جاباما
۷۹۲۹۴۰
۲ نظر
۵۰۰۲
۲ نظر
۵۰۰۲
پ

آنالیز؛ مثلث شوم علیه پرسپولیس

ورزش سه: ساختار تدافعی قدرتمند پرسپولیس تمام امیدواری طرفداران این تیم برای کسب نتیجه لازم در بازی رفت فینال لیگ قهرمانان بود. نقطه قوتی که در این بازی بیشتر به پاشنه آشیل شاگردان برانکو تبدیل شد تا اشتباهات عجیب در پرسینگ و یارگیری نفر به نفر زمینه باخت سنگین را در کاشیماساکر فراهم کند تا برای بازی برگشت جبران مافات دشوارتر از آن چیزی شود که تصور می شد.

اگر پرسپولیس در بازی رفت و برگشت با السد خوش‌شانس بود و با حداقل موقعیت به فینال رسید، شکست دو بر صفر بازی رفت فینال را می‌توان بی‌رحمانه دانست و فاصله دو تیم دو گل نبود.پرسپولیس از نظر تعداد موقعیت به خصوص فرصت قطعی گل فاصله زیادی با میزبان نداشت و بیشتر بابت فرصت‌طلبی حریف و اشتباهات دفاعی‌اش تنبیه شد.

تیم برانکو نیمه اول بازی را کنترل کرد و موقعیت‌های زیادی به حریف نداد. شوت سرضرب سوزوکی، موقعیت سرجینیو که با تکل شجاع دفع شد و ضربه سر آبه هیچکدام طوری نبود که بیرانوند مجبور به واکنش شود.

کاشیما در نیمه دوم هم سه فرصت داشت که دو تای آنها گل شد. لئو سیلوا پس از آن که شوت اولش را به بالای دروازه زد، در دومین فرصت اشتباه نکرد، مثل هموطنش سرجینیو که گل دوم را با خونسردی زد. بیرانوند بعد از گل و در ۲۰ دقیقه پایانی این نیمه هم واکنشی نداشت.

هرچند فوتبال در ژاپن روی دیگرش را به پرسپولیس نشان داد و یک بازی نزدیک را با اختلاف دو گل باخت، ولی نمی‌توان از اشتباهات دفاعی تیم چشم‌پوشی کرد.روی گل اول فضای پشت محوطه جریمه پرسپولیس خالی بود و سیلوا با یک دوی کوتاهی توانست به آن منطقه برسد.

خروج جلال حسینی هم برای بستن فضا و زاویه هم نتوانست مانع گل سیلوا شود. در این صحنه نعمتی برای پوشش فضای پشت شجاع در عرض دفاع قرار گرفته بود و دورتر از آن بود که بتواند پشت کامیابی‌نیا را پوشش دهد. وقتی نفوذ سیلوا شروع شد، رسن او را تعقیب نکرد تا هر دو هافبک میانی پرسپولیس از جریان بازی خارج شوند و هافبک برزیلی بدون دردسر بتواند ضربه نهایی را بزند.

پرسپولیس مثل همیشه با چیدمان ۲-۴-۴ بازی می‌کرد و دو مهاجم تیم هرچند معمولا در پرسینگ مشارکت دارند، در این صحنه از جریان بازی خارج بودند. فاصله زیاد آنها با خط میانی باعث شد شکاف بزرگی در بلوک دفاعی تیم به‌وجود بیاید و سیلوا از همین فضا ضربه‌اش را بزند.

آنالیز؛ مثلث شوم علیه پرسپولیس

کاشیما ضربات ایستگاهی را با تنوع زیادی می‌زد و پرسپولیس چند بار روی این ضربات به دردسر افتاد. در نیمه اول سیلوا ضربه ایستگاهی را به تیر دوم فرستاد و بازیکنی که محافظی نداشت با ضربه سر به سوزوکی پاس داد که شوت سرضرب او بیرون رفت. در نیمه دوم اما کاشیما روی یک ضربه ایستگاهی دیگر به گل دوم رسید. جلال حسینی دو بار موفق شد زودتر از بازیکنان کاشیما ضربه سر را بزند، ولی سایر بازیکنان نه در ریباند موفق بودند نه توجهی به بازیکنان حریف داشتند.

تصویر لحظه پاس میسائو به سرجینیو نشان می‌دهد که بازیکنان پرسپولیس آرایش عجیبی دارند (مثلثی با راس عقب). حسینی مثل گل اول برای پوشش پشت محوطه جریمه مجبور شده به سمت بازیکن صاحب توپ حمله کند، در حالی که سایر بازیکنان از محل فرود توپ دور هستند و فضای سمت راست دفاع خالی است.

چنین اشتباهاتی در فینال لیگ قهرمانان آسیا گران تمام می‌شود و پرسپولیس بهای آن را با دریافت دو گل پرداخت، در حالی که کاشیما بعد از اشتباهات بزرگ دفاعی 20 دقیقه اول تا پایان بازی توانست پرسپولیس را کاملا مهار کند.

آنالیز؛ مثلث شوم علیه پرسپولیس

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • آرتین امانی

      خیلی خوب است

    • علی

      میزنیم انشالله

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج