جاباما
۷۹۴۴۸۸
۲ نظر
۵۰۰۸
۲ نظر
۵۰۰۸
پ

سندرم قلب شکسته

طبق تحقیقات جدید دکتر کریستین تمپلین،رئیس مرکز قلب دانشگاه علوم پزشکی زوریخ، حوادث استرس‌زای زندگی اثر منفی مستقیمی روی قلب می‌گذارد و خطر مرگ‌ومیر زودرس در میان افراد مبتلابه سندرم قلب شکسته بیشتر است.

خبرآنلاین: طبق تحقیقات جدید دکتر کریستین تمپلین،رئیس مرکز قلب دانشگاه علوم پزشکی زوریخ، حوادث استرس‌زای زندگی اثر منفی مستقیمی روی قلب می‌گذارد و خطر مرگ‌ومیر زودرس در میان افراد مبتلابه سندرم قلب شکسته بیشتر است.

ارتباط میان افسردگی و بیماری‌های قلبی عروقی موضوع تازه‌ای نیست اما محققان گذرگاه‌های بیوشیمیایی را یافته‌اند که در آن استرس نقشه واسطه‌ای مهمی را بازی می‌کند.

یکی از رویدادهای ناگوار قلبی عروقی که می‌تواند ناشی از استرس شدید شود،سندرم قلب شکسته است که به‌عنوان بیماری نادر،علائم حمله قلبی را شبیه‌سازی می‌کند. این سندرم در زنان بیشتر از مردان اثرگذار است.

افراد مبتلابه این سندرم (takotsubo cardiomyopathy) با استرس شدید، درد ناگهانی قفسه سینه گرفته و نفسشان ضعیف می‌شود. البته این سندرم باعث گرفتگی و مسدود شدن رگ نمی‌شود، بلکه بخشی از قلب به‌درستی خون را پمپاژ نمی‌کند. برخی محققان معتقدند هورمون ناشی از استرس در پاسخ به احساسات شدید، مانند عصبانیت، خشم یا تعجب تولید می‌شود.

سندرم قلب شکسته می‌تواند مرگبار باشد اما اغلب بیماران با استراحت در عرض چند روز به حالت عادی بازمی‌گردند. درهرحال یک نفر از ۱۰ نفری که دچار شوک کاردیوژنیک می‌شوند به این دلیل است که خون کافی به بقیه بدن ارسال نمی‌شود.

یافته‌های دکتر تمپلین، بر اساس مقایسه دیتای جمع‌آوری‌شده از ۱۹۸ مبتلابه سندرم با شوک قلبی با ۱۸۸۰ نفرمبتلابه سندرم بدون شوک و از روی International Takotsubo Registry به‌دست‌آمده است.

متوسط سن گروه اول ۶۳.۴ سال و متوسط سن دسته دوم ۶۷.۲ سال بود و آن‌ها به این نتیجه رسیدند که میزان استرس در گروه اول دو برابر گروه دوم بوده است.

یک حادثه استرس‌زا می‌تواند منجر به حمله آسمی شده و یا نیاز به جراحی را ضروری می‌سازد. همچنین افراد مبتلابه سندرم همراه با شوک یا در بیمارستان فوت کردند(۲۳ درصد) با در ۵ سال بعد بر اثر بیماری جان خود را از دست دادند. تنها ۲ درصد از افراد گروم دوم بعداً فوت شدند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مسئولین دلسوز باشید..

      بله مگه شما مسئولین اجازه میدید ک مردم استرس نداشته باشند.همه ی زندگی گردم شده استرس نگرانی ناراحتی خشم اعصاب نداشتن...همه ی شما مسئولین بی کفایت روز قیامت مسئول این بی مسئولیتتونید باید پاسوخگو باشید.

    • م

      میشه دوبار زندگی عادی گذشته داشته باشیم همش شده استرس

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج