۷۹۲۷۵۷
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

تولید اولین هواژل جهان از بطری پلاستیکی

بطری های پلاستیکی یکی از متداول ترین انواع پلاستیک هستند که معمولا قابل بازیابی و استفاده مجدد هم نیستند، اما حالا روش مناسب تری برای کاربرد آنها پیدا شده است.

خبرگزاری فارس: بطری های پلاستیکی یکی از متداول ترین انواع پلاستیک هستند که معمولا قابل بازیابی و استفاده مجدد هم نیستند، اما حالا روش مناسب تری برای کاربرد آنها پیدا شده است.

تولید اولین هواژل جهان از بطری پلاستیکی

گروهی از پژوهشگران دانشگاه ملی سنگاپور روشی را برای تولید هواژل با استفاده از این بطری ها ابداع کرده اند.

بطری های پلاستیکی از جنس پلی اتیلن ترفتالات یا پی ای تی هستند که از فیبرهای متعددی تشکیل شده اند که بر روی آنها از لایه ای از سیلیکا استفاده شده است. محصول نهایی نیز ماده ای سبک، منعطف و بادوام است. حالا از همین مواد مورد استفاده در بطری های پلاستیکی برای تولید هواژل بهره گرفته می شود.

تولید اولین هواژل جهان از بطری پلاستیکی

هواژِل یک ماده تولیدی است که کمترین چگالی را در میان مواد جامد دارد. این مادّه از یک ژل به دست می‌آید که در آن قسمت مایع ژل با گاز جایگزین می‌شود. نتیجه این فرایند ماده‌ای جامد با چگالی بسیار کم و در عین حال، ویژگی قابل‌توجه در زمینه عایق گرمایی است. هواژل در فرهنگ عامه مردم تحت نام‌های دیگری هم‌چون دود منجمد، دود جامد، هوای جامد یا دود آبی نیز شناخته می‌شود که این نام‌گذاری‌ها به دلیل ظاهر شفاف و نیز نحوه پخش نور در این ماده‌است.

در تولید هواژل یادشده از موادی از خانواده متیل هم استفاده شده است که قدرت جذب روغن توسط آن هفت برابر بیشتر از مواد جاذب رقیب است. از این ماده می توان به عنوان عایق گرمایی وصوتی در ساختمان ها استفاده کرد. جذب گرد و خاک و دی اکسیدکربن از جمله دیگر مزایای هواژل مذکور است.

یکی دیگر از کاربردهای هواژل جدید پوشاندن البسه آتش نشان هاست. زیرا با این کار میزان مقاومت این البسه تا ۶۲۰ درجه سانتیگراد افزایش می یابد که هفت برابر بیشتر از تمامی نمونه های رقیب است. جالب آنکه وزن این هواژل در حدود ۱۰ درصد مواد رقیب بوده و انعطاف بیشتری هم دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج