جاباما
۷۹۴۱۱۸
۹ نظر
۵۰۹۷
۹ نظر
۵۰۹۷
پ

حقایقی که از تیتر اخبار هم جالبتر هستند!

آیا می‌دانستید که در روز‌های داغ تابستان می‌توانید زنبور‌های مست را ببینید؟ یا یکی از محبوب‌ترین غذا‌های جهان باعث توهم شدید می‌شود؟ یا کسی که شرلوک هلمز را ساخت توانست موارد جنایی واقعی و سختی را حل کند؟

برترین‌ها - ترجمه از الهام مظفری : آیا می‌دانستید که در روز‌های داغ تابستان می‌توانید زنبور‌های مست را ببینید؟ یا یکی از محبوب‌ترین غذا‌های جهان باعث توهم شدید می‌شود؟ یا کسی که شرلوک هلمز را ساخت توانست موارد جنایی واقعی و سختی را حل کند؟ اگر پاسختان منفی است، این مطلب را بخوانید.

خوردن برخی ماهی‌ها باعث توهم شدید می‌شود

خوردن ماهی سالما پورژی توهم وحشتناکی درحد قرص‌های ال اس دی ایجاد می‌کند که تا ۳۶ ساعت اثر آن باقی می‌ماند. افراد هم توهم‌های صوتی (مثل صدای جیغ و فریاد) و هم توهم‌های دیداری را تجربه می‌کنند. اما علیرغم همه اینها، این ماهی در میان مردم سواحل مدیترانه بسیار محبوب است و در غذا‌های متنوعی استفاده می‌شود. تقاضا برای این ماهی خوشمزه در قبرس، مالتا، اسپانیا و ایتالیا زیاد است.
حقایقی که از تیتر اخبار هم جالبتر هستند!
در سال ۱۱۴۰، امپراتور آلمان کنراد سوم بعد از یک محاصره سخت، شهر وینسبرگ را تصرف کرد. او که از مقاومت طولانی ساکنان عصبانی بود همه مردان شهر را محکوم به مرگ کرد.

او به زنان اجازه داد همه اموال باارزش خود را تا جایی که می‌توانند بر شانه هایشان حمل کنند و از شهر خارج شوند. زنان فورا اشیای ارزشمند خود را دور ریختند و شوهرانشان را روی شانه هایشان حمل کردند. شاه بعد از دیدن این صحنه، زنان وینزبرگ را به خاطر وفاداریشان تحسین کرد و مردان شهر را هم بخشید و اجازه داد با همسرانشان بروند.
حقایقی که از تیتر اخبار هم جالبتر هستند!
در گذشته مردم برای تفریح، به جای پارک از قبرستان استفاده می‌کردند

در اروپا و آمریکای قرن نوزدهم، پارک‌های عمومی کم و دور از دسترس بودند؛ بنابراین مردم اوقات فراغتشان را در فضای سبز گورستان‌ها می‌گذراندند. در آن دوران عجیب نبود که زنی به سنگ قبر تکیه دهد و کتاب بخواند یا یک خانواده در کنار گوردخمه پیک نیک کنند.

حقایقی که از تیتر اخبار هم جالبتر هستند!
یک مونومان در آمریکا وجود دارد که روی آن به هشت زمان مختلف نوشته شده که بعد از یک فاجعه آخرالزمانی چگونه جامعه را بازسازی کنیم.

یک بنای گرانیتی بزرگ در ایالت جورجیا وجود دارد که در سال ۱۹۸۰ ساخته شده و حاوی دستورالعملی به ۸ زبان امروزی و نسخه خلاصه شده آن به ۴ زبان باستان است که چطور بعد از یک فاجعه آخرالزمانی جامعه را بازسازی کنیم. روی ۶ قطعه گرانیت، ۱۰ اصل یا توصیه نوشته شده که اهمیت حفظ حیات و زمین و احترام به یکدیگر را یادآور می‌شود. همچنین دستورالعمل‌های ساخت قطب نما، تقویم و ساعت را دارد.
حقایقی که از تیتر اخبار هم جالبتر هستند!
شرلوک هلمز صد‌ها جرم خیالی را حل کرد و آرتور کانن دویل سازنده آن هم دو مشکل جنایی پیچیده را حل کرد.

ماجرا‌های شرلوک هلمز محبوبیت زیادی برای نویسنده آن خلق کرد و نامه‌هایی به دستش رسید که از او خواسته بودند در حل جنایات واقعی به آن‌ها کمک کند.
حقایقی که از تیتر اخبار هم جالبتر هستند!
واتیکان بالاترین سرانه جرم و جنایت در دنیا را دارد (۱.۵ جرم به ازای هر نفر)
هرچند بیشتر این جرایم سرقت‌هایی هستند که توسط گردشگران و زائران انجام می‌شوند، بیشتر مجرمان اغلب مجازات نمی‌شوند، چون زندانی وجود ندارد و تعداد افسران پلیس کم است.
حقایقی که از تیتر اخبار هم جالبتر هستند!
همه قطار‌های هلند با نیروی باد حرکت می‌کنند

از اول ژانویه ۲۰۱۷ همه قطار‌های هلند با انرژی باد حرکت می‌کنند که برای ۵۵۰۰ سفر و حمل ۶۰۰۰۰۰ نفر مسافر در روز کافیست. یک قطار بادی در عرض یک ساعت ۲۰۰ کیلومتر حرکت می‌کنند بدون این هیچ سروصدا و آلودگی داشته باشند.
حقایقی که از تیتر اخبار هم جالبتر هستند!
در سال ۱۸۹۷ سه سوئدی تلاش کردند که اولین نفری باشند که به قطب شمال می‌رسند. اما بالن آن‌ها ۶۵ ساعت بعد سقوط کرد

در سال ۱۸۹۷، سالمون آندری، اولین هوانورد سوئدی، تصمیم گرفت با یک بالن هیدروژنی به قطب شمال برود. اما کنترل بالن از دستش خارج شد و ۶۵ ساعت بعد سقوط کرد. ۳۳ سال بعد آخرین کمپ آن‌ها همراه با دفتر خاطرات آندری به صورت اتفاقی کشف شد. معلوم شد که او و همراهانش کیلومتر‌ها روی یخ، بدون تجهیزات و لباس مناسب راه رفته اند و چند هفته بعد از سقوط هم با شکار خرس قطبی زنده بوده اند.
حقایقی که از تیتر اخبار هم جالبتر هستند!

در برخی مناطق اروپا، مسئولان با پاشیدن ادرار روباه به درختان کاج یا سرو از قطع درختان کریسمس جلوگیری می‌کنند.

ادرار روباه در فضای باز و سرد منجمد می‌شود و بویی ندارد. اما به محض اینکه داخل خانه گرم می‌شود بوی وحشتناک و اشک آوری تولید می‌کند که تحمل آن غیرممکن است.
حقایقی که از تیتر اخبار هم جالبتر هستند!
در روز‌های گرم تابستان می‌توانید زنبور‌های مست را ببینید

در روز‌های تابستانی، دمای بالا باعث تخمیر شهد گل می‌شود که زنبور‌ها را مست می‌کند؛ بنابراین زنبور‌ها کنترل حرکتشان را از دست می‌دهند و حتی ممکن است راه کندو را فراموش کنند. اما در نهایت راه خانه را پیدا می‌کنند.
حقایقی که از تیتر اخبار هم جالبتر هستند!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • غضب داش سیبیل کلفت

      مرسی اینارو هیچ جاو هیچ وقت به ما نگفتن

    • بدون نام

      زنبور مست جالب بود

    • بدون نام

      خالی بندی

    • علی

      جالب بودن

    • بی نام

      مطالب جالبی بود

    • pari

      جالب بود مرسی

    • سویل مهندس آینده

      جالب بودن مخصوصا آخریه

    • بدون نام

      بد نبود اگه ترجمه مونومانو میزاشتین

    • بدون نام

      عجب زنهاي احمقي

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج