جاباما
۷۹۴۵۴۷
۵ نظر
۵۰۱۱
۵ نظر
۵۰۱۱
پ

این زنان کمتر به سرطان سینه مبتلا می‌شوند

گروهی از محققان انگلیسی دریافتند زنان سحرخیز ، ۴۰ تا ۴۸ درصد کمتر از سایرین به سرطان سینه مبتلا می شوند.

خبرگزاری ایرنا: گروهی از محققان انگلیسی دریافتند زنان سحرخیز ، ۴۰ تا ۴۸ درصد کمتر از سایرین به سرطان سینه مبتلا می شوند.

محققان دانشگاه بریستول در انگلستان داده های ۱۸۰ هزار و ۲۱۵ زن شرکت کننده در پروژه مطالعاتی بیوبانک (بانک اطلاعاتی ملی و بین المللی در انگلیس با هدف تشخیص و درمان طیف گسترده ای از بیماری های سخت درمان) و ۲۲۸ هزار و ۹۵۱ بانوی حاضر در مطالعه ژنومیک انجمن سرطان سینه را تحلیل کردند.

یافته های این تحلیل که در همایش کنفرانس موسسه ملی تحقیقات سرطان در گلاسکو ارائه شد، نشان می دهد زنانی که سحرخیز هستند ۴۰ تا ۴۸ درصد کمتر با احتمال ابتلا به سرطان روبرو می شوند، همچنین محققان بیان کردند زنانی که بیش از ۷ تا ۸ ساعت می خوابند برای هر ساعت خواب بیشتر ۲۰ درصد بیشتر با خطر ابتلا به این بیماری مواجه می شوند.

ربکا ریچ موند/Rebeca Richmond یکی از محققان این طرح و استاد دانشگاه بریستول می گوید: یافته ها می توانند نتایج و توصیه هایی برای زنانی داشته باشند که در شیفت های شب کار می کنند، اما هنوز مطالعات بیشتری باید برای درک ارتباط بین سحرخیزی و شب بیداری یا صبح خوابی و ابتلا به سرطان سینه انجام شود.

ریچموند می افزاید: البته این مطالعات به آن معنا نیست که فقط با تغییر عادات خواب و بیداری می توان احتمال ابتلا به این بیماری را کاهش داد، موضوع از این پیچیده تر است.

همچنین یافته های این مطالعه به دستاوردهای دیگر مطالعاتی می افزاید که در زمینه الگوهای خواب افراد تحقیق می کنند؛ به ویژه کسانی که درشیفت های شب کار می کنند یا در محیط های روشن تر می خوابند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ارتباطش افسردگی و استرسه

    • وروجک

      من تاحالا ندیدم خانمی زیاد بخوابه .....دختر چرا خیلی دیدم که میخوابه ولی خانم زن شوهردار وبخصوص بچه دار خیلی کم میخوابند.......مادرمن تو 24ساعت 4ساعت میخوابه بقیه اش رابیداره بااینکه سن وسالش زیاده وباید بیشتربخوابه ولی خوابش نمیبره......بجاش من اگر کسی اذیتم نکنه از24ساعت 20ساعتش را راحت وخوب میخوابم و4ساعت دیگه را درحال غذاخوردن هستم....آی حال میده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بترکی دختر

      • وروجک

        خخخخخخخ من پسرم....

      • ف م

        معلومه سنت کمه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج