۷۹۲۹۰۲
۴ نظر
۵۰۰۵
۴ نظر
۵۰۰۵
پ

ورود فاضلاب تصفیه شده به دریاچه ارومیه

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی گفت: بیش از ۴۲ میلیون و ۹۰۰ هزار مترمکعب فاضلاب تصفیه شده به دریاچه ارومیه سرریز می‌شود.

خبرگزاری ایسنا: رئیس هیات مدیره و مدیرعامل آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی گفت: بیش از ۴۲ میلیون و ۹۰۰ هزار مترمکعب فاضلاب تصفیه شده به دریاچه ارومیه سرریز می‌شود.

رسول اکبری حجم فاضلاب جمع آوری شده استان طی ۶ ماه نخست امسال را ۴۸ میلیون و ۲۸۳ هزار مترمکعب عنوان کرد و گفت: حجم فاضلاب تصفیه شده نیز ۴۲ میلیون و ۹۷۰ هزار مترمکعب است که این فاضلاب تصفیه شده به منظور کمک به احیای دریاچه ارومیه، پس از تصفیه به دریاچه ارومیه سرازیر می‌شود.

وی با بیان اینکه ۱۰۰ درصد جمعیت شهری آذربایجان غربی از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی بهره مند هستند، یادآور شد: کیفیت آب شرب شهرها یکی از مهمترین مولفه های مورد توجه این شرکت است و در این راستا ۱۲ تصفیه خانه آب شرب در شهرهای مختلف استان، آب شرب مورد نیاز استان را مورد تصفیه قرار داده و این آب از طریق ۹۹ دستگاه کلرزن مایع و دستی و چهار دستگاه تعداد کلرزن گازی مطلوب سازی می شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی با بیان اینکه کیفیت آب شرب شهرهای مختلف آذربایجان غربی یکی از با کیفیت ترین آب شرب کشور است ادامه داد:کیفیت آب شرب برای ما یک خط قرمز است و آب شرب استان به صورت مستمر در آزمایشگاه های کاملاً مجهز کنترل می‌شود و به منظور پایش سلامت و مطلوبیت آب شرب، به صورت روزانه، شاهد نمونه برداری از آب شرب شهرهای مختلف آذربایجان غربی هستیم.

اکبری، تعداد آزمایشگاه های آب شرب شهری استان را ۱۷ واحد آزمایشگاه عنوان کرد و گفت: این آزمایشگاه‌ها به صورت سیار و یا ثابت بوده و به صورت روزانه، آب شرب شهرهای مختلف استان را مورد آزمایش قرار می‌دهند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی با بیان اینکه در راستای ارائه خدمات با کیفیت به مشترکان آب طی ۶ ماه نخست امسال ۲۴ کیلومتر از شبکه توزیع آب اصلاح شده است، تصریح کرد: به منظور کاهش هدررفت آب شرب طی ۶ ماه سال جاری ۵۶۹۷ فقره انشعاب آب در آذربایجان غربی استانداردسازی شد.

وی با اشاره به تعداد انشعاب های موجود در استان، تصریح کرد: ۶۳۴ هزار و ۶۵۸ فقره انشعاب آب در آذربایجان غربی وجود دارد که ۸۶۲ هزار و ۱۱۷ فقره آحاد آب را شامل می شود.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی با اشاره به منابع تامین آب شرب شهرهای مختلف استان، یادآور شد: ۲۴۳ حلقه چاه آب در استان وجود دارد که از این تعداد ۲۰۳ حلقه چاه فعال بوده و برای تامین نیاز آبی هم‌استانی‌ها به کار گرفته می‌شود.

وی، حجم کل مخازن را ۴۱۴ هزار و ۷۲۰ مترمکعب عنوان کرد و افزود: از این میزان، ۳۹۲ هزار و ۲۳۰ متر مکعب از حجم مخازن در مدار بهره برداری هستند.

اکبری با اشاره به حجم لوله گذاری فاضلاب، تصریح کرد: به منظور توسعه خدمات فاضلاب به شهرهای مختلف آذربایجان غربی طی نیمه نخست امسال ۹۰.۳ کیلومتر لوله گذاری فاضلاب را در استان شاهد هستیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      قوطه گویی کنن مسولان تن پرور

    • بدون نام

      شما هم با دست خودتون آب تو چاه بریزید به همه بگید چاه من هم آب داره!!

    • بدون نام

      خاک عالم توسرتون مدیریت درحدافغانستان اشغالستان

    • عدالت

      در همه کشورها دریاچه های مصنوعی درست میکنند برعکس در کشوری که ما در ان زندگی میکنیم دریاچه های طبیعی را عمد خشک میکنند .وای خدا با این مسولین خیانت کار

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج