۷۹۲۹۰۳
۴ نظر
۵۰۱۰
۴ نظر
۵۰۱۰
پ

تکذیب شایعه رهاسازی گرگ توسط محیط زیست

سازمان حفاظت محیط زیست به هیچ منطقه‌ای گرگ منتقل نمی‌کند زیرا هر گونه تغییر در اکوسیستم موجب بر هم خوردن تعادل اکولوژیکی - بیولوژیکی منطقه خواهد شد.

خبرگزاری ایلنا: سازمان حفاظت محیط زیست به هیچ منطقه‌ای گرگ منتقل نمی‌کند زیرا هر گونه تغییر در اکوسیستم موجب بر هم خوردن تعادل اکولوژیکی - بیولوژیکی منطقه خواهد شد.

در سالیان گذشته، با شروع فصل زمستان و سرما، جمعیت گرگ در استان یزد زیاد شده و در تابستان بدلیل گرمای شدید هوا، این حیوانات به استانهای مجاور و مناطق با هوای خنک‌تر مهاجرت می‌کردند. متأسفانه در سالهای اخیر بخصوص ۳ تا ۴ سال گذشته اولاً جمعیت گرگ‌ها در مناطق و زیستگاههای استان افزایش چشمگیری یافته و ثانیاً ماندگاری آنها در فصول گرم سال نیز بیشتر شده است و موجب افزایش خسارت به جوامع محلی و روستاها شده است.

در این رابطه شایعاتی مبنی بر اینکه سازمان حفاظت محیط زیست در منطقه گرگ رها کرده است، یا گرگ ها به تازگی بیشتر دیده می شوند یا بیشتر به دام حمله می‌کنند و یا حتی اظهار می‌دارند گرگ‌های رها شده گوشواره یا گردنبند یا پلاک دارند در بین مردم محلی رواج یافته است. اما باید گفت که چنین مسأله‌ای هرگز صحت ندارد و سازمان حفاظت محیط زیست به هیچ منطقه‌ای گرگ منتقل نمی‌کند. زیرا هر گونه تغییر در اکوسیستم موجب بر هم خوردن تعادل اکولوژیکی - بیولوژیکی منطقه خواهد شد.

لذا آنچه که باعث افزایش حضور گونه گرگ و هیبریدهای آن در مناطق مسکونی شده است، دفع نامناسب لاشه‌ها توسط مرغداریها و دامداریها، دفع نامناسب زباله های انسانی و ... است کما اینکه جمعیت سگهای بدون صاحب هم افزایش یافته است.

در خصوص علت حمله گرگ ها و دیگر حیوانات غیر اهلی به مناطق مسکونی باید گفت گرگ ها قلمرو و زیستگاه گسترده ای را برای زندگی نیاز دارند. بنابراین هر چه ما بیشتر زیستگاههای این گونه ها را تخریب کنیم و روستاها و شهرها، تفرج گاهها، معادن، جاده ها و ... را گسترش دهیم، عرصه را بر محل زیست این گونه ها تنگ‌تر کرده‌ایم و خود باعث افزایش چنین رخدادهایی خواهیم بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      شایعه نیست حقیقته وباعث نا امنی برای دام وانسان شده وتلفات دامی زیادی داشته تو منطقه ما حومی اصفهان که اینطور بود

    • علی

      باید به حیوانات احترام بزاریم،گرگ ذاتش وحشیه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        الان چون به گفته شما باید به حیوانات احترام گذاشت باید اینارو در مناطق و زیستگاهها رها کرد چون گناه داره!!! این استدلالت توو حلقم.واقعا باید بهت جایزه مدافع محیط زیست بدن

    • بدون نام

      در روستا های استان البرز با هلیکوپتر خرس، گرگ و کفتار آوردن در نزدیکی محل سکونت مردم رها سازی کردند و باعث نا امنی و ترس مردم شدن آخه این چه کار بی خردانه ایه....بعد هم تکذیب می کنند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج