۷۹۲۷۴۷
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

تیم برانکو فقط یک نیمه پرسپولیس بود

پرسپولیس صبح دیروز در بازی رفت فینال لیگ قهرمانان آسیا در ژاپن به مصاف کاشیما آنتلرز رفت، تیمی که مثل قرمزهای پایتخت به دنبال کسب اولین قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا بود.

فرهیختگان: پرسپولیس صبح دیروز در بازی رفت فینال لیگ قهرمانان آسیا در ژاپن به مصاف کاشیما آنتلرز رفت، تیمی که مثل قرمزهای پایتخت به دنبال کسب اولین قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا بود.

برانکو همان ترکیب بازی برگشت مقابل السد را انتخاب کرد و علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، محمد انصاری، شجاع خلیل‌زاده، ‌شایان مصلح، کمال کامیابی‌نیا، احمد نوراللهی( ۷۲ امید عالیشاه)، ‌بشار رسن، علی علیپور، گادوین منشا و سیامک نعمتی را به میدان فرستاد به این امید که تیمش نتیجه قابل قبولی در بازی رفت بگیرد و برای بازی برگشت امیدوار بماند.

شروع متفاوت پرسپولیس

شاگردان برانکو در بازی‌های اخیر خارج از خانه مقابل تیم‌های قدرتمند آسیا بازی را تهاجمی آغاز نکردند اما مقابل کاشیما برخلاف همیشه ظاهر شدند و با حملات مداوم حریف را در زمین خودش نگه داشتند. در دقیقه ۴ ارسال بشار رسن، توپ خوبی را نصیب علی علیپور کرد که ضربه این بازیکن در ۶ قدم با برخورد به سر بازیکن کاشیما راهی کرنر شد. این در حالی بود که بازیکنان پرسپولیس اعتقاد به خطای پنالتی داشتند اما در تصاویر آهسته مشخص بود توپ به سر جون‌سئون‌کیون خورده است.

دو دقیقه بعد نوراللهی با یک ضربه کاشتی خطرساز شد که گلر حریف توپ را به کرنر فرستاد. از اواسط نیمه کاشیما توانست صاحب توپ شود و موقعیت‌های خطرناکی هم خلق کرد که روی یک صحنه تکل به‌موقع خلیل‌زاده مانع گلزنی مهاجم حریف شد و درنهایت هم نیمه نخست با عملکرد قابل قبول شاگردان برانکو با تساوی بدون گل خاتمه یافت.

تحلیل قوای بدنی قرمزها، گلزنی برزیلی‌ها

پرسپولیس اگرچه با کمبود بازیکن مواجه است اما همین نفرات در بازی‌های اخیر نشان دادند که توان ۹۰ دقیقه جنگیدن را دارند با این حال اوضاع در ژاپن مثل همیشه پیش نرفت و در نیمه دوم شاهد تحلیل قوای جسمانی قرمزها بودیم که باعث شد خبری از انسجام همیشگی نباشد و بازیکنان بیشتر به دنبال دفع توپ‌ها یا اعتراض به داور بودند. همین مساله باعث شد میزبان توپ و میدان را در در نیمه دوم در اختیار بگیرد و توسط برزیلی‌های خود به دو گل نسبتا ساده هم برسد.

در دقیقه ۵۸ حرکت ترکیبی بازیکنان کاشیما با رهبری لیاندرو سیلوا و ضربه تمام‌کننده این بازیکن از پشت محوطه جریمه، دروازه بیرانوند را باز کرد. در دقیقه ۷۰ نیز هجوم همه‌جانبه بازیکنان کاشیما برای دستیابی به گل دوم در محوطه جریمه موقعیت ایده‌آلی را نصیب سرجینیو کرد تا او با ضربه‌ای در ۶ قدم بار دیگر بیرانوند را ناکام بگذارد.

اخراج کودکانه

پرسپولیس بعد از دریافت دو گل یک بازیکن خود را هم از دست داد. سیامک نعمتی که یک اخطار داشت بی‌جهت با بازیکن حریف درگیر شد و کارت زرد دوم را از داور گرفت تا هم تیمش را ۱۰ نفره کند و هم در شرایطی که قرمزها با کمبود بازیکن مواجهند، شانس حضور در بازی برگشت را هم از دست بدهد و کار تیمش را سخت‌تر کند.

شجاع خلیل‌زاده هم که یک اخطار داشت بارها به داور و بازیکنان حریف معترض شد و خوش‌شانس بود که داور او را اخراج نکرد. اگر این اتفاق می‌افتاد کسی نمی‌توانست از داور چینی ایراد بگیرد!

دلیل افت بدنی پرسپولیسی‌ها

نگاهی به مصاحبه بازیکنان پرسپولیس به‌خوبی نشان می‌دهد که شاگردان برانکو از لحاظ بدنی مثل همیشه در شرایط نرمال نبودند. سفر طولانی مدت بدون چارتر و انجام بازی در ساعتی غیرمتعارف (۹:۳۰ صبح به وقت تهران!) در حالی که بازیکنان روزهای زیادی در ژاپن حضور نداشتند در خستگی و ناآمده بودن‌شان تاثیر ویژه‌ای داشت. شاید اگر برای سفر قرمزها به ژاپن تمهیدات بهتری اندیشیده می‌شد، شاگردان برانکو می‌توانستند با نتیجه بهتری به تهران بازگردند.

یک انتقاد از برانکو

بدون‌شک پرسپولیس حضور در فینال، آن هم با کمبود بازیکن را مدیون سرمربی کروات خود است با این حال در بازی رفت فینال استفاده از ارنج مناسب‌تر می‌توانست به قرمزها برای کسب نتیجه ایده‌آل کمک کند. استفاده از شجاع خلیل‌زاده در پست دفاع راست باعث شد انصاری در پست اصلی خود بازی نکند و شایان مصلح که تجربه بالایی ندارد در سمت چپ خط دفاعی به میدان برود و روی گل‌های خورده تیمش نیز مقصر شناخته شود.

شاید اگر برانکو همانند بازی رفت مقابل السد از نعمتی در پست دفاع راست استفاده می‌کرد و سایر مدافعان نیز در پست اصلی خود قرار می‌گرفتند قرمزها دو گل ساده دریافت نمی‌کردند.

امیدوار به بازگشت دوباره

نمی‌توان رویاپردازی کرد. کار پرسپولیس برای قهرمانی آسیا بسیار سخت شده چراکه اگر تیم ژاپنی موفق شود در تهران دروازه بیرانوند را باز کند قرمزها برای قهرمانی باید چهار گل به ثمر برسانند که تا حدی بعید به نظر می‌رسد.

با این حال قبل از بازی با الدحیل نیز کمتر کسی به صعود پرسپولیس ایمان داشت اما شاگردان برانکو توانستند بازگشت خوبی به مسابقات داشته باشند. برانکو در طول این سال‌ها نشان داده که همیشه می‌توان روی او حساب کرد و حالا پرسپولیسی‌ها به یک بازگشت تاریخی امید بسته‌اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج