۷۹۲۶۹۶
۴ نظر
۵۰۰۸
۴ نظر
۵۰۰۸
پ

رویترز: شکستِ آمریکا در توقف صادرات نفت ایران

خبرگزاری رویترز روز شنبه در گزارشی با اشاره به معافیت هشت کشور برای خرید نفت از ایران، تاکید کرد که تحریم های آمریکا تا کنون در توقف صادرات نفت این کشور شکست خورده است اما در شرایطی که نفت ایران هنوز صادر می شود، عربستان سعودی باید در عوض افزایش صادرات به فکر کاهش عرضه نفت خود باشد.

خبرگزاری ایرنا: خبرگزاری رویترز روز شنبه در گزارشی با اشاره به معافیت هشت کشور برای خرید نفت از ایران، تاکید کرد که تحریم های آمریکا تا کنون در توقف صادرات نفت این کشور شکست خورده است اما در شرایطی که نفت ایران هنوز صادر می شود، عربستان سعودی باید در عوض افزایش صادرات به فکر کاهش عرضه نفت خود باشد.

مقامات عربستان اکنون نگران آن هستند که به علت تاثیر محدود تحریم های آمریکا بر صادرات نفت ایران، با مازاد عرضه رو به رو شوند.

در این گزارش آمده است: قرار است هشت کشور اعلام شده بدون ترس از مواجهه با مجازات های واشنگتن، حتی پس از ضرب الاجل تعیین شده همچنان از ایران نفت خریداری کنند.

ایران در ماه اکتبر روزانه حدود یک میلیون و پانصد هزار بشکه نفت در بازارهای جهانی به فروش رساند.

تلاش های آمریکا برای به صفر رساندن صادرات نفت ایران با شکست رو به رو شده است.

'ایمان ناصری' مدیر بخش خاورمیانه موسسه 'فکتس گلوبال انرژی' در این باره می گوید: این نتیجه فراتر از انتظارات است. دولت ترامپ می خواست صادرات نفت ایران تا ماه نوامبر (آبان)به صفر برسد. ما هیچگاه اعتقاد نداشتیم این هدف واقع بینانه است.

عقب نشینی آمریکا از هدف خود در حالیست که پیشتر در ماه ژوئن یک مقام ارشد وزارت امور خارجه آمریکا گفته بود هیچ استثنایی درباره واردات نفت ایران در نظر گرفته نمی شود و کشورهایی که میزان واردات نفت خود را از ایران به صفر نمی رسانند، مجازات خواهند شد.

این در حالی است که مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا روز گذشته (جمعه) گفت که هشت کشور به طور موقت از شمول تحریم های نفتی معاف می شوند چرا که این کشورها اقدامات مهمی برای به صفر رساندن واردات نفت خود از ایران انجام داده اند.

در ادامه این مطلب آمده است: در حالی که بسیاری از خریداران نفت ایران در اروپا و آسیا با تقاضاهای آمریکا موافقت کرده اند، چین، هند، ترکیه و چند کشور دیگر هنوز مقادیر عظیمی از نفت ایران را وارد می کنند.

«بیورنار تونهوگان» رئیس بخش مطالعات بازار نفت در موسسه 'ریستاد انرژی' معتقد است که احتمال اینکه صادرات نفت خام ایران به صفر کاهش پیدا کند بسیار کم است و علت شکست آمریکا در این موضوع، سیاست های چین در قبال ایران است. چین درخواست آمریکا را برای توقف واردات نفت از ایران رد کرده است و همچنین راه هایی برای دور زدن تحریم های مالی آمریکا دارد.

اما نگرانی ها از بحران عرضه در بازارهای جهانی، اکنون با افزایش تولید و صادرات نفت خام روسیه و اوپک به رهبری عربستان سعودی جای خود را به گمانه زنی ها در مورد مازاد عرضه داده است.

اما در شرایطی که نفت ایران هنوز صادر می شود، عربستان سعودی باید در عوض افزایش صادرات به فکر کاهش عرضه نفت خود باشد.

مقامات عربستان اکنون نگران آن هستند که به علت تاثیر محدود تحریم های آمریکا بر صادرات نفت ایران، با مازاد عرضه رو به رو شوند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ای خدا نابوتان کنه چکاره ایران دارید ایران با کسی کاری نداره بابا بشینید زندگیتون کنید چرا امریکاه عین سگ پاچه میگیری

    • محمد

      صبرکنید هنوز زوده

    • بدون نام

      ترامپ‌ قمار باز همه رو که معاف کرد

    • بدون نام

      دیگر میخواستی چکار کنند چند کشور مجاز شدن البته با اجازه ارباب ولی پول در نهایت روپیه و.... که برویم جنس بنجل بخریم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج