۷۹۳۶۱۷
۱۴ نظر
۵۰۰۳
۱۴ نظر
۵۰۰۳
پ

جهانگیری بنا دارد در ۱۴۰۰ نقش‌آفرین باشد یا ۹۸؟

بدون تعارف اسحاق جهانگیری پیشانی جریان اصلاحات در دولت دوازدهم است و هرگونه هجمه یا کم‌اعتنایی به او برابر با نمره منفی دولت در قدرشناسی از حامیان اصلی خود است که همان اصلاح‌طلبان تعریف می‌شوند. با توجه به اثرگذاری‌ها، توانمندی‌ها و ارتباطات خوبی که جهانگیری دارد، این موضوع حتما به نفع اصلاح‌طلبان خواهد بود. به هر حال باید دید که جهانگیری بنا دارد در ۱۴۰۰ نقش‌آفرین باشد یا ۹۸.

روزنامه آرمان: بدون تعارف اسحاق جهانگیری پیشانی جریان اصلاحات در دولت دوازدهم است و هرگونه هجمه یا کم‌اعتنایی به او برابر با نمره منفی دولت در قدرشناسی از حامیان اصلی خود است که همان اصلاح‌طلبان تعریف می‌شوند.

اکنون که همگان متوجه خدشه‌دار شدن جایگاه معاون اول به‌واسطه دخالت‌ها و خودنمایی‌های برخی اعضای اعتدال و توسعه در امور مربوط به جهانگیری شده‌اند، پیشنهاداتی را مطرح می‌کنند تا در درجه نخست جایگاه جریان اصلاحات حفظ شود و از سوی دیگر به شأن و منزلت جهانگیری که سازندگی و صداقت ویژگی بارز اوست خدشه‌ای وارد نشود.

یکی از راهکارهای اصلاح‌طلبان این است که اجازه ندهند رقیب از وضعیت معاون اول رئیس‌جمهور یعنی اسحاق جهانگیری به نفع خود استفاده کرده و جریان اصلاحات را به دروغ ناتوان معرفی کنند.

در چنین شرایطی طیفی از اصلاح‌طلبان معتقدند جهانگیری باید از دولت استعفا دهد تا بیش از این مورد بی‌مهری تصمیم‌گیران پاستور قرار نگیرد و رقیب از این فضا سوءاستفاده نکند. طیف دیگر تاکید دارند که جهانگیری در چنین شرایطی باید در دولت و بر کرسی معاون اول رئیس‌جمهور باقی بماند تا شائبه تضعیف او از سوی او مطرح نشود اما در کنار آن به علنی کردن انتقاداتش هم بپردازد.

پیش نیاز اهدای کلید 1400 به جهانگیری

اکنون با فرض پذیرش جدا شدن جهانگیری و یا حتی ماندن او بر کرسی معاون اول باید بررسی کرد که چگونه باید از ظرفیت جهانگیری در انتخابات ۱۴۰۰ بهره برد. اما نباید فراموش کرد مقدمه پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم کسب حداکثر کرسی‌های مجلس در سال ۹۸ است. در این مسیر پیشنهاداتی از سوی اصلاح‌طلبان مطرح شده که از جمله آنها سپردن انتخابات مجلس به جهانگیری است یعنی او از قدرت تعاملش با گروه‌های مختلف در راستای انتخاب نفرات برتر و مورد نیاز برای موفقیت در اجرای پروژه انتخابات ۱۴۰۰ بهره بگیرد.

از سوی دیگر نمی‌توان منکر برخی ضعف‌های پیش‌بینی نشده در عملکرد فراکسیون امید در مجلس دهم شد که برخی دلیل آن را قرار دادن برخی اسامی در لیست امید بود. این افراد به نام امید وارد مجلس شدند، اما پس از مدت کوتاهی به‌واسطه عملکردشان ناامیدی را به جامعه تزریق کردند که بدون شک همین اشتباه تردیدهایی را در اذهان افکار عمومی برای اعتماد به لیست اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس یازدهم ایجاد می‌کند. در این شرایط سپردن فرمان انتخابات مجلس ۹۸ به جهانگیری می‌تواند بسیاری از اعتمادهای سلب شده را بازگرداند.

در اذهان هست که انتخابات مجلس ششم یعنی ۳ سال پس از دولت اصلاحات شکل گرفت؛ انتخاباتی که رأی دهندگان به‌واسطه عملکرد دولت نام اصلاح‌طلبان را روی برگه‌های رأی نوشتند. اکنون هم باید شرایط را با آن زمان مقایسه کرد و شک نکرد که اگر تصمیم جامعه برای انتخابات مجلس ۹۸ بر مبنای عملکرد دولت باشد، بدون تردید اصلاح‌طلبان باید بهارستان را فراموش کنند و پس از آن هم در اندیشه پاستور ۱۴۰۰ نباشند.

برای دچار نشدن به چنین وضعیتی باید تدبیر کرد. عبدا... ناصری فعال سیاسی اصلاح‌طلب هم معتقد به لزوم نقش آفرینی جهانگیری در انتخابات مجلس ۹۸ برای بهبود شرایط در انتخابات ۱۴۰۰ ریاست جمهوری است. او اظهارات جهانگیری درباره عدم اختیار در انتخاب منشی را دارای پیام‌هایی دانست و گفت: در مورد ایشان به رغم تلاش‌های خوبی که در زمان انتخابات برای آقای روحانی انجام داد که هزینه هم داد، اما حقش را به خوبی ادا نکردند و در دولت دوازدهم به مراتب کمتر از توانایی‌های وی استفاده کرده‌اند و او را مورد مشورت قرار ندادند.

ناصری تاکید کرد: به نظر من آقای جهانگیری باید بماند و بحران ارز را مدیریت کند. او دلار ۴۲۰۰ تومانی را عنوان کرد که به منزله پایان بحران بود، اما دیدیم که بحران تمام نشد. بنابراین او باید مسئولیت به عهده بگیرد و مدیریت و میدانداری کند و وقتی بحران ارز را سامان داد کنار برود. وی افزود: به نظر می‌رسد آقای جهانگیری بهتر است اوضاع را سر و سامان دهد و برای انتخابات مجلس بیاید و اتفاقات خوبی را به همراه یک فراکسیون قوی رقم بزند.

وی افزود: اگر اراده کند و به مجلس بروند، حتما ریاست فراکسیون اصلاح‌طلبان را خواهد داشت. با توجه به اثرگذاری‌ها، توانمندی‌ها و ارتباطات خوبی که جهانگیری دارد، این موضوع حتما به نفع اصلاح‌طلبان خواهد بود. به هر حال باید دید که جهانگیری بنا دارد در ۱۴۰۰ نقش‌آفرین باشد یا ۹۸.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بی شرفم اگر بخام رأی بدم هیچ وقت در انتخابات شرکت نمی کنم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اگه جهانگیری نیاد جنگ میشه.

    • جرج سوروس

      برترینها میدونم خیلی باسیاست بیشتر پستهائی که به مزاقت خوش نمیاد رو سانسور میکنی ولی اگه حال کردی این پست را مثل خاشقچی تو اسید حل نکن

      آقای ناصری شتر در خواب بیند پنبه دانه
      گهی لپ لپ خورد گه دانه دانه
      خوشبختانه ملت بیدار شده و بلطف شبکه های اجتماعی دروقهای شاخدار جناب جهانگیر خان و حسن جون رو نمیتونید از ذهن مردم پاک کنید اونچنون رونق .......
      یعنی در واقع اصلاح طلبی الفاتحه .....

    • بدون نام

      همان اعتمادی که مردم سری قبل به یادتان است . یادتان است که می خواستید از گرسنگی بمیرید و ما نجادتان دادیم بس هفت پشت مردم است که دوباره اعتماد کنند .اگر کسی چیزی در چنته داشته باشد مدت هشت سال که عمر یک آدم است به اجرا میرساند

    • بدون نام

      هیچ نیست این

    • ناشناس

      خوده روحانی ماندنش جایز نیست چه برسه به جهانگیری جالب اینه که در توهم انتخابات هم به سر میبرن یعنی خدایی خیلی رو میخواد به قول قدیمیا موشه تو سوراخ نمیرفت جارو به دمش می بست...

    • ناشناس

      خوده روحانی ماندنش جایز نیست چه برسه به جهانگیری جالب اینه که در توهم انتخابات هم به سر میبرن یعنی خدایی خیلی رو میخواد به قول قدیمیا موشه تو سوراخ نمیرفت جارو به دمش می بست...

    • بدون نام

      بابا برو به کارت برس با این نظرها

    • بدون نام

      جهانگیری دراین شش سال چه کار مثبتی برای مملکت و مردم انجام داده که به فکر سال ۱۴۰۰ است ...به جز بدبختی وفلاکت .

    • بدون نام

      40 سال این ادم ها رای اوردن وضعیت مون اینه
      به ولله من که دیگه رای نمیدم

    • بدون نام

      من رای نمیدم

    • پیمان مهرابی

      بیشترین نقشی که این مینونه بازی کنه نقش هویجه

    • پیمان مهرابی

      بیشترین نقشی که این مینونه بازی کنه نقش هویجه

    • پیمان مهرابی

      بیشترین نقشی که این می‌تونه بازی کنه نقشه هویجه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج