۷۹۲۹۴۳
۲۲ نظر
۵۰۱۵
۲۲ نظر
۵۰۱۵
پ

اتحادیه املاک: در ترکیه و امارات ملک نخرید

مصطفی قلی خسروی رئیس اتحادیه املاک استان تهران با اشاره به اینکه ساخت وساز امن‌ترین بخش سرمایه‌گذاری در چنین شرایط اقتصادی کشور به شمار می‌رود ،گفت: اسلامی وزیر جدید راه و شهرسازی علاقمند به تولید و ساخت وساز است که این امر از سوی رئیس جمهور نیز تاکید شده است بنابراین می‌توان به رونق‌ گرفتن حوزه مسکن امیدوار بود.

باشگاه خبرنگاران جوان: مصطفی قلی خسروی رئیس اتحادیه املاک استان تهران با اشاره به اینکه ساخت وساز امن‌ترین بخش سرمایه‌گذاری در چنین شرایط اقتصادی کشور به شمار می‌رود ،گفت: اسلامی وزیر جدید راه و شهرسازی علاقمند به تولید و ساخت وساز است که این امر از سوی رئیس جمهور نیز تاکید شده است بنابراین می‌توان به رونق‌ گرفتن حوزه مسکن امیدوار بود.

وی ادامه داد: در چنین شرایطی کشورهای اروپایی، چین و روسیه و حمایت آنها از کشور ایران می‌توان نقش موثری در بهبود اقتصاد کشور داشته باشد و ما می‌توانیم از این فرصت جهت بهبود وضعیت اقتصادی کشور استفاده کنیم.

خسروی از کاهش ۱۵ درصدی معاملات خرید و فروش و اجاره مسکن نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود: در نیمه دوم سال به طور معمول معاملات مسکن کاهش می‌یابد بنابراین این امر در چنین شرایطی طبیعی است.

وی از کسادی بازار مسکن به جای رکود خبر داد و گفت: کسانی که تمایل به خرید مسکن و یا فروش ملک خود دارند این اقدام را انجام دهند زیرا که گردش مالی در حوزه ساخت و ساز می‌تواند به رونق این بخش کمک کند.

رئیس اتحادیه املاک استان تهران توضیح داد: مردم بجای خرید طلا و ارز در بازار مسکن سرمایه‌گذاری کنند زیرا که این بازار یک بازار مطمئن و امن در حوزه سرمایه‌گذاری است.

خسروی به اهمیت کد رهگیری معاملات اشاره کرد و گفت: کد رهگیری امنیت معاملات را افزایش می‌دهد و در چنین شرایطی باید دستگاه‌های دیگر برای بهبود و ارتقا این امر همکاری کنند.

وی توضیح داد: اطلاعات ملک از جمله پلاک ثبتی، پایان کار شهرداری و بدهی مالیاتی باید در اختیار دفاتر مشاوران املاک قرار گیرد و در این بخش باید دستگاه‌های مرتبط با ما همکاری کنند.

خسروی توضیح داد: متاسفانه تخلفاتی که در شرکت‌های ثبتی رخ می‌دهد باعث بی‌اعتمادی دفاتر املاک می‌شود و همین موضوع باعث می‌شود که مشاوران املاک مقصر شناخته شوند و به همین منظور باید قوانین اجتماعی قوی‌تری در این حوزه ایجاد شود.

وی با بیان اینکه تخلفات در صنف مشاوران املاک بسیار پایین است اظهار کرد: با این وجود هر تخلف کوچکی که توسط یک مشاور املاک انجام شود با زندگی یک فرد بازی می‌شود چرا که مسکن با ارزش‌ترین دارایی این فرد است بنابراین باید مشاوران املاک در این حوزه نسبت به سایر بخش‌ها حساس‌تر باشند.

رئیس اتحادیه املاک استان تهران اظهار کرد: توسعه‌ املاک و مستغلات در تمامی دنیا جریان دارند و دولت‌ها اختیاراتی را به توسعه‌دهندگان املاک و مستغلات می‌دهند ما نیز باید از تجارت سازندگان و واسطه‌های ملکی در این حوزه استفاده کنیم.

خسروی تاکید کرد: خرید ملک در کشورهای مانند ترکیه و امارات دارای ریسک بسیار بالایی است بنابراین امیدواریم سرمایه‌گذاران به جای هزینه در سایر کشورها در خود ایران سرمایه‌گذاری کنند.

وی ادامه داد: صنعت ساختمان با ۸۵ درصد تولید داخلی مرتبط است و حدود ۱۷۴ شغل کلیدی به این صنعت مبتنی است.

رئیس اتحادیه املاک استان تهران در پایان گفت: کشورهای ترکیه و امارات با فروش ملک به شهروندان دیگر کشورها از جمله ایرانی‌ها سرمایه‌های بسیار کلانی را جذب کرده‌اند و هم‌اکنون نیز عده‌ای با تبلیغات دروغین سعی دارند سرمایه‌های مردم ایران را به کشور خود وارد کنند که نتیجه آن جز ضرر برای مردم ایران چیز دیگری نیست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      نیم درصد هم احتمال بده بخاطر آینده بهتر اقتصادی و اجتماعی به اونجا می رن
      فقط نیم درصد نه بیشتر

      پاسخ ها

      • مرادبیگ

        صحبتهای آقای قلی خسروی بعنوان یکی از مسولین صنف مشاور املاک دقیقا شبیه اینه که از روباه در مورد امنیت مرغها نظر خواهی کنن!

    • بدون نام

      ارزو طلا بخریم هر کجا که بخواهیم میتوانیم ببریم بفروشیم ولی ملک و خانه را نمیتوانیم

    • م.م

      بااین قیمتهای نجومی کی میتونه توایران خونه بخره دلت خوشه

    • بدون نام

      برو بابا، وزیر فرد دروغگو،مردم خودشان را بهتر از شما باور دارند

    • وروجک

      چرانخرند.....منم پول داشتم ترکیه یا جزیره قناری میخریدم...

    • همتی

      مرگ بر ترکیه

      پاسخ ها

      • ترسو

        همتي جان ! بقيه كشورها رو يادت رفت !؟ خخخخ

      • بدون نام

        متأسفم برات مرگ برات یادداشت انسانیت وشعور یادت ندادن

    • همتی

      مرگ بر امارات

      پاسخ ها

      • بدون نام

        متأسفم برات مرگ برات یاد دادن انسانیت و شعور یادت ندادن

    • بدون نام

      لطفا جهت اطلاع . ضررهایش را اعلام کنید

    • بدون نام

      ملت فرار رو ترجیح میدن

    • بدون نام

      بهترین کار خرید ملک در ترکیه و امارات است
      فقط همین

    • بینام

      بله بیایید در ایران به چند برابر قیمت تمام شده خانه های غیر استاندارد بخرید و جیب یک عده از خدا بی خبر را پر کنید

    • علی

      من خودم ترکیه ملک خریدم و خیلیم راضیم.نه تنها من که در ایران زندگی میکنم در ترکیه ملک دارم بلکه فامیل اینجانب که در نروژ زندگی میکنه اونم در آنتالیا ملک ویلایی خریده فقط واس تفریح و گشت و گذار.به دلیل هوای سرد نروژ.نکنه میخی پولامونو بدیم دست شما یا صندوقهای قرضالحسنه که همشو هاپولی کنین!مردم این قدرها هم ساده نیستن آقای رییس!

    • s.r...nik

      به خدا منم اگر پول داشتم بدون شک اولین کاری که میکردم خرید ملک تو ترکیه و رفتن از ایران بود

    • بدون نام

      خچدتون دارین مردم فراری میدیدیه کشورهای دیگه

    • بدون نام

      هر کی داره بره بخره هر چی اینا گفتن عکسشو عمل کنین موفقین.

    • بدون نام

      جالبه تو مصاحبه علت نخرید ملک در ترکیه و امارات گفته نشده !!!!! چرا نخرن اینوجواب بده!!!!یه جواب کلی داده مبنی بر تخرید !!!! اگه جواب داری بگو اگه نداری در اون معده خالی رو ببند هوا بیاد!!!!!

    • شهرام

      من ترکیه رو قبول ندارم . اما امارات و دوبی امن ترین جای دنیاست و شما راحت میتونی درب خونه خودتو بدون قفل کردن و دزدگیر ببندی و بری ۱۰ سال دیگه برگردی بدون هیچ نگرانی . ولی آیا اینجا هم اینجوریه . نیست . اصلا سود کردن در کار ساختمانی فقط مختص سازنده است نه خریدار . این شغل مسخره فقط توی ایران وجود داره و بس . بعدش هم که گیریم شما خونه خریدی ۱۰۰۰ تومن فروختی ۲۰۰۰ تومن ولی سود نکردی چون تورم باعث دوبرابر شدن قیمته .. بعد از فروش شما نمیتونی با همون ۲۰۰۰ تومن مثل خونه قبلیتو بخری .

    • مراد

      دیگه کسی به اقتصاد سیاست زده داخل اعتمادی نداره.مردم که اختیارسرمایه اشان را دارند...چون به پول ملی نمیشه اعتماد کرد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج