۷۹۳۴۱۸
۱۲ نظر
۵۰۷۲
۱۲ نظر
۵۰۷۲
پ

گوشی‌های دزدیده شده ایرانی در افغانستان

با خیال راحت گوشی را به رابطان می‌فروشند، معامله با آنها كم‌خطر‌تر است، مطمئن هستند گوشی‌ها ردیابی نمی‌شود و دست پلیس به آنها نمی‌رسد. گوشی‌هایی كه هشت تا ۱۵ میلیون تومان قیمت دارد را دو میلیون تومان می‌فروشند و كارو كاسبی‌شان سكه شده است.

روزنامه جام جم: به گفته یكی از مالخران، افغان‌ها عاشق گوشی‌های اپل و خریدار خوبی برای این گوشی‌ها هستند، به همین خاطر آنها نیز به دزدان سفارش این مدل گوشی را می‌دهند.

گوشی‌های دزدیده شده ایرانی در افغانستان

اغلب این گوشی‌ها را می‌شود در دكان‌ها، دستفروشان و برخی بازارهای گوشی یا با اصطلاح دیگر بازار سیاه پیدا كرد. مردم می‌گویند این گوشی‌ها از ایران و پاكستان در بازار هرات به فروش می‌رسد، هیچ‌گونه سندی ندارد. شهروندان هرات می‌گویند‌؛ گوشی‌هایی را كه در دسترسشان قرار می‌گیرد و از دكان‌ها خریداری كرده‌اند، هیچ گونه سندی مبنی بر این‌كه سرقتی نیست، ندارند. با خرید این گونه گوشی‌ها بارها پیش آمده كه در كشورهای مذكور مشكلاتی نیز برای آنان پیش آمده است.

فروش به افغان‌ها، پر‌درآمد است

در جریان طرح پلیس آگاهی تهران برای دستگیری سارقان و مالخران دستگیر شده است. با باندهای سرقت همكاری می‌كرد و گوشی‌های سرقتی آنها را می‌خرید و از این راه درآمد خوبی برای خود رقم زده بود. مهندس نرم افزار است و در پوشش مغازه تعمیر تلفن همراه، مالخری می‌كرد.

گوشی‌ها را چند می‌خریدی؟

من فقط آیفون می‌خریدم و دزدانی كه این گوشی را سرقت می‌كردند سراغ من می‌آمدند. هر گوشی را بین 300 تا 500 هزار تومان می‌خریدم . بستگی به مدل گوشی و سالم بودن آن داشت.

چطور می‌فروختی؟

گوشی‌ها را جمع می‌كردم و وقتی تعدادشان زیاد می‌شد به یكی از شهرهای شرقی كشور می‌بردم و به رابطم می‌فروختم. او اهل افغانستان بود و این گوشی‌ها را در افغانستان می‌فروخت. این‌طوری گوشی‌ها قابل ردیابی نبود و کسی دستگیر نمی‌شد.

با رابط افغان چطور آشنا شدی؟

من مغازه تعمیر گوشی تلفن همراه دارم و در پوشش آن مالخری می‌كردم. یك روز مرد افغان به مغازه ام آمد و پیشنهاد همكاری داد و بعد از آن من با سارقان وارد معامله شدم.

هر گوشی را چند می‌فروختی؟

بین یك میلیون تا دو میلیون تومان.

درآمدت چقدر بود؟

بستگی به نوع گوشی‌ها و فعالیت سارقان داشت ماهی حدود 20 میلیون تومان می‌شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بعد میگیم افغانی ها گمشن بیرون میگن نژاد پرستیه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        به افغانی بی گناهی که پست تورو میخونه فک کن، حتی اگه تو کل ایران ی افغانی سالم وجود داشته باشه
        به حرفم فک کن

      • اوس موسی

        ذات خراب درست بشو نیس

    • بدون نام

      بابااونایکه میگن نژا دپرست یااحمقن یا افاغنه هستن ویاخاین وطن وهم وطن فروش هستن بی غیرتن وبی عرض واگه افغانها برن ۹۰درصدمشکلات کل کشورحل میش ازبیکاری وفقرنجومی بی اب کشورخشک کم بودجگی حل میش واینهادشمنان ایرانن که دوست ندارن این وصع بش خودوزیرکارگفته افاغنه برن مشکل بیکاری حل میش این راه حل بیکاری وپلیس امنیت گفته اینها کل امنیت کشوربهم ریختن وکمترینشم بیکاری توب اینم امنیت برمیگردوبه کشوروحالا بی ابی وقتی ۱پرس غذا بالا۲۰۰۰لیتراب ببرو۱کیلوگندم شیرمرغ برنج همچنین ....بعدببنیدافاغنه پچقدراب مصرف میکننن ووبودجه۲۰۰سال کشورهدرهزینشون این ۱دهم ضرراش وگفتم

    • هیتلر

      دختر هامون هم میدزدند میدونید چقدر دختر تو ایران دزدیده میشه هیشکی صداش در نمیاد یا کار برادران افغانه یا برادران اماراتی یا برادران خودمون که با اونا همکاری میکنند

    • بینام

      منظورت چی بود

    • بدون نام

      اشکال نداره گناه دارن حالا یه چهارتا گوشی هم دزدیدن یه چندنفر هم کشته باشن یه کمم تجاوز کرده باشن نا امنی و آشوب هم که اشکال نداره
      دارن اینجا از همه امکانات اجتماعی هم استفاده می کنن خوب چه عیبی داره تازه وزیر هم گفته همه شون را بیمه هم کرده که راحت باشن
      تازه رفتن آب هیرمند را هم بستن که هامون خشک بشه و مردم سیستان تو خاک و فقر خفه بشن اینا که مهم نیست

      کجا برن بهتر از اینجا؟

    • بدون نام

      اون پول از گلوت در میاد نگران نباش

    • بدون نام

      احسنتتتت افغاننننن.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ایران و ترک کن افغان

    • میلاد جلیلی

      من خودم موبایل فروشم اکثرا انقدر میگن گوشی بدون کارتون میخوایم تعداد که نگو... ما که اصلا بدون کارتون نمیخریم بازم ده بارم گفتیم باز زیر بار نمیرن

    • بدون نام

      نظر بیش از نود درصد مردم ما اینه که این افغانی ها گورشون رو گم کنند و از کشور ما برن بیرون حالا هر قبرستان و خراب شده ای که میرند به ما ربطی نداره ما میگیم که افغانی گمشو از خاک ما برو بیرون حال اگه دولت غیرت نداره این رو نمی اندازه بیرون خود مردم دست بکار بشن هرجا که اونا رو میبینند بهشون حمله کنند، بی محلی بدن و اونایی رو که به این لجن ها کار میدن رو راحت ندارند این افغانی ها از سوبسید ها، وکلیه خدمات مربوط به ما مفت و مجانی استفاده می کنند بدون اینکه مالیاتی بدن، باعث بیکاری مردم و جوانان ما هستن و خیلی از ناهنجاری ها مقصرش همین آشغالها هستند حال که دولت بی عرضه و بی لیاقت انگیزه ای برای بیرون راندن اونا نداره ما مردم باید دست بکار شیم و کاری کنیم تا این حیوانات آشغال خودشون از خاک ما کشور ما گمشن برن بیرون.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج