جاباما
۷۹۴۴۸۲
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

راهنمای تماشای فینال آسیا برای شهرستانی‌ها

اگر جزو هواداران پرسپولیس در شهرستان ها هستید و می خواهید برای بازی فینال به تهران بیایید، این گزارش را حتما بخوانید.

ورزش سه: کمتر از دو روز تا بازی برگشت فینال لیگ قهرمانان آسیا باقی مانده است؛ دیداری که حساس ترین و بزرگترین بازی تاریخ باشگاه پرسپولیس می باشد و بدون شک میلیون ها هوادار این تیم، علاقه داشته و دارند که این بازی را از نزدیک تماشا کنند.

اما از بین این خیل عظیم هواداری تنها ۸۰ هزار نفر می توانند راهی ورزشگاه آزادی شوند. نیمی از طرفداران که به دلیل قانونی قادر به حضور در ورزشگاه نیستند، برخی دیگر شاید به خاطر توان اقتصادی پایین نتوانند به ورزشگاه بروند و البته بسیاری از هواداران هم به دلیل ناکامی در خرید بلیت، بازی فینال را از دست داده اند.

در بین ۸۰ هزار هواداری که برای تماشای بازی به ورزشگاه آزادی می روند، قطعا هزاران شهرستانی هم وجود دارند که برخی برای اولین بار به پایتخت می آیند تا در بزرگترین استادیوم کشور، فینال لیگ قهرمانان را تماشا کنند. این گزارش برای آن ها نوشته شده و راهنمای جامع سفر به تهران برای تماشای مسابقه است، البته محتوای آن به درد پایتخت نشینان نیز می خورد.

* صبح روز بازی به تهران بیایید

خیلی ها از شوروشوق زیاد، تصمیم می گیرند چند روز قبل از بازی به تهران بیایند که این برای کسانی که در پایتخت غریب هستند و نمی توانند به خانه اقوام بروند، تصمیم اشتباهی و هیچ توجیه اقتصادی و زمانی ندارد. چون باتوجه به برگزاری بازی در چارچوب لیگ قهرمانان آسیا، نه می توانند به تماشای تمرین تیمشان بروند و نه کار خاص دیگری در حیطه فوتبال انجام بدهند و معمولا در مقابل ورزشگاه آزادی سردرگم می شوند.

بنابراین بهتر است صبح روز بازی به تهران بیایید تا هم کمتر معطل شده و از کار مرخصی بگیرید و هم با انرژی بیشتری بازی تیمتان را تماشا کنید.

راهنمای تماشای فینال آسیا برای شهرستانی‌ها

* حضور در تهران بدون بلیت؛ ریسک بزرگ

در بازی های قبلی برخلاف اطلاع رسانی باشگاه پرسپولیس، بلیت کاغذی در مقابل درب ورزشگاه فروخته می شد اما این بار ای اف سی تاکید کرده که تمام بلیت ها باید به صورت الکترونیکی فروخته شوند و به همین دلیل و به نظر ما، سفر از شهرستان به تهران و طی مسیر طولانی و صرف هزینه و... بدون داشتن بلیت الکترونیکی ریسک بزرگ و پرخطر است و می تواند برای همیشه خاطره ای تلخ را از سفر به تهران ثبت کند.

البته باتوجه به بازار سیاه، اگر می توانید برای تهیه بلیت چند میلیون تومان هزینه کنید، می توانید با خیال راحت به تهران بیایید چون گیر آوردن یک بلیت نمی تواند کار خیلی سختی باشد.

* بدون ناهار به ورزشگاه نروید

بازی ساعت 18:30 برگزار می شود اما احتمالا از ساعت 2-3 تمام ظرفیت ورزشگاه پر خواهد شد. اما پیشنهاد ویژه و مهم این است که بدون صرف ناهار وارد استادیوم نشوید چرا که بدون شک یا باید بدون ناهار بمانید یا این که به مصرف ساندویچ های استادیومی قناعت کنید. در مسیر میدان آزادی تا ورزشگاه آزادی رستوران های مناسب، با کیفیت و به صرفه ای هستند و همچنین فروشگاه های زیادی هم در همان مسیر وجود دارند که می توانید از آن ها باتوجه به سلیقه خودتان و گوناگونی اجناس، تنقلات مورد نیاز را خریداری کنید.

* مترو و مینی بوس بهترین راه رسیدن به آزادی

بعید است کسی راه رسیدن به ورزشگاه آزادی را بلد نباشد اما برای تکرار لازم است گفته شود که بزرگترین استادیوم ایران، هم مترو دارد و هم از مناطق مختلف شهر مینی بوس هایی برای انتقال هواداران به ورزشگاه حضور خواهند داشت. از ایستگاه های مختلف مترو می تواند با صرف زمان حداکثر یک ساعت به ایستگاه استادیوم رسیده و از آن جا به اشکال مختلف به استادیوم بروید. مینی بوس های استادیوم نیز در مناطق مختلف از جمله میدان آزادی حضور دارند.

راهنمای تماشای فینال آسیا برای شهرستانی‌ها

* مواظب باشید رنگ نشوید!

در مقابل در ورزشگاه خیلی ها به هواداران هجوم می آورند تا صورتشان را رنگ کنند، آن ها اغلب ابتدا حرفی از هزینه اش نمی زنند و این تصور را به وجود می آورند که این کار به صورت رایگان انجام می شود اما سپس درخواست هایی تا ۱۰-۱۵ هزار تومان می کنند! به همین دلیل حواستان باشد که با تصور رایگان بودن کار، اشتباهی صورتتان را در اختیار آرایشگران استادیوم قرار ندهید!

راهنمای تماشای فینال آسیا برای شهرستانی‌ها

* خیلی روی محل استقرار تاکید نکنید

هرچه زودتر پس از صرف ناهار به ورزشگاه بروید و در جای خود مستقر شوید. چون هرچه به بازی نزدیک تر شود، جایگاه های مناسب برای تماشای بازی پر خواهند شد و نمی توانید در محل مورد علاقه استقرار یابید.

هر کدام از جایگاه های استادیوم آزادی ویژگی خود را دارد، در سمت غرب اشراف بهتری بر بازی و اتفاقات خواهید داشت، در روبروی جایگاه تشویق های بیشتری انجام می شود، پشت دروازه هواداران تیفوسی مستقر هستند و شور و حال عجیبی دارند و البته پیشنهاد ویژه این است که نسبت به نشستن در طبقه دوم هم نگاه ویژه ای داشته باشید چرا که آنجا بوقچی ها و ماموران انتظامی حضور کمتری دارند و مزاحم دید شما نمی شوند.

* خودتان را خسته نکنید

کسی در تعصب و علاقه شما به تیم محبوبتان شکی ندارد و همه ما هم می دانیم که ورود به ورزشگاه آزادی، هیجان زیادی را در هر کسی به وجود می آورد اما لطفا با غلبه بر این هیجان، تا زمان شروع بازی _یا حداقل ورود بازیکنان برای گرم کردن_ سکوت و تلاش کنید دیگران را هم به سکوت و استراحت وادارید.

یکی از بزرگترین مشکل های هواداری در ایران نیز همین تشویق های قبل بازی و سپس خستگی در هنگام مسابقه است. این اشتباه را حتی هوادارانی که چند بار است به ورزشگاه می‌روند هم مرتکب می‌شوند؛ پس لطفاً با نگاه به باتجربه ها این اشتباه را انجام ندهید.

* لطفا، لطفا و لطفا با کسی درگیر نشوید

خیلی ها می آیند استادیوم تا اعصاب خردی های یک هفته اخیر را دفع کنند و سر هر مسئله کوچکی ها با دیگر تماشاگران درگیر می شوند، خیلی ها اصلا حالت طبیعی ندارند و بعضی دیگر هم طاقت رودررویی با طرف مقابل را ندارند؛ لطفا جزو هیچ کدام از این دسته ها قرار نگیرید. شما به ورزشگاه می روید تا روزی خاطره انگیز را ثبت کنید اما یک درگیری و دعوای کوچک می تواند تمام روزتان را با هر نتیجه ای که در بازی رقم بخورد، خراب کند.

* راه های غلبه بر ترافیک بعد از بازی (مخصوص ماشین داران)

معمولا تماشاگران اهل تهران چند دقیقه مانده به پایان بازی ورزشگاه را ترک می کنند که این خود ترافیک عجیبی را دقیقا بعد از سوت پایان به وجود می آورد اما همین ترک ناگهانی، پارکینگ ها را تا حد زیادی خلوت می کند. البته این بازی باتوجه به احتمال برگزاری جشن قهرمانی و همچنین حساسیت های مختلف، چنین احتمالی دور از انتظار است. تهرانی ها می خواهند خیلی زود ورزشگاه را ترک کرده و به سمت خانه بروند اما شهرستانی ها چنین دغدغه ای ندارند و چند دقیقه دیرتر یا زودتر برایشان مهم نیست.

بنابراین اگر از شهرستان برای تماشای بازی به ورزشگاه آزادی خواهید رفت، می توانید چند دقیقه در همان پارکینگ بنشینید و مطالب مختلف و فیلم های گوناگون پس از بازی را در ورزش سه بخوانید تا پارکینگ کمی خلوت تر شود.

راهنمای تماشای فینال آسیا برای شهرستانی‌ها

* راه های رسیدن به ترمینال، راه آهن و فرودگاه

اما اگر بدون خودروی شخصی به تهران می آیید می توانید خیلی زودتر به مقصد خود برسید. احتمالا خط ۵ مترو تا پس از بازی هم فعال باشد و مترو انتخاب خوبی برای شما خواهد بود، همچنین در مقابل ورزشگاه تاکسی ها مستقر خواهند بود و علاوه بر تمام این ها، می توانید با تاکسی های اینترنتی خیلی راحت تر و به صرفه تر از ورزشگاه آزادی خارج شده و به مرکز شهر یا ... بروید.

* پیشنهاد ویژه در صورت قهرمانی پرسپولیس

اگر پرسپولیس قهرمان شد، سعی کنید یک روز دیگر در تهران بمانید و تمرین فردا را از نزدیک ببینید. تمرین پس از قهرمانی چیزی است که خیلی ها به آن توجه نمی کنند اما جذابیت های بسیاری را در خود دارد. در صورت قهرمانی پرسپولیس، بعید است تهران تا صبح بخوابد، پس همگام با کارناوال شادی شوید و فردا بعد از حضور در ورزشگاه شهید کاظمی، با خاطره ای خوش به شهرتان بروید.

* ممنوعه های ورزشگاه آزادی

طبق اعلام قبلی، ورود اشیا زیر به ورزشگاه ها ممنوع می باشد: انواع سلاح گرم و سرد، لوازم قابل پرتاب مثل بطری، عطر و...، انواع خوراکی قابل پرتاب، مواد اشتعال زا مثل فندک، مواد محترقه، بنر تبلیغاتی سیاسی، سوت داوری، لیزر، پرنده و جانواران، مواد مخدر، مشروبات الکلی و سیگار.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بهتره یه استفلالی باخودشون ببرن...هرچی باشه تجربه فینال روزیاد دارن اون هم مقابل شرقیها..

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج