جاباما
۷۹۳۶۷۸
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

فستیوال «موسیقی و آزادی» برگزار می‌شود

فستیوال «موسیقی و آزادی» برای حمایت از موسیقی مستقل، با شانزده گروه موسیقی با مشارکت مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی و حمایت بنیاد رودکی، از ۱۸ آذر تا ۲۵ دی در برج آزادی برگزار می‌شود که در بین آنها نام خواننده‌ها و گروه‌های باسابقه موسیقی هم دیده می‌شود.

موسیقی ما: فستیوال «موسیقی و آزادی» برای حمایت از موسیقی مستقل، با شانزده گروه موسیقی با مشارکت مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی و حمایت بنیاد رودکی، از ۱۸ آذر تا ۲۵ دی در برج آزادی برگزار می‌شود که در بین آنها نام خواننده‌ها و گروه‌های باسابقه موسیقی هم دیده می‌شود.

فستیوال «موسیقی و آزادی» برگزار می‌شود
در میان هیاهوی گروه‌ها و خواننده‌هایی که اکثراً موسیقی‌شان بیشتر جنبه بیزنسی و سرگرمی دارد تا غنای هنر موسیقی، فستیوالی سربرآورده که تصمیم دارد به گروه‌های مستقلی که به فراخور زمانه و جو جغرافیا، مورد حمایت -چه دولتی و چه رسانه‌ای- قرار نگرفته‌اند، نگاه ویژه‌تری داشته باشد و چند هفته‌ای را با آنها و طرفدارانشان در محلی که این سال‌ها مأمن موسیقی مستقل بوده، یعنی برج آزادی بگذراند. فستیوالی که خیلی ژانرپذیر نیست و در سبک‌هایی مثل راک، بلوز، فیوژن و الکترونیک برگزار خواهد شد.

جریان موسیقی مستقل (عموماً موسیقی راک)، این سال‌ها در ادوار مختلف دولت‌ها، با فراز و نشیب‌های بسیاری روبه‌رو شده و می‌توان گفت نقطه مرکزی سیبل سلایق افراد گوناگون بوده است. از دهه هفتاد با آزاد شدن موسیقی، این ژانر همچنان در پستوها اجرا می‌شد و کم‌کم از اول دهه هشتاد مسیرش را به سمت سالن‌های موسیقی کج کرد.

بعد از آن دوباره از اواخر این دهه‌ی پرماجرا سدی جلوی این سبک از موسیقی قد علم کرد و تنها تعداد اندکی توانستند از آن بگذرند تا همین چند سال پیش که بار دیگر گروه‌های مختلفی به منصه ظهور رسیدند. الان هم که با توجه به تغییر مدیران، مشخص نیست چه تصمیماتی درباره آن گرفته خواهد شد.

در این سال‌ها، فستیوال‌های مختلفی سعی در حفظ حیات موسیقی مستقل داشت و به دلیل مشکلاتی که پیش‌تر به بخشی از آنها اشاره شد، تعدادشان اندک است؛ فستیوال‌هایی مثل «یوسف اسلام» (نامی که كت استیونس اواخر دهه هفتاد بعد از مسلمان شدن برای خود انتخاب کرد) که سال ۸۵ در دانشگاه تهران برگزار شد یا فستیوالی که از سال ۸۰ تا ۸۴ در دانشگاه علم و صنعت اجرا شد، فستیوال «تهران اونیو» در اوایل دهه هشتاد که البته به شکل غیرمجاز برگزار می‌شد، فستیوال موسیقی الکترونیک و این اواخر هم فستیوال‌هایی مثل «هفته موسیقی تلفیقی» و بخشی که سه سال است به نام موسیقی تلفیقی در جشنواره موسیقی فجر گنجانده شده است و البته بیشتر به گروه‌های شناخته شده این حوزه که توانسته‌اند تهیه‌کنندگانی را جذب خود کنند و عموماً در ویترین موسیقی آلترناتیو جای دارند، پرداخته‌اند.

حالا فستیوال «موسیقی و آزادی» قرار است بار دیگر هنرمندان موسیقی مستقل و طرفدارانشان را دور هم جمع کند و به گروه‌هایی بپردازد که یا از قدیمی‌های این نوع موسیقی هستند، یا جوان‌ترهایی که هر دو گروه در این سال‌ها به دلیل وضعیت موجود یا علاقه‌ای به اجرای زنده نداشته‌اند یا کمتر امکان اجرای زنده آثار شخصی خود را پیدا کرده‌اند. حدود ۱۶ گروه موسیقی با شبی یک اجرا در این فستیوال شرکت خواهند کرد که در بین آن‌ها نام خواننده‌ها و گروه‌های باسابقه و قدیمی همچون شهریار مسرور، «دگردیس» و «کانال» هم به چشم می‌خورد. اطلاعات تکمیلی و اسامی گروه‌های شرکت‌کننده و تاریخ دقیق برگزاری اجراها و بلیت‌فروشی که از طریق سایت «ایران کنسرت» خواهد بود، به زودی اعلام می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • میلاد

      پس مگه موسیقی حرام نبود واااا مصیبتا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج