جاباما
۷۹۲۷۷۳
۱ نظر
۵۰۸۵
۱ نظر
۵۰۸۵
پ

آیا راندن خودرو با چراغ ABS روشن ایمن است؟

اگر در حین رانندگی، چراغ ABS روشن شود و روشن بماند، نشان دهنده این مساله است که سیستم ترمز ضد قفل به درستی کار نمی کند. شما هم چنان قابلیت استفاده از ترمزهای معمولی خود را دارید و مشکلی در عملکرد آن ها به وجود نیامده است، اما اگر نیاز به سیستم ترمز ضد قفل پیدا کنید، ممکن است این سیستم فعال نباشد.

وبسایت دنده6: سیستم ABS یا سیستم ضد بلوکه ترمز، یکی از اساسی ترین امکانات ایمنی خودروهاست و وظیفه آن حفظ تماس لاستیک با جاده در هنگام ترمز است و این کار را با روشن شدن چراغ ABS به اطلاع راننده می رساند. معمولا در زمانی که راننده خودرو بر روی سطح مرطوب یا سست اقدام به استفاده از ترمز می کند، سیستم ABS فعال می شود. وظیفه سیستم ABS کاهش فاصله ترمز گیری نیست، هر چند می تواند به این کار کمک کند. تقریبا در حال حاضر هیچ خودرویی بدون ترمز ABS ارایه نمی شود و به نوعی استاندارد برای خودروها تبدیل شده است.

آیا راندن خودرو با چراغ ABS روشن ایمن است؟

نگاهی کلی به عملکرد سیستم ABS

ایجاد اشکال قبل از حرکت:

هر بار که خودرو روشن می شود، سیستم ABS نیز یک بررسی کلی انجام می دهد و ممکن است چراغ ABS برای یک لحظه کوتاه روشن و سپس خاموش شود. روشن و خاموش شدن لحظه ای چراغ ABS نشان دهنده عملکرد صحیح سیستم است، اما اگر چراغ روشن بماند، نشان دهنده ایجاد اشکال در سیستم ترمز ABS خودروست

ایجاد اشکال در حین حرکت:

اگر در حین رانندگی، چراغ ABS روشن شود و روشن بماند، نشان دهنده این مساله است که سیستم ترمز ضد قفل به درستی کار نمی کند. شما هم چنان قابلیت استفاده از ترمزهای معمولی خود را دارید و مشکلی در عملکرد آن ها به وجود نیامده است، اما اگر نیاز به سیستم ترمز ضد قفل پیدا کنید، ممکن است این سیستم فعال نباشد. در این شرایط به رانندگان توصیه می شود در اولین فرصت نسبت به رفع مشکل اقدام کنند، چرا که این سیستم در حفظ ایمنی خودرو بسیار مهم است و مشخص نیست دقیقا چه زمانی راننده به آن نیاز دارد.

مشکلات جدی تر!

اگر همزمان دو چراغ ABS و چراغ سیستم ترمز به نشانه هشدار روشن شوند و روشن بمانند، باید به سرعت توقف کرده و با یک امدادگر خودرو تماس بگیرید، چرا که در این حالت سیستم ترمز دچار ایرادات اساسی شده و وظایف خود را به درستی انجام نخواهد داد که می تواند موجب بروز فاجعه شود.

آیا راندن خودرو با چراغ ABS روشن ایمن است؟

رانندگی با چراغ ABS روشن

بسیاری از ما تجربه فعال شدن سیستم ABS خودروی خود را داریم. هنگامی که در جاده ای مرطوب اقدام به ترمز گیری شدید می کنید، سیستم ABS وارد مدار شده و نشانه آن، لرزیدن و تکان خوردن پدال ترمز است که باید رانندگان بدانند نشان دهنده عملکرد صحیح و درست این سیستم است. در این حالت رانندگان باید پای خود را بر روی ترمز نگه دارند و اجازه دهند تا سیستم ترمز ضد قفل، وظایفش را انجام دهد.

اما اگر پس از این ترمز گیری شدید، همچنان چراغ ABS روشن بماند، به این معناست که ایرادی در این سیستم به وجود آمده و در صورت ترمز گیری مجدد بر روی یک سطح لغزنده، این سیستم دیگر شما را یاری نخواهد کرد. ممکن است در اثر ترمزهای شدید و بر اثر مشکلاتی همچون فرسودگی قطعات، یا کیفیت ساخت پایین آن ها، چراغ اخطار ترمز نیز روشن گردد که در این حالت توصیه اکید توقف خودرو تحت هر شرایطی است. بسیار دیده شده که افراد مختلفی، به خصوص رانندگان تاکسی، با چراغ ترمز و چراغ ABS روشن اقدام به حمل مسافر می کنند که باید از این کار شدیدا اجتناب کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • وروجک

      نمیدونم....لطفا سوال بعدی.......

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج