۷۹۳۳۳۲
۱۶ نظر
۵۰۰۹
۱۶ نظر
۵۰۰۹
پ

احتمال استانی شدن انتخابات مجلس یازدهم

یک عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: در جلسه‌ای که با شورای نگهبان برگزار شد، من موضوع استانی شدن انتخابات مجلس را مطرح کردم و آیت الله جنتی فرمودند، ما نیز موافق هستیم و فرصت کافی برای برنامه‌ریزی وجود دارد تا در سال ۹۸ و مجلس یازدهم استانی شدن انتخابات مجلس اجرائی شود.

خبرگزاری خانه ملت: یک عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: در جلسه‌ای که با شورای نگهبان برگزار شد، من موضوع استانی شدن انتخابات مجلس را مطرح کردم و آیت الله جنتی فرمودند، ما نیز موافق هستیم و فرصت کافی برای برنامه‌ریزی وجود دارد تا در سال ۹۸ و مجلس یازدهم استانی شدن انتخابات مجلس اجرائی شود.

محمدعلی پورمختار با اشاره به اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: برگزاری انتخابات مجلس بصورت استانی هیچ ضرری برای شهرستان‌های کوچک ندارد.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: انتخابات استانی باید یک مرحله‌ای باشد و به صورت استانی - شهرستانی برگزار شود.

وی افزود: افراد در یک حوزه انتخابیه ثبت نام می‌کنند و از دیگر حوزه‌های انتخابیه نیز این کاندیداها می‌توانند رای کسب کنند ولی باید از شهرستانی که ثبت نام کرده است، ۲۰ درصد آراء را کسب کند.

تشریح شیوه تعیین نماینده پیروز در انتخابات استانی مجلس

پورمختار ادامه داد: نماینده‌ای پیروز خواهد شد که بر مبنای کسب ۲۰ درصد آرای خود در حوزه انتخابیه، بیشترین رای را به دست آورده باشد و هر کاندیدایی که بالاترین رای کسب کرده باشد، انتخاب می‌شود.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی گفت: استانی شدن انتخابات مجلس، نمایندگان را از گرفتاری‌های مربوط به امور اجرائی رها می‌کند، نمایندگان اکنون باید فقط به امور اجرائی و پیگیری مسائل جزئی بپردازند.

سهمیه تعداد نمایندگان همه حوزه‌های انتخابیه همچنان حفظ می‌شود

وی با بیان اینکه در شیوه استانی شدن انتخابات مجلس، نمایندگان می‌توانند به امور تقنینی و نظارتی با قدرت بیشتری بپردازند، افزود: سهمیه تعداد نمایندگان همه حوزه‌های انتخابیه همچنان حفظ می‌شود.

پورمختار اظهار داشت: برای مثال در استان همدان، ۲ سهمیه فعلی ملایر در مجلس حفظ می‌شود و هر کاندیدایی که بر مبنای ۲۰ درصد، آرای بیشتری را در حوزه انتخابیه خود کسب کند، به مجلس راه پیدا می‌یابد.

استانی شدن انتخابات مجلس، زمینه فعالیت احزاب و تقویت پارلمان‌های محلی را فراهم می‌کند

عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: زمینه فعالیت احزاب و تقویت پارلمان‌های محلی با استانی شدن انتخابات مجلس فراهم می‌شود و البته ائتلاف‌های سیاسی در انتخابات استانی به تحزب کمک می‌کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ir..

      هیچکس رای نمیده

    • بدون نام

      مشکوک است احتمالا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        برا چاپخانه ها خوب میشه و بس

    • بدون نام

      با تعداد جمعیت کمتر شهرستانهای کوچک چطور این شهرها قدرت رقابت با مراکز استان را دارند و در عمل هیچ نماینده ای از شهرستانها به مجلس راه پیدا نمیکنند

      پاسخ ها

      • رضا

        خوب ابنکه ما دوست داریم یک نماینده از شهرستان ما به مجلس بره درست به کار ی برمیگرده که نمایندگان انجام میدن بدون اینکه وضیفه ای داشته باشند و دخالت در کار شهرداری و فرمانداری میکنن ساخت فلان پل یا خیابان رو دنبال میکنن به همین خاطر بهتر استانی بشه که این کارها به مسعولین مربوط واگذار بشه نماینده گان دنبال منافع استان باشند

    • بدون نام

      کسی رای نمیده

    • جمعی از مردم دردمند

      ای حقه بازآ میدانید کسی دیگه رای نمیده میخواهید ...مردم دیگه گول ن میخورند

    • محمد

      دارن یه کارای میکنن مردمو دوباره قول بزنن مثلا شور و اشتیاقو بیشتر کنن که مردم رای بدن ,ولی با این معیشت واقتصاد ضعیف ملت رای نمیدن اول باید اقتصادو درست کنن

    • بدون نام

      رای بی رای

    • بدون نام

      من اصلا رای نمیدم

    • بدون نام

      مگه مقز خر خردیم ری بدیم هرچه مفت خوره

    • بدون نام

      الان نمایندگان شهرستانهای کوچک لااقل اسم روستاها را میدانند و مشکلات تولید کنندگان و دامداران و کشاورزان که اکثرا در این مناطق هستند و میتوانند برای رفع مشکلات آنها راهکار قانونی ارائه دهند ولی با استانی شدن انتخابات دیگر قدرت رقابت از شهرستانهای کوچک گرفته میشود و هیچ نماینده ای نخواهند داشت و داوطلبان مراکز استانها با کمترین رای به مجلس راه پیدا میکنند و فاتحه تولید و حمایت از روستاها و شهرستانهای کوچک و دور افتاده خوانده میشود و این کار مغایر اصل توزیع عادلانه امکانات در قانون اساسی برای همه مردم هست

    • بدون نام

      رای نمیدم

    • محمد

      بله دیگه دارندراههای جدید برای سرگرم کردن مردم امتحان میکنند...مردم دیگه گول شماها رانمی خورند.. بااین وضع معیشت واقتصاد کسی رای نمیده....چون تاثیری به حال ما نداره....

    • بدون نام

      من که ابدا رای نمیدم تا به اینجا که رای دادم بسه ... ملت سر کار گذاشتن بیسواد ها

    • رضا

      خیلی خوبه نماینده گان دیگر به فکر عوض کردن مدیر فلان مدرسه نیستند بیشتر کار اصلی یک نماینده رو که وضع قوانین و نظارت به کار وزرا است رو انجام میدن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج