو میکنن با خدای استاندارد, الا برکت الله

    • بدون نام

      یک خودروی ژاپنی رو با خودروی کره ای مقایسه می کنی!!
      خودروهای ژاپنی اروپا و آمریکا رو تسخیر کردن
      تو دنیا چند برند وجود داره که فنی، راحتی ، ایمنی ، کم خرجی و دوام بالایی دارن
      اکثرشون آلمانی و ژاپنین

    • بدون نام

      هیوندا ب هیچ وجه در سطح هوندا نیست هم ب لحاظ اعتبار ه کیفیت هم رضایت مشتری و فروش

    • بدون نام

      صددرصد هوندا بهتره

    • رئوف

      فرق داره خودروهای کره ایی و ژاپنی از نظر من خودرو های هیوندا وافعا بد نیستن الان اگ شمه، برید crv رو با سانتافه مقایسه کنید میفهمید سانتافه خیلی بهتره شما الان اینجا الکی به مهسبن کوچیک این حرغا رپطش دادید

    • نگین

      مگه تو دنیا ماشینی بهتر ازهوندا هم هست

    • ماشین

      10000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000 درصد هیوندا بهتره

    • بدون نام

      بطور کلی هوندا برند بهتریه،توی امریکا هم خیلی دوستش دارند مثلا سیویک سابقه پرفروش ترین ماشین سال توی امریکا رو داره. ماشیناش کم خرج هستند و کیفیت خوبی دارند،البته که هیوندای هم برند خوبیه ولی از هوندا ضعیف تره

    • علی

      بله هرکی گفته هوندا بهتره به والله درست گفته ما یه آشنا
      داریم ماشینش هواندا ست خیلی راحت ایمن قوی زیبا و البته
      ۱۰۰ درصد با دوام اگه از من بپرسید دوستان اگه پول زیادی دارید یا مرسدس بنز بخرید یا هوندا چون ماشین این دو کشور آلمان و ژاپن حرف اول رو دارند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج