۷۹۲۸۸۶
۳ نظر
۵۰۱۲
۳ نظر
۵۰۱۲
پ

رقابت ساعت‌سازان برتر در نمایشگاه ساعت ژنو

ساعت‌سازی هنری است حاصل آمیزش دقت و خلاقیت. برترین نمونه‌های این صنعت در موزه هنر و تاریخ ژنو سوییس به نمایش درآمده است.

برترین ها به گزارش یورونیوز: ساعت‌سازی هنری است حاصل آمیزش دقت و خلاقیت. برترین نمونه‌های این صنعت در موزه هنر و تاریخ ژنو سوییس به نمایش درآمده است.

هیئتی از داوران خبره در پایان این نمایشگاه ۷۲ ساعت مچی را از میان این آثار برمی‌گزینند تا در مسابقه جایزه بزرگ ساعت‌سازی ژنو برای رسیدن به «عقربه طلایی» رقابت کنند.

ریموند لورتان، رئیس هئیت برگزارکننده این نمایشگاه می‌گوید:‌ «ساعت‌سازی هنر نسل‌ها است و از پدران به پسران رسیده است. در امر سنجش زمان چیزی بی‌زمان نهفته است که اینجا در ساعت‌ها نمود پیدا می‌کند.»

او درباره هدف برگزاری این نمایشگاه می گوید: «مایلم بیشتر بر بین‌المللی بودن جایزه بزرگ ساعت‌سازی ژنو تأکید کنم تا به نوعی به جایزه اسکار ساعت تبدیل بشود. اما هدف این نمایشگاه فقط بردن جایزه نیست بلکه راهی است برای توسعه کل این هنر و این صنعت به فراتر از نسل‌ها و مرزها.»

هنر ساخت ساعت قواعد بسیاری دارد چراکه سازوکار این زمان‌سنج ظریف بسیار پیچیده است. تولید چنین ساعت‌هایی از زمان طراحی تا ارائه نهایی گاه سال‌ها زمان می‌برد. در نهایت مهارت استاد ساعت‌ساز است که به این پازل مکانیکی هزار قطعه را جان می‌دهد.

بالتازار دو پوری، کارشناس ساعت‌سازی می‌گوید: «عموما یک دفتر طراحی ویژه، طراحی این مکانیسم‌های استثنایی را انجام می‌دهد که زمان می‌برد اما در اجرای این طرح‌های خاص حتی قطعاتی که معمولا دیده نمی‌شوند دقیقا و با دست برش‌ و صیقل خورده، کنده‌کاری می‌شوند.»

وی درباره دقت کار ساعت‌سازان می‌افزاید: «ساعت‌ساز امروز می‌توانست جراح‌ چیره‌دستی بشود، چراکه ما با محورهایی به باریکی یک تار مو و چرخ‌دنده‌هایی به کوچکی یک دانه ارزن کار می‌کنیم؛ یعنی با اندازه‌های بسیار ریز سرو کار داریم.»

ارزش این شاهکارهای صنعتگری طبیعتا به مهارت و هنر سازندگان آنها گره خورده و هدف برگزارکنندگان این نمایشگاه هم چیزی جز تقویت این صنعت نیست.

در صورت پخش نشدن ویدئو بر روی تصویر زیر کلیک کنید

رقابت ساعت‌سازان برتر در نمایشگاه ساعت ژنو

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      برترینهااین چه رویه ایست؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بازسانسور؟شماانگارانتقادسازنده هم کسی بهتون میکنه براتون قابل هضم نیست باباکمی احترام به نظرمخاطبینیکه سایت شماراازبین صدهاسایت انتخاب کردندوهمیشه دنباله گربودن بگذارید/وقتی سایت رادست یه مشته بچه دهه هشتادی میگذارین میشه همین یعنی احترام کوچک وبزرگترکشک/مگرمن چه چیز گفته بودم جزیک نظرانتقادی شرعی وسازنده که فقط اول حرفم راگذاشتیدوباقیشوحذف وسانسورکردید؟آیابعدازاین همه همراهی حق نداریم به جائیکه نسبت بهش علاقه وتوجه داریم یک انتقادبکنیم؟....

      • بدون نام

        بازکه بعدازاین همه روضه نوشتن آخرش راچندتانقطه گذاشتی واون انتقادسازنده راحذف کردی؟بخداخدای اذیت ورواعصاب رفتن هستیدبازیت گرفته باما؟منم مجبورم بازبان خودت بهت بگم :آی ملت بدانیداین فیلم داذای دوصحنه زشت هست که بایدسانسورمیشدونشدوهرچی هم میگیم بازجای پذیرش حرفم رانقطه چین میکنن/

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج