جاباما
۷۹۳۶۰۸
۱۳ نظر
۵۰۰۸
۱۳ نظر
۵۰۰۸
پ

شریعتمداری به شبیری زنجانی: فتنه را خنثی فرمایید

روزنامه کیهان در یادداشتی به قلم حسین شریعتمداری درباره دیدار آیت الله شبیری زنجانی با جمعی از اصلاح طلبان نوشت: سخنی با حضرت آیت‌الله شبیری زنجانی در میان است و آن، اینکه؛ ملاقات حضرتعالی با تعدادی از آقایان اهل سیاست و نامه سرگشاده حضرت آیت‌الله یزدی به شما، موضوع این وجیزه نیست.

روزنامه کیهان در یادداشتی به قلم حسین شریعتمداری درباره دیدار آیت الله شبیری زنجانی با جمعی از اصلاح طلبان نوشت: سخنی با حضرت آیت‌الله شبیری زنجانی در میان است و آن، اینکه؛ ملاقات حضرتعالی با تعدادی از آقایان اهل سیاست و نامه سرگشاده حضرت آیت‌الله یزدی به شما، موضوع این وجیزه نیست.

آنچه یادآوری آن را به محضر حضرتعالی ضروری دانسته‌ام نیز بیرون از دایره مباحث فقهی است چرا که این مقوله در بضاعت نگارنده نیست. نکته مورد نظر، ‌اشاره به هویت برخی از کسانی است که به بهانه دفاع از حضرتعالی، عقده‌های فرو خورده خود از اسلام و انقلاب و امام راحل(ره) را بیرون ریخته‌اند و شایسته نیست که این قماش سنگ دفاع از شما را به سینه بزنند و نستجیربالله، این توهم را در اذهان عمومی پدید آورند که با حضرتعالی همسویی دارند!

حضرت آیت‌الله! دور از انتظار نیست که به دلیل کثرت ‌اشتغالات علمی و حوزوی از هویت این جماعت اطلاع دقیقی نداشته باشید، از این روی ‌اشاره‌ای هرچند گذرا به چند نمونه از مواضع اعلام شده جریانی که برخی از این جماعت -تاکید می‌شود که فقط برخی و نه همه آنها- به آن وابسته هستند ضروری به نظر می‌رسد؛

«تقليد از مراجع كار ميمون است»! «روحانيت، قشري‌گرا و انحصارطلب است»! «روحانيت به جاي عاقل‌پروري، عوام‌پروري و مقلدپروري مي‌كند»! «اصلي‌ترين مانع دموكراسي در كشور ما، آن است كه در ايران هنوز خدا نمرده است»! «امامان معصوم هم قابل نقد هستند»!

«نه فقط به پيامبر و امامان، بلكه مي‌توان به خود خدا هم اعتراض كرد و او را [نستجيربالله] فتنه‌گر ناميد»! «قرآن قابل نقد عقلي و تجربي است»! «اطاعت از پيامبر در مسائل اجتماعي لازم نيست»! «فرهنگ شهادت خشونت‌آفرين است»! «جواناني كه به مسجد مي‌روند از نظر ساختار فكري و رواني ضعيف هستند»! «هيئت‌هاي مذهبي منشأ خشونت‌اند و بسيجي‌ها اعضاي تشكيل‌دهنده اين هسته‌ها مي‌باشند»! «مظاهر ديني، چون حجاب و حياي زنان، نماد عقب‌افتادگي است»! و...

حضرت آیت‌الله شبیری! اسناد غیر‌قابل انکار فراوانی حکایت از آن دارد که همین طیف در فتنه ۸۸ آشکارا از سوی مثلث آمریکا، اسرائیل و انگلیس به کار گرفته شده بودند تا به زعم خود بساط اسلام ناب محمدی(ص) و انقلاب و استقلال ایران اسلامی را برچینند! تا آنجا که نتانیاهو، نخست‌وزیر جلاد رژیم کودک‌کش صهیونیستی با صراحت آنها را «بزرگترین سرمایه اسرائیل» نامید و حضرات حتی جرأت یک تکذیب خشک و خالی را هم نداشتند!

حضرت آیت‌الله یزدی همان گونه که از قول شما نقل شده است از علمای آزمون داده و دلسوز نظام و ملت هستند و با شناختی که از هویت این جماعت دارند نگران سوء‌استفاده آنان از ساحت علمی و معنوی حضرتعالی شده‌اند و...

بدیهی است که جماعتی با این هویت علی‌رغم آنچه ادعا می‌کنند، هرگز نمی‌توانند نگران جایگاه مرجعیت بوده و به دفاع از جنابعالی برخاسته باشند! از این روی، ضمن پوزش از تصدیع اوقات شریف، امید است به هر طریقی که مصلحت می‌دانید تلاش جماعت یاد شده برای انتساب به حضرتعالی را خنثی فرمایید چرا که حضرتعالی یکی از مراجع عالیقدر و متعلق به جهان اسلام هستید... والامر الیکم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      شما برو به تتلوت برس

    • بدون نام

      کلا اینا ، دنبال منافع دراز مدت خودشون هستند ( اصولگرا و اصلاح طلب ) ، وگرنه کسی دلش واسه مردم نمی سوزه

    • منتظر

      نظر مبارک حاج حسین آقا در باره کسانی که آیه قرآن جعل میکنند چیست؟ ان الله لیلا الاستخر

    • بدون نام

      حالا تو چکاره هستی که داری به ایشون پیشنهاد میدی

    • بدون نام

      مگردرزمان مولا علی ع خوارج بارها با ایشان رودررو سخن نگفتند چی شد مولای متقیان ع راه حق را ادامه دادند و خوارج خواری نصیبشان شد آیات عظام هم پیرو وسربه را مولایند هیاوی بیهوده برای دیداری که انجام شده باین گستردگی لازم نیست محمد خاتمی با این دیدارها مشروعیت نخواهد یافت همچنانکه عباسیان دغلکار ونیرنگ پیشه با سالها غصب حق اولاد علی ع وحکومت مزورانه چه در حین وچه بعد از انقراض مشروع نبودندراه ولایت راه علی ع است وراه علی ع راه رسول الله ص وراه رسول الله ص راه خدای قادر عز وجل است وراه خدا ازلی و ابدی است

    • م.ص.

      وگرنه حسابتون با شریعتمداریه .

    • بدون نام

      باز سر و شکل این آدم پیدا شد.اه

    • بدون نام

      بابا مگه چیکار کرده شبیری که انقدر میسوزید

    • بدون نام

      من نمیدونم این شریعتمداری چیکاره حسن این کشور هست...آخه تو کی هستی که حکم میدی..؟ تو خبر ها رو چاپ کن....اندازه تو چقدر است که به همه کشور توصیه میکنی..؟
      ....

    • بدون نام

      درود بر حاج حسین شریعتمداری.

    • بدون نام

      شریعتمداری فکرکرده کیه که همه رو امرونهی میکنه

    • بدون نام

      این شریعتمداری وامثال اینها روباید ازمملکت بندازی بیرون

    • محمد

      درودی براقای شبیری زنجانی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج