جاباما
۷۹۲۴۷۵
۱۲ نظر
۵۰۰۱
۱۲ نظر
۵۰۰۱
پ

شاخ‌های گوزن ژاپنی در پهلوی پرسپولیسِ خسته!

شکست تلخ ۲-۰ در دیدار رفت فینال لیگ قهرمانان آن هم در آغاز هفته‌ای که ابرهای سیاه تحریم‌ها بر فراز ایران در حرکت هستند، دلسردکننده‌ بود. بازی در ورزشگاه اختصاصی کاشیما پرهیجان شروع شد. اگر علی علیپور دقت بیشتری می‌کرد و مدافع ژاپنی به سبک بازیکنان سریال کارتونی «فوتبالیست‌ها» توپ را با صورتش برنمی‌گرداند، در ایران سور به پا می‌شد اما بخت با پرسپولیس یار نبود.

عصر ایران نوشت: شکست تلخ ۲-۰ در دیدار رفت فینال لیگ قهرمانان آن هم در آغاز هفته‌ای که ابرهای سیاه تحریم‌ها بر فراز ایران در حرکت هستند، دلسردکننده‌ بود. بازی در ورزشگاه اختصاصی کاشیما پرهیجان شروع شد. اگر علی علیپور دقت بیشتری می‌کرد و مدافع ژاپنی به سبک بازیکنان سریال کارتونی «فوتبالیست‌ها» توپ را با صورتش برنمی‌گرداند، در ایران سور به پا می‌شد اما بخت با پرسپولیس یار نبود.

هر چه از زمان بازی گذشت این بازیکنان کاشیما بودند که توانستند ریتم بازی را به دست بگیرند و اندک‌اندک به دروازه پرسپولیس نزدیک شوند و فوتبالی که از «ژاپن» در ذهن داشتیم را روی زمین بیاورند. پاس‌های کوتاه، جابجایی‌های سریع و بهره‌گرفتن از فضاهای خالی.

نیمه دوم ژاپنی‌ها پرسپولیس را تحت فشار قرار دادند و سرانجام به گل رسیدند. یک ضربه بغل‌ پای فنی از لئو سیلوا بعد از حرکتی ترکیبی دروازه بیرانوند را گشود و ۱۲ دقیقه بعد سرجینیو کار را تمام کرد. هر چه به انتهای بازی نزدیک شدیم، این تیم ژاپنی بود که منسجم‌تر و با جسارت بیشتری به سمت دروازه پرسپولیس حمله می‌کرد و پرسپولیس نفس بریده‌تر می‌شد.

در این میان رفتار غیر حرفه‌ای سیامک نعمتی، بازیکنی که با تک گل نجاتبخش خود، پرسپولیس را به فینال آورده بود، همپای دو گل کاشیما رنج‌آور بود. در حالی که پرسپولیس دو گل عقب بود، داور سه دقیقه وقت اضافه اعلام کرد و کمک داور به نفع پرسپولیس سوت زد او از زمین بلند شد و به بازیکن حریف ضربه زد تا اخراج شود!

یکی از کودکانه‌ترین اخراج‌های فوتبال ایران که البته تعداد آن کم نیست. بازیکنان ما مرز میان خشونت بی‌حاصل و بازی فداکارانه - غیرتمندانه را نمی‌دانند. در این میان شجاع خلیل‌زاده که در فاز دفاعی روز خوبی را پشت سر گذاشته‌ بود هم برای اخراج شدن تلاش بسیار زیادی کرد که البته نتوانست داور را متقاعد کند!

بعد از شکست معمولاً نقد کردن تیم بازنده کار آسان و متداولی است؛ همان طور که می‌شود بازی فاجعه‌بار امید عالیشاه را زیر سوال برد. او هر توپی که دریافت کرد را هدر داد. می‌شود از گسل میان خط هافبک و حمله پرسپولیس حرف زد یا از این که آنها با خوش‌اقبالی به این مرحله رسیدند و ... اما این پایان دنیا نیست. تیمی که با ۱۳ بازیکن در سه تورنمنت داخلی و خارجی می‌جنگد، یک جا از نفس می‌افتد. معجزه هم اندازه دارد.

می‌توان حدس زد برخی از هوادارانی که خود را آماده کرده بودند تا هفته آینده به ورزشگاه بروند و قهرمانی را جشن بگیرند حالا با زانوانی سست دچار تردید شده‌اند اما برای مردمی که از هر سال از آلودگی‌ها جان سالم به‌درمی‌برند و نمی‌میرند، از سیل و زلزله و تورم و گرانی و تحریم و تهدید نمی‌ترسند و امیدوارانه به زندگی ادامه می‌دهند، زندگی تمام نشده و آنها هنوز می‌توانند به شنبه هفته بعد دلخوش باشند.

یکی - دو روز برای این که نفس‌ها دوباره تنظیم شود، امیدها برگردد و یادمان بیاید چطور از گذرگاه‌های هولناک‌تر از این گذشته‌ایم زمان می‌خواهیم.

پرسپولیسی‌ها اگر می‌خواهند جام قهرمانی را فتح کنند، هیچ راه دیگری ندارند جز یک بازی قهرمانانه و فراتر از توان‌شان! کاری که در این چند وقت مدام انجام داده ‌ند. آنها شایسته هر تحسینی هستند؛ حتی بعد از شکست تلخ در آغاز هفته‌ای که با امیدواری شروع شده بود... همین و بس!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حسین

      به خاطر اینکه برای برد ها و باخت های استقلال و پرسپولیس تیترهای تبعیض آمیز مینویسی این نرم افزار رو حذف میکنم. چون شما طرفدار پرسپولیسی که نباید توی تیتر ها هر چی دوست داری بنویسی

    • بدون نام

      مردم را با فوتبال مشغول میکنید که آخرش چی بشه؟ پولی که هزینه دستمزد بازیکنان و مربی و صد تا کوفت دیگه میشه چه چیزی از آن به ما میرسه؟ بی بازده ترین ورزشه که بیشترین هزینه میشه

    • ahm

      خائنان استقلالی که با دعا و هرچه دیگه توان داشتن تلاش کردن خوشحال شدن ولی هفته دیگه پرسپولیس با هوادارای میلیونیش داغ بزرگی به دلتون خواهند گذاشت انشااله.

    • بدون نام

      این باخت پرسپولیس باعث شد غارنشینها ازغار بزنن بیرون وشادبشن سلام وطن فروشهای بمب خنده

    • حمید

      خیلی کیف کردم که باخت

    • مریم

      خدایا تو این اوضاع و احوال بد تمام امیدمون به این بازی بود که چند ساعتی لبخند به لبمون بیاد و حال دلمون خوب بشه که ابنم ازمون دریغ کردی خدایا بسه خسته شذیم تمام خبرای بد برای این مردم بیچاره دیگه طاقت نداریم

    • بدون نام

      متاسفانه ماتوهمین کشور آدم کثیفی مثل علی دایی داریم که درست قبل ازفینال آسیا با اینهمه کمبود بازیکن این پرسپولیس این آقا با چندبازیکن وحشی سایپا حمله ور میشه بطرف پرسپولیس وتمرکز تیموقبل فینال منفجرمیکنه

    • اسقلال عشق من

      واقعا نمیدونم چرا اینقدر به پرسپولیس بها میدین
      پرسپولیس باخت ،، بدم باخت

    • بدون نام

      شاخ های گوزن ژاپنی تو پهلوی پرسپولیس نرفت. ر

    • محسن ابی دل

      ی خبر مهم میگن مردم ژاپن نذر کرده بودن پرسپولیس بیاد فینال تا به اسد قطر نخورن حالا معلوم شده لنگیا با دعا اونا رفتن فینال که راحت قهرمان بشن عجب عوضی ان اونا دیگه خخخخ

      پاسخ ها

      • علی۵۲

        با یه گل بهار نمیاد ...دق دقیای عزیز ..پرسپولیس خسته بالاخره جام رو بالاسر میبره شماهام باید برین پیش علی منصور تو بشکه اب یخ بشینید

    • بدون نام

      منم معتقدم محل اصابت شاخ گوزن پهلوی پرسپولیس نبوده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج