۷۹۲۹۰۰
۱۷ نظر
۵۰۰۷
۱۷ نظر
۵۰۰۷
پ

نرخ بیکاری ۱۲.۲ درصد شد

نرخ بیکاری افراد ١٠ ساله و بیشتر نشان می‌دهد که ١٢.٢ درصد از جمعیت فعال (شاغل و بیکار) در تابستان امسال بیکار بوده‌اند که این نرخ نسبت به مدت مشابه پارسال مقداری افزایش یافته است.

خبرگزاری ایسنا: نرخ بیکاری افراد ١٠ ساله و بیشتر نشان می‌دهد که ١٢.٢ درصد از جمعیت فعال (شاغل و بیکار) در تابستان امسال بیکار بوده‌اند که این نرخ نسبت به مدت مشابه پارسال مقداری افزایش یافته است.

نتایج طرح آمارگیری نیروی‌کار تابستان ١٣٩٧ از سوی مرکز آمار منتشر شده که طبق آن، روند تغییرات نشان می‌دهد که شاخص نرخ بیکاری افراد ١٠ ساله و بیشتر نسبت به تابستان ١٣٩٦ به میزان ٠.٧ درصد افزایش داشته و جمعیت بیکار کشور با ٢٣٧ هزار نفر افزایش به سه میلیون و ٣٢٦ هزار نفر رسیده است.

در تابستان امسال به میزان ٤٠.٩ درصد جمعیت ١٠ ساله و بیشتر از نظر اقتصادی فعال بوده‌اند؛ یعنی در گروه شاغلان یا بیکاران قرار گرفته‌اند. بررسی تغییرات نرخ مشارکت اقتصادی حاکی از آن است که این نرخ نسبت به فصل مشابه در سال قبل (تابستان ١٣٩٦) ٠.٢ درصد افزایش داشته است.

جمعیت شاغلان ١٠ ساله و بیشتر در این فصل ٢٣ میلیون و ٩٥٦ هزار نفر بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل ١٥٨ هزار نفر افزایش داشته است. بررسی اشتغال در بخش‌های عمده اقتصادی نشان می‌دهد که درتابستان امسال بخش خدمات با ٤٩.٥ درصد بیش­‌ترین سهم اشتغال را به خود اختصاص داده است. در مراتب بعدی بخش‌های صنعت با ٣١.٦ درصد و کشاورزی با ١٨.٩ درصد قرار دارند.

نرخ بیکاری جوانان ١٥ تا ٢٩ ساله حاکی از آن است که ٢٤.٩ درصد از فعالان این گروه سنی در تابستان ١٣٩٧ بیکار بوده‌اند. بررسی تغییرات فصلی نرخ بیکاری این افراد نشان می‌دهد، این نرخ نسبت به فصل مشابه در سال قبل (تابستان ١٣٩٦) ٠.٨ درصد افزایش یافته است.

بررسی سهم اشتغال ناقص نشان می‌دهد که در تابستان امسال ۱۰ درصد جمعیت شاغل به دلایل اقتصادی (فصل غیرکاری، رکود کاری، پیدا نکردن کار با ساعت بیش‌تر و…) کمتر از ٤٤ ساعت در هفته کار کرده و آماده انجام کار اضافی بوده‌اند. این در حالی است که ۴۱ درصد از شاغلان ١٠ ساله و بیشتر، ٤٩ ساعت و بیشتر در هفته کار کرده‌اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      علی برکاته

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سرباز شاغل دانشجو شاغل خودتون رو دارین گول میزنین بادروغ هیچی درست نمیشه

    • خیال پرداز

      در همه زمینه ها فقط دروغ پشت دروغ میگن خدا ایشالا به درک واصلتون کنه...

    • SANSOORGI

      آمار برو بمیر
      بیکار ۱۲ درصد است!!
      ۶۰ درصد مردم دانشجوها کارمندان کارگران بیکارند تو چی میزنی که همیشه گیجی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چیزی نمیزنه
        حقوق می‌گیره،دروغ بگه و بنویسه،یعنی ایران گل و بلبلی و دنیا نابود شدست
        آمار اینجوری بهش میگن بده دیگه

    • بدون نام

      شما تعبیر از بیکاری تون چیه ، آیا آماد دستفروشان ، تاکسی های پلاک سفید ، بساطی ها ، دورهکردهای بازیافتیها ، علافهای سر گوچه ها جنوب شهر ، دورهگردهای با و بدون ماشین که همه چیز میفروشند ، دلالان بناچار دلال شده . امثالهم رو در این مقوله گنجانده اید یا فقط بیکاران دارای تحصیلات رو که بیکارند رو معنی میکنید . .

    • بدون نام

      این آمار را به روحانی کذاب بگویید که دائما از ایجاد هزاران شغل و کاهش بیکاری خبر دروغ منتشر میکند فریب مردم جرم هست یا نه که دومین شخص مملکت به فریب دادن و دروغ گفتن اعتیاد پیدا کرده.

    • بدون نام

      آمار غلطه

    • ir..

      ۳۰۰ درصد کم دروغ بگید

    • مهدی

      فکر کنم توی فامبلای خودشون دوازده درصد بیکار دارن ک گفتن مال کل کشور نرخ بیکاری انقدره. البته اون تعداد هم ب طور حتم یا پیر هستن یا بازنشسته ک بیکار حساب کردن وگرنه اونا که بیکار ندارن

    • بدون نام

      چرا دوروغ میگی بیکاری بالای ۶۰درصده.علی برکت اله.

    • saeed

      ول کنید این حرفا از اون دختر 21ساله تو برنامه گلزار کمترید صد میلیون برد صد میلیون ...

    • مراد

      دروغ نگویید60درصده بیکاری.ومیزان فقرهم 80درصدجامعه ایران....علی برکت الله حدمات حضرات برای ریشه کن کردن فقر...خدایاعاقبت مارا به خیر بکنه....بااین دروغگویان وغارتگران بیت المال

    • بدون نام

      دروغ نگو اقا کدوم بیکار ما بیکار نداریم همه راضی خوشحال حکومتمون هزار درصد اسلامیه کوربشه چشم امریکا

    • بدون نام

      دروغه.الکی است.

    • بدون نام

      توی این کشور پول داشته باشی دلالی بهترین شغل است.الان بخر فردابفروش .

    • و

      بیکاری در کشور ما قابل حل است .ومی توان کاری کرد که همه جوانان کار وشغل داشته باشند .از ورود بعضی دستگاه های خارجی که باعث بیکاری عده زیادی از افرا دمی شود باید جلوگیری شود .فرهنگ کار وکوشش را در بین جوانان سفارش شود .به کارها عمومیت دا د .تعاونیها را رونق داد .توجه به کشاورزی را بیشتر کرد .ومهمتر اینکه از دریا آب را به داخل کشور آورد .که شغل زیادی را در مملکت موجب می شود .دخالت دولت باید کم شود وموار د دیگر و و و و و و و

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج