جاباما
۷۹۲۵۴۵
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

پیش بینی بارش باران و برف در کشور

با ورود سامانه بارشی تازه از غرب کشور، روز دوشنبه شدت بارش‌ها در خوزستان، لرستان، ایلام، آذربایجان غربی و کرمانشاه و روز سه‌شنبه بارش برف در ارتفاعات البرز مرکزی و غربی، استان اردبیل و ارتفاعات آذربایجان غربی پیش‌بینی می‌شود.

خبرگزاری فارس: براساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی،‌ از اواخر وقت امروز سامانه بارشی به تدریج از جنوب غرب وارد کشور می‌شود و فعالیت این سامانه فردا در استان‌های واقع در نوار غربی کشور به شکل افزایش ابر و بارش پراکنده خواهد بود.

فردا در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، شمال خوزستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد بارش پراکنده باران رخ می‌دهد.

بعدازظهر فردا در جنوب استان خوزستان وزش باد همراه با خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری فعالیت سامانه بارشی مذکور روی نیمه غربی کشور تشدید می‌شود.

روز دوشنبه شدت بارش‌ها در استان‌های خوزستان، لرستان، ایلام، آذربایجان غربی و کرمانشاه خواهد بود و روز سه‌شنبه شدت بارش ها در استان‌های خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال و بختیاری، ایلام، کرمانشاه و کردستان است.

روز سه‌شنبه بارش برف در ارتفاعات البرز مرکزی و غربی، استان اردبیل، ارتفاعات استان‌های آذربایجان غربی و شرقی دور از انتظار نیست.

فردا در استان سیستان و بلوچستان و شرق استان‌های خراسان جنوبی، کرمان و هرمزگان وزش باد شدید و در مناطق مستعد، خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

امروز شرق خلیج فارس و تنگه هرمز و فردا خلیج فارس و روز دوشنبه غرب خلیج فارس مواج خواهد بود.

روز یکشنبه همه مناطق خلیج فارس مواج پیش بینی می‌شود که ارتفاع موج در برخی مناطق به حدود ۱.۵ متر خواهد رسید.

روز دوشنبه در مناطق غربی خلیج فارس افزایش ابر، وزش باد شدید، رگبار باران و افزایش ارتفاع موج تا حدود یک متر پیش‌بینی می‌شو‌د که توصیه می‌شود، طی این مدت احتیاط لازم در تردد شناورهای سبک به‌عمل آید و از به‌کارگیری قایق‌های تفریحی و سبک جلوگیری شود.

آسمان تهران فردا کمی ابری و نیمه‌ابری گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۱۶ و ۹ درجه خواهد بود.

فردا بندرعباس با بیشینه دمای ۳۲ درجه بالای صفر گرمتری مرکز استان و اردبیل با کمینه دمای یک درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی ۹۸-۹۷ (یکم مهرماه ۹۷) تا روز پنجم آبان سال جاری ۱۵.۳ میلی‌متر ثبت شد،‌ میزان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی ۷.۳ میلی‌متر بود که بارش سال‌جاری ۱۰۹.۸ درصد بیشتر از سال گذشته است.

همچنین میانگین بلندمدت بارندگی کشور در بازه زمانی مذکور ۸.۵ میلی‌متر بوده است که بارش سال جاری ۷۹.۹ درصد بیشتر از سال بلندمدت است.

بیشترین میزان بارش در هفته پنجم سال زراعی معلق به منطقه پیرانشهر در استان‌ آذربایجان غربی به میزان ۱۰۸.۸ میلی‌متر بوده است.

همچنین میانگین گرم‌ترین منطقه دلگان در استان سیستان و بلوچستان به میزان ۳۶.۱ درجه سلسیوس و میانگین سردترین منطقه شهرکرد در استان چهارمحال و بختیاری به میزان منفی ۲.۳ درجه سلسیوس بوده است.

کاربران همچنین می‌توانند جزئیاتی بیشتری از خبرنامه هفتگی هواشناسی کشاورزی را از اینجا مشاهده کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خانمها یه کم حجابتونو شل کنین تا سیل ما رو نبره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج