جاباما
۷۹۴۲۴۸
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

مصوبه‌ای به نفع کنکوری‌ها

کنکوری های سال ۹۸ می توانند بر اساس مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو و طبق تاثیر مثبت سوابق تحصیلی پذیرش رشته و دانشگاه مورد نظر را دریافت کنند.

خبرگزاری ایرنا: کنکوری های سال ۹۸ می توانند بر اساس مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو و طبق تاثیر مثبت سوابق تحصیلی پذیرش رشته و دانشگاه مورد نظر را دریافت کنند.

در آزمون سراسری سال ۹۸ میزان تاثیر سوابق تحصیلی، حداکثر ۳۰ درصد و با تاثیر مثبت اعمال می‌شود.
شب گذشته، چهاردهمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو با حضور وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری برگزار شد. این جلسه به منظور رای گیری و بررسی مجدد برای شرایط پذیرش داوطلبان کنکور سال آینده شکل گرفت.

پیش از این اعلام شده بود که سوابق تحصیلی برای پذیرش داوطلبان در آزمون سال آینده به صورت قطعی اعمال می شود، اما داوطلبان کنکور به هیچ عنوان زیر بار این مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو نرفتند و در صفحه اینستاگرام وزیر علوم بارها و بارها درخواست تجدید نظر در این مصوبه را داشتند.

حال با رای گیری قطعی که شب گذشته در جلسه یاد شده صورت گرفت، خیال کنکوری ها برای سال آینده راحت شد چرا که سوابق تحصیلی آنها با تاثیر مثبت، دربهای دانشگاه را به روی شان می گشاید.

داوطلبان شرکت در آزمون سراسری آینده لازم است به دو موضوع در رابطه با پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی خود توجه کنند.

**شرایط پذیرش داوطلبان نظام جدید

دارندگان دیپلم ریاضی و فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی که دیپلم خود را سال 98 و در نظام آموزشی جدید (3-3-6) دریافت کرده اند و امتحانات دروس پایه دوازدهم آن‌ها به صورت نهایی، سراسری و کشوری برگزار شده است، مشمول اعمال سوابق تحصیلی می شوند.

سوابق تحصیلی موجود دیپلم (پایه دوازدهم- سال سوم آموزش متوسطه نظام جدید 3-3-6) به میزان حداکثر 30 درصد به نسبت سوابق تحصیلی موجود داوطلب و به صورت تأثیر مثبت در نمره‌کل نهایی لحاظ خواهد شد.

**مدل قبولی دیپلم های نظام قدیم

دارندگان دیپلم ریاضی و فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی که دیپلم خود را از سال 84 تا 97 در نظام آموزشی قبلی دریافت کرده اند و امتحانات یک‌ یا چند درس آنها به صورت نهایی، سراسری و کشوری برگزار شده است، مشمول اعمال سوابق تحصیلی هستند.

سوابق تحصیلی موجود دیپلم (پایه یازدهم-سال سوم آموزش متوسطه نظام قدیم) به میزان حداکثر 25 درصد به نسبت سوابق تحصیلی موجود داوطلب، با تاثیر مثبت اعمال می شود.

**سوابق تحصیلی موثر در پذیرش پیش دانشگاهی ها

داوطلبان دارای مدرک پیش‌دانشگاهی ریاضی و فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی، علوم و معارف اسلامی و هنر که مدرک دوره پیش‌دانشگاهی خود را از سال تحصیلی 91-1390 دریافت کرده و امتحانات یک یا چند درس آنها به صورت نهایی، سراسری و کشوری برگزار شده است، مشمول اعمال سوابق تحصیلی اند.

سوابق تحصیلی موجود دوره پیش‌دانشگاهی (پایه دوازدهم-سال آخر آموزش متوسطه نظام قدیم) به میزان حداکثر پنج درصد به نسبت سوابق تحصیلی موجود داوطلب و با تاثیر مثبت اعمال می‌شود.

در مجموع میزان تاثیر سوابق تحصیلی حداکثر 30 درصد است و به صورت تأثیر مثبت در نمره‌کل نهایی آنان لحاظ خواهد شد.

سایر دیپلمه‌ها (غیر از بندهای الف و ب) مشمول اعمال سوابق تحصیلی نیستند.

**۸۵ درصد ظرفیت پذیرش با سوابق

حداقل 85 درصد ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز و موسسات آموزش عالی کشور از سال 98 به بعد «صرفاً با سوابق تحصیلی» و خارج از فرایند آزمون سراسری انجام می‌شود.

آیین‌نامه اجرایی این مصوبه حداکثر تا یک‌ماه آینده در سازمان سنجش آموزش کشور تهیه و پس از تصویب در شورای سنجش و پذیرش دانشجو و قبل از شروع ثبت‌نام آزمون سراسری سال 1398 اطلاع‌رسانی خواهد شد.

میزان و نحوه تاثیر سوابق تحصیلی برای پذیرش رشته‌های با آزمون در آزمون سراسری سال 99 و بعد از آن، حداکثر ظرف یک ماه توسط کارگروه بررسی، جمع‌بندی و پس از تصویب در شورای سنجش و پذیرش دانشجو، اعلام خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      نرطوقه ای چی کاره سنجش؟
      خیلی دعاش میکنم مخصوصا ما در بنده خدا رو

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج