جاباما
۷۹۳۳۸۶
۳۲ نظر
۵۰۲۴
۳۲ نظر
۵۰۲۴
پ

ثروتمندترین کشور‌های دنیا

از حدود ۲۰۰ کشور دنیا، فقط تعداد انگشت شماری آنقدر درآمد دارند که بتوان آن‌ها را ثروتمندترین کشور‌های دنیا نامید. درآمد سالانه این کشور‌ها میلیون‌ها و تریلیون‌ها دلار می‌شود.

برترین‌ها : از حدود ۲۰۰ کشور دنیا، فقط تعداد انگشت شماری آنقدر درآمد دارند که بتوان آن‌ها را ثروتمندترین کشور‌های دنیا نامید. درآمد سالانه این کشور‌ها میلیون‌ها و تریلیون‌ها دلار می‌شود. تولید ناخالص داخلی این کشورهاست که تعیین می‌کند کدام یک ثروتمندترند.

۱۰- هنگ کنگ

هنگ کنگ راحت‌ترین جای جهان برای انجام کسب و کار است. بسیاری از شرکت‌ها به خاطر سیاست‌های آرام و قوانین مالیات لیبرال آن، دفاتر خود را در هنگ کنگ برپا کرده اند.
ثروتمندترین کشور‌های دنیا
۹- امارات متحده عربی

امارات متحده عربی از هفت شیخ نشین کوچک تشکیل شده و دبی یکی از پرجمعیت‌ترین‌های آن است. امارات هنوز توسط خانواده سلطنتی اداره می‌شود که به پیشرفت بازار و اقتصاد خود افتخار می‌کنند. سرانه تولید ناخالص داخلی امارات ۶۸۲۵۰ دلار است و از هیچ تلاشی فروگذار نکرده اند تا یکی از پیشرفته‌ترین کشور‌های جهان باشند.
ثروتمندترین کشور‌های دنیا
۸- کویت

هرچند کاهش قیمت نفت تاثیر منفی روی برخی کشور‌ها گذاشت، اما اقتصاد کویت هنوز پابرجا مانده است. کویت بخش بزرگی از سرمایه خود را صرف تسریع رشد در سایر مناطق کرده و به نتایج چشمگیری رسیده است. سرانه تولید ناخالص داخلی کویت ۷۰۰۰۰ دلار است.
ثروتمندترین کشور‌های دنیا
۷- ایسلند

اقتصاد ایسلند به خاطر سرمایه گذاری عاقلانه و رشد ساخت و ساز است. نرخ اشتغال بالا، درآمد بالا و هزینه‌های داخلی هم به رشد اقتصاد این کشور کمک کرده است. سرانه تولید ناخالص داخلی ایسلند ۷۲۶۳۰ دلار است.
ثروتمندترین کشور‌های دنیا
۶- نروژ
نروژ نه تنها یکی از شادترین کشور‌های جهان برای زندگی است، بلکه یکی از ثروتمندترین کشور‌های جهان است. سرانه تولید ناخالص داخلی این کشور ۷۴۸۸۲ دلار است و جایگاه ششم ثروتمندترین کشور‌های دنیا را به خود اختصاص داده است. اقتصاد این کشور عمدتا بر پایه تولید و صادرات نفت و تجارت بین المللی است.
ثروتمندترین کشور‌های دنیا
۵- برونئی

برونئی کشوری است که میراث فرهنگی غنی خود را فراموش نکرده، حتی با اینکه با پیشرفت‌های روز تکنولوژی و صنعتی همگام شده است. برونئی بعد از سنگاپور دومین کشور توسعه یافته در جنوب شرقی آسیا است. اقتصاد این کشور به نفت و گاز، صادرات و تجارت با سایر کشور‌ها متکی است. سرانه تولید ناخالص ملی این کشور ۷۶۷۴۰ دلار است.
ثروتمندترین کشور‌های دنیا
۴- سوئیس

این کشور کوچک بین کوه‌های آلپ قرار دارد و کمتر از ۹ میلیون نفر جمعیت با سرانه تولید ناخالص داخلی ۸۰۰۰۰ دلار دارد. بانکداری، صنعت، تجارت بین المللی و تخصص نیروی کار، کلید اقتصاد این کشور هستند. گردشگری هم نقش مهمی در درآمد سوئیس دارد.
ثروتمندترین کشور‌های دنیا
۳- سنگاپور

این کشور جزیره‌ایِ کوچک، یکی از ثروتمندترین کشور‌های جهان است. اقتصاد آن هر سال ۲.۵ درصد رشد می‌کند و هیچ نشانه‌ای از کاهش سرعت ندارد. سرانه تولید ناخالص داخلی این کشور ۹۰۵۳۰ دلار است.
ثروتمندترین کشور‌های دنیا
۲- لوکزامبورگ

این کشور اروپایی کوچک تنها ۶۰۰۰۰۰ نفر جمعیت دارد و نرخ بیکاری در آن ۵ درصد است. اقتصاد لوکزامبورگ عمدتا به تولید فولاد و بانکداری بین المللی متکی است. جنگل‌های متراکم هم به کسب و کار محلی کمک کرده اند. سرانه تولید ناخالص داخلی این کشور ۱۰۹۱۹۰ دلار است.
ثروتمندترین کشور‌های دنیا
۱- قطر

اقتصاد قطر عمدتا بر پایه فروش منابع عظیم نفت است که این کشور خاورمیانه‌ای در اختیار دارد. قطر ثروتمندترین کشور جهان از نظر تولید ناخالص داخلی است که ۱۲۴۹۳۰ دلار است. نرخ بیکاری در آن ۰.۴ درصد است و شهروندان قطر برای خودشان خیلی خوب کار می‌کنند.
ثروتمندترین کشور‌های دنیا
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      وایران کشورثروتمندبامردمان فقیرچراچون بودجه ومنابع شغل ملتش وکشورش وبرای حدود۲۰ملیون افاغنه هزینه میکنه این تعداد یعنی بودجه بالا۲۰۰سال شغل ومنابع بودجه فقط ازلحاظ شغلی بالا۳۰۰ملیون درسال به هرایرانی ضررمیزنن وخودمجلس گفته یعنی چی که بیش از۳ملیون افاغنه فقط توکارساختمانی اشغال کردن وچندبرابران توشغلهای دیگه وغیرقانونی قاچاقی ورشدجمعیت ایران۱هست وافاغنه مغول وهابی توایران۸وتاچندسال دیگه ازایرانیاهم بیشترمش بعدشم وزیرفرهنگ ایران افغانی تبارودارکم کم داربه همه سایتها مجریا صداوسیما رسانهها القا ودستومیده ازافاغنه تعریف کنیدو کاری کنیداینهابتونن راحت توایران بمانن تااخر وجزوایران بشن واین خطرناک ترین کاردنیا وتاریخ وقرن به هوش به گوش باشین چون خودش افغانی وطرفداریشون میکنه ودارهمه جا نفوذمیکنه همون جورکه اینها فقط میتونستن توچاه کنی بشن والان یواش یواش توهمه کارها نفوذکردن ومسولین خوابن مثل موریانه هستن اینها یه دفعه ای چشم تون بازمیکنیدمیبیندایران شده خرابه ...‌‌

      پاسخ ها

      • سهراب

        بنظرم تو یه ادم رسیست کثیف هستی که تو خونتون نشستی و هیچ تلاشی نمیکنی و فکر میکنی همه دنیا دارن سهم تورو میخورن
        افکار کثیفتو درست کن مردک

      • بدون نام

        اول اینکه داداش افغانیا بدبختا چنین قدرتی ندارند که اگه داشتند همسایه انسان نژاد پرستی مثل شما نمی شدند . دوم اینکه این بنده ها خدا شغل هاشون شامل کفاشی و کارگری توی مزرعه و خیاطیه . کدوم مرد هم وطن میره سر زمین کشاورزی؟ کدوم مرد ایرانی خیاطی بلده ؟

      • مجیدآبی

        چرت نگو همین قطربیشترش خارجی هستن مشکل ازجای دیگه ست گیردادی به افغانیا

      • بدون نام

        جنابی که حتی با خط فاصله بیگانه هستی و نمی دونی خط فاصله چی هست!
        تویی که حتی امکان داره به مدرسه هم نرفته باشی و توی مکتب درس خونه باشی اونم تا کلاس اول ابتدایی چون سراسر غلط املایی و نگارشی داری!!!
        حالا زیر خیلی از پستا میای و با این املا و نگارشی که داری و باید به معلم اول ابتدایی ت رحمت فرستاد گیر دادی به افغانی های بیچاره!
        خودت اگه میتونی کار کنی بسم الله یه بیل و کلنگ بردار و برو میدون و حمالی و کارگری کن که یه کارگر افغانی حقتو نخوره!
        افغانی اومده توی ایران رئیس جمهور شده؟!!!
        شهردار شده که تو از اونا شاکی هستی!!!!
        برو اگه مردی مثل اونا کارگری و حمالی کن
        ببینم می تونی!
        وقتی تونستی یه روز کارگری و حمالی کنی بعد بیا بگو حق مارو خوردن چون من با وجودی که اونا هستن نمی تونم حمالی کنم و روزی پنج هزار تومن پول دربیارم و باهاش بیست تا نون و دو تا پیاز بخرم!

      • بدون نام

        باشه تو درست میگی

      • f

        اولا ۲۰ میلیون افغانستانی وجود نداره بلکه ۲ میلیونه.
        دوما ما تو فرهنگ لغت فارسی کلمه ایی به اسم افاغنه نداریم مثل این میمونه که من یه شما بگم اَیارَنه. همچنین ما افغانی نیستیم افغانستانی هستیم چون افغانی واحد پول ماست نه ملیت ما مثل اینکه من به تو بگم تومنی :) (تویی که خودتو فارسی زبون و ایرانی میدونی زشته که اینقدر غلط تو ادبیاتت داری) و سوما دولت شما وقتی قدرت مدیریت نداره و نمیتونه واسه جوانان امکان کار کردن رو بوجود بیاره و همچنین اختلاس نکنن چرا گناه رو میندازی به گردن این دو میلیون افغانستانی ؟! در ضمن اینو هم بگم که فقط ۲۵ میلیون ایرانی داره تو لس آنجلس زندگی میکنه اونوقت ایران نمیتونه ۲میلیون افغانستانی رو پوشش بده؟!

      • آرش

        ؟بابا ایران کجا ۲۰میلیون افغانی داره

      • بدون نام

        دست ایرانی جماعت نمک نداره

      • f

        در ضمن اینو هم بگم که من فارغ التحصیل پزشکی دانشگاه فردسی مشهد هستم . ولی به من اجازه مطب و داشتن نظام پزشکی رو ندادن، به چه جرمی چون ایرانی نیستم اونوقت شما داری میگی که دولت کل پول و سرمایش رو در اختیار ما قرار داده ؟ همینطوریه که من مجبور میشم ایرانو ترک کنم برم سمت امریکا بلکه شاید اونا قدرمو بدونن

      • آرش میرمحمدی

        دقیقا درست گفتی عزیز...

      • بدون نام

        یعنی مردم در لحظه از خودشون آمار تولید میکنن
        بیست میلیون افغانی در ایران
        بیست و پنج میلیون ایرانی در لس آنجلس لس آنجلس کلا بیست میلیون جمعیتم نداره چطوری بیست و پنج میلیونش ایرانین

    • 13 bedar 58

      ۲ لوکزامبورگ
      ۱ قطر
      ۰ ایران .‌‌..

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خخخخخخخ

    • بدون نام

      جالب یه نظری در مورد کشور ما هم بده که هم نفت داریم هم دریا هم معدن و غیره و داغون ترین کشور جهانیم علتش چی میتونه باشه به غیر از سو مدیریت مدیران و مسئولانی که سواد اقتصادی و اداره کشور را ندارد کشور به این پر نعمتی را به این روز انداختن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        علتش مردم نادان و بی سواد و خرافاتی و خیالاتی هست...اون مسئول و مدیر از جای دیگه ای که نیومده ، از همین مردم هست

      • بدون نام

        علتش دزد بودن مسئولینه

    • بینام

      جالبه 6 کشور از 10 کشور ثروتمند دنیا تو آسیاست رتبه نخست این لیست هم قطر کشوری که قبل از انقلاب از نظر پیشرفت به گرد پای ایران هم نمیرسید ولی الان بعد چهل سال با این سرعت پیشرفت کرد و ما باید حسرتشو بخوریم
      تو این چهل سال روز به روز عقبتر رفتیم

      پاسخ ها

      • سیبیل کلفت

        بینام دقیقا حرف حقو زدی،حرف حق تلخه تو این چهل سالم اگه تو بعضی زمینه ها به جایی رسیدیم واس نخبه هامون بوده نه واس کساییکه فقط ادعا دارن و ... سویل عزیزم توام حق داری بری کویت والله آدم اینجاها آینده داره و میتونه از زندگیش لذت ببره امیدوارم مهندس بشی منکه فوقش یه سوپری چیزی میزنم یا راننده تاکسی میشم حالا باس ببینم اوس کریم چی میخواد فقط آدم باس با یه ایرانی ازدواج کنه که هم کفو خوشه و هم کیش خوشو و جذاب ترم هس وگرنه آدم که میره اونجا کیف پولشم نباس ایرانی باشه

    • راننده تاکسی

      کشور ما ب لحاظ منابع و معادن و نیروی کار جوان جزء غنی ترین کشورهاست ولی چرا شرایط اقتصادی خوبی نداریم؟
      دلایل زیادی داره من جمله عدم مدیریت مناسب تحریمهای بین المللی عدم همکاری خودمون و خیلی چیزای دیگه...
      تو کشورهای دیگه نه (فقط ثروتمند) مردمشون با سرمایشون تو کشور خودشون کار میکنن ایجاد شغل میکنن ولی ما پولامون یا واسه خرید دلار یا طلا ماشین صفر یا که تو بانک میذاریم تا سودشو بگیریم
      این فرق ملت ما و ملل دیگه هست
      البته نباید از نقش دولت و مدیریت اقتصادی کشور غافل شد که مهمترین مسأله هست

      پاسخ ها

      • پری

        مثل راننده تاکسیا تحلیل میکنی

    • امیر

      داداش ایرانو یادت رفت

    • سویل مهندس آینده

      وای کویت و قطر.

    • امیر

      دیگه این حرفا چه فایده داره اونا دارن به کاراشون وغارتشون ادامه میدن ماهم فقط تماشا

    • بدون نام

      نابود شدیم رفت دیگه روی خوش نمیبینیم
      اقتصاد که دیگه جای خودش .

    • بدون نام

      برو بابا پس آمریکا چی

    • آرش

      ما هم کشور ثروتمندی هستیم نفت و گاز و طلا و نقره و مس و آهن و فیروزه و سرب و یاقوت و زمرد و عقیق و معدن انواع سنگهای ساختمانی و جاذبه های گردشگری باستانی و تاریخی و طبیعی و زمینهای حاصلخیز کشاورزی ونپابغ علیمی اما وضعمون اینجوری هست که میبینید شاید به خاطر اختلاس و رانت و تحریم و مدیریت بد هست که اقتصاد

    • بدون نام

      و البته آمریکا

    • ایرانی.

      اکثراین کشورهامنابع درامدیشون نفت وگازه.کشورماهم جزءثروتمندترین کشورای دنیاس امادرامدمون راست میریزه توحلق عربها.

    • علی

      خدا بدادمون برسه ولی همون خدا هم دیگه نگاهی نداره بهمون منکه هنوز کارگری میکنم همه چیز هر روز گرونتر دستمزد ما کارگرا هم کمتر کمتر خدایی روزی بیست هزار کار میکنم یه رب گوجه الان شده ۱۸هزار اخ اخ

    • بدون نام

      و کشور ما با منابع کامل اندر خم مرگ بر کشورهای دیگه گفتنه
      کاش بجای مرگ خواستن یه کم تو هر زمینه ای پیشرفت میکردین و اینجوری پوزه بقیه رو به خاک میکالیدین نه با شعار تو خالی دادن

    • اسماعیل صادقی

      افغانی کثیف اگه من ریس جمهور ایران بودم مثل نادرشاه افشارافتخارکل جهان سرتونومیزدم حیوانهایی کثیف

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج