۷۹۲۷۸۷
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

بقایای پیکر ۷۳ مسافر هواپیمای اندونزی پیدا شد

رئیس گروه جستجوی هواپیمای مسافربری JT۶۱۰ شرکت لیون ایر اندونزی که با ۱۸۹ مسافر در دریای جاوه سقوط کرد، گفت: پس از ۶ روز جستجو در این دریا بقایای اجساد ۷۳ مسافر، بخشی از بدنه هواپیما و یکی از دو جعبه سیاه آن در اعماق دریا پیدا شده است.

خبرگزاری ایرنا: رئیس گروه جستجوی هواپیمای مسافربری JT۶۱۰ شرکت لیون ایر اندونزی که با ۱۸۹ مسافر در دریای جاوه سقوط کرد، گفت: پس از ۶ روز جستجو در این دریا بقایای اجساد ۷۳ مسافر، بخشی از بدنه هواپیما و یکی از دو جعبه سیاه آن در اعماق دریا پیدا شده است.

براساس اعلام مسئولان اندونزیایی بیش از ۵۰ غواص در ۴۰ متری عمق دریای جاوه در شرق اندونزی ۶ روز تلاش کردند تا جعبه سیاه دوم را نیز بیابند که به گفته کارشناسان به دلیل شدت تصادم، این جعبه برخلاف جعبه سیاه اول هواپیما احتمالا نابود شده است.

جعبه سیاه اول روز جمعه در این آب‌ها توسط یکی از غواصان در میان گل و لای کف دریا پیدا شد، اما دستگاه ضبط صدای کابین خلبان به عنوان جعبه سیاه دوم هواپیما، تاکنون پیدا نشده است.

طبق گزارش شبکه تلویزیونی مترو اندونزی، در این مدت یکی از غواصان عملیات جستجو به علت فشار زیاد بر ریه هایش که در عمق دریا وارد شد، جان خود را ازدست داد.

هواپیمای بوئینگ «۷۳۷ ماکس ۸» متعلق به شرکت «لیون ایر» بامداد دوشنبه (۲۹ اکتبر) هفتم آبان ماه ازجاکارتا عازم شهر «پانگکال پینانگ» در جزیره «بانگکا» اندونزی بود که ۱۳ دقیقه پس از پرواز، در دریای جاوه در شرق این کشور سقوط کرد.

نخستین و بدترین فاجعه هوایی اندونزی در ۲۶ سپتامبر ۱۹۹۷ بوقوع پیوست. در این حادثه یک فروند ایرباس ۳۰۰ در منطقه مدان این کشور با ۲۳۴ مسافر سقوط کرد که همه سرنشینان آن کشته شدند.

محمود سیائوقی رئیس گروه جستجوی هواپیمای سقوط کرده روز یکشنبه در گفت: وگو با خبرنگاران این کشور در مورد نتایج فعالیت‌های عملیات جستجو در ۶ روز گذشته گفت:: غواصان این گروه موفق شدند بقایای ۷۳ نفر از ۱۸۹ مسافر هواپیما را در اعماق این آب‌ها پیدا کنند که تاکنون فقط ۴ مورد از آن‌ها مورد شناسایی قرار گرفته اند.

اسکای نیوز به نقل از وی گزارش داد: غواصان مجبورشدند در آب‌های بسیار عمیق و تاریک و پرشدت از جریانات دریایی برای بیرون آوردن بقایای هواپیما و اجساد مسافران حتی بیش از ۱۰۰ فوت فرو روند که این موضوع سبب مرگ یکی از غواصان شد.

وی انتشار عکس یک کودک نجات یافته در شبکه‌های اجتماعی از این سانحه هوایی را غیرواقعی خواند و گفت که تمام مسافران این هواپیما جان باخته اند.

برخی رسانه‌های اندونزیایی گزارش دادند، عکس منتشره از این کودک در شبکه‌های اجتماعی مربوط به دقایقی است که در سال جاری در یکی از سواحل اندونزی با مسافرانش غرق شد، اما این کودک از سانحه جان سالم به در برد.

طبق گزارش جاکارتا پست نیز کمیته ایمنی حمل و نقل هوایی در اندونزی نیز اعلام کرد که نتایج اطلاعات به دست آمده از جعبه سیاه اول هواپیما یکماه دیگر منتشر می‌شود و انتظار می‌رود علت سقوط در اطلاعات ثبت شده در این جعبه وجود داشته باشد.

گفته می‌شود هواپیمای سقوط کرده، در آخرین پروازش چند ساعت قبل از سقوط در مسیر جاکارتا به بالی دارای نقص فنی بوده که مسئولان هوایی اندونزی می‌گویند این نقص رفع شده بود.

هواپیمای بوئینگ «۷۳۷ ماکس ۸» در سال ۲۰۱۶ به صنعت هوانوردی جهان پیوست و شرکت هواپیمایی اندونزی بتازگی از فهرست سیاه آمریکا و اتحادیه اروپا برای امنیت پرواز خارج شده است.

تردد‌های هوایی و دریایی در اندونزی با بیش از ۱۷ هزار جزیره و افزون بر ۲۶۰ میلیون نفر جمعیت، روزانه بسیار زیاد است، اما صنعت هوایی و دریایی در این کشور عمدتا ارزان و بی کیفیت ارزیابی شده و به همین دلیل به طور مستمر شاهد سوانح هوایی و دریایی است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج