جاباما
۷۹۲۴۴۴
۷ نظر
۵۰۱۳
۷ نظر
۵۰۱۳
پ

درآمد هنگفت صدا و سیما از برنامه‌های کنکور

صدا و سیما شبکه آموزش را با شعار «عدالت آموزشی» راه انداخت؛ اما این عدالت حالا تبدیل به فرصتی برای موسسات کنکور و تبلیغات آنها شده تا درآمدزایی عجیب و غریبی را برای صدا و سیما رقم بزند. تبلیغاتی که درآمدش به مزاج صدا و سیما خوش آمده و بقیه شبکه‌ها را هم درگیر کرده است.

انتخاب: صدا و سیما شبکه آموزش را با شعار «عدالت آموزشی» راه انداخت؛ اما این عدالت حالا تبدیل به فرصتی برای موسسات کنکور و تبلیغات آنها شده تا درآمدزایی عجیب و غریبی را برای صدا و سیما رقم بزند. تبلیغاتی که درآمدش به مزاج صدا و سیما خوش آمده و بقیه شبکه‌ها را هم درگیر کرده است.

دو، سه، چهار، پنج، استانی و .. . این آموزش‌ها و مشاوره‌ها شامل حدودا ۱۳ برنامه (۱۲ برنامه در سیما و یک برنامه رادیویی) است که هر روز یا به‌جز جمعه‌ها یا روزهای فرد پخش می‌شود و به‌صورت میانگین ۲۵۲ برنامه در ماه مربوط به برنامه‌های آموزشی و تبلیغاتی کنکوری است. اگر میانگین زمان پخش این برنامه‌ها را هم یک ساعت در نظر بگیریم، ۲۵۲ ساعت در صدا و سیما صرف تبلیغات مربوط به موسسات کنکوری می‌شود. البته این تعداد جدا از تبلیغ‌های مستقیم موسسات کنکوری است که مافیای اصلی را دارند.

طبق تعرفه‌های مشخص‌شده صدا و سیما برای برنامه‌های تبلیغاتی کنکور، جمع کل ۱۳ برنامه در یک‌ساعت، دو میلیارد و ۲۸۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و جمع کل ۱۳ برنامه در یک‌ماه، ۵۷۶ میلیارد و ۹۷۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است. این در حالی است که تکرار این برنامه‌های نیز شامل تعرفه می‌شود و هزینه جداگانه‌ای برای آن محاسبه می‌شود.

در واقع برنامه‌های آموزشی صدا و سیما برای کنکور و مشاوره‌های کنکوری ماهانه به بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان می‌رسد که این درآمد کلان، جدا از آگهی‌های تبلیغاتی برای کنکور است. ضمن اینکه در بسیاری از این برنامه‌های آموزشی، از افرادی برای آموزش استفاده می‌شود که عموما سواد و تحصیلات مرتبط و قابل قبولی ندارند و باعث گمراه‌شدن کنکوری‌ها می‌شوند. در واقع کنکور بیش از آنکه مشخص‌کننده آینده یک نوجوان باشد، تبدیل به مافیایی شده که هرکس به‌دنبال منفعتی در آن می‌گردد و صدا و سیما هم بخش بزرگی از آن است.

درآمد هنگفت صدا و سیما از برنامه‌های کنکور

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      قلم چی و گاج رو نگفتین ٬ آگهی های بازرگانی همه ی شبکه ها شده گاج و قلمچی...

      پاسخ ها

      • @

        علی برکت الله..... دولت به صدا و سیما پول نمیده و گفته از هر راهی که میتونید دخل خودتونو در بیارین هر طوری که شده از هر راهی که شده!! من یادم نرفته که شبکه یک برنامه سیمای خانواده یه یارو رو آورد و تبلیغ شامپوی رویش دوباره مو کرد و گفت تاسی سر رو از بین میبره و مو دوباره رشد میکنه یدونه شامپو رو نزدیک 500تومن از ملت پول گرفتن آخر سر هم دیدن دروغه!! همین صدا سیما تبلیغات گسترده راجب موسسات مالی غیر مجاز کرد.همین صدا و سیما تبلیغات کرم تقلبی کرد و و و...

    • بشیر

      گردش مالی مرتبط با کنکور میگن ۸۰۰۰ میلیارد تومنه که حد اقل ۲۰ تا ۳۰ درصد این رقم سودیست که تو جیب صدا و سیما و موسسات کنکور و چاپخونه ها و ناشرین میره.
      با این سود معلومه که کنکور حذف نمیشه.

    • سلام سانسورچی

      غیبت پشت سر رسانه مقدس ملی؟؟؟استغفرالله .خدایا توبه

    • HasanJalil

      سلام و درود
      خوب سوال؟
      صدا و سیما زیر نظر چه نهادی هست ؟

    • Naghavi

      سلام

      پاسخ ها

      • نقوی

        سلام
        به نظر منبع این خبر اشکال دارد و اعداد و ارقام و هم صحت ندارد
        گزینه دو از سال 82 در شبکه دو پخش نمی شود و گزینه جوان حدود یک سال است پخش نمی شود.
        لطفا در انتشار اخبار دقت کنید !!!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج