جاباما
۷۹۴۶۳۷
۳ نظر
۵۰۰۷
۳ نظر
۵۰۰۷
پ

تاثیر نوسانات ارزی بر بازار گل

ایرنا به نقل از مدیرعامل اتحادیه تعاونیهای سراسری گل و گیاه کشور گزارش داد: با آنکه قیمت فروش و میزان تولید گل رز در کشور به دلیل نوسانات ارزی و مشکلات اقتصادی کاهش یافته، اما بازار تولیدکنندگان این محصول راکد است.

ایرنا به نقل از مدیرعامل اتحادیه تعاونیهای سراسری گل و گیاه کشور گزارش داد: با آنکه قیمت فروش و میزان تولید گل رز در کشور به دلیل نوسانات ارزی و مشکلات اقتصادی کاهش یافته، اما بازار تولیدکنندگان این محصول راکد است.

عزیزالله فتحی با اشاره به بروز نوسانات ارزی و تحریم ها تصریح کرد: عوامل یاد شده موجب شده تا هزینه تولید گل رز با توجه به رشد ۹۰ درصدی قیمت مواد اولیه برای تولید گل و گیاه سه برابر شود به همین دلیل میزان تولید این محصول کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: هرچند هزینه های تولید گل و گیاه در کشور افزایش معناداری پیدا کرده است، اما به دلیل عدم استقبال از خرید این محصول تولیدکنندگان ناچار به ارزان فروشی هستند.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های سراسری گل و گیاه کشور درباره علت استقبال نکردن مردم از خرید گل و گیاه خاطرنشان ساخت: در شرایط اقتصادی فعلی مردم تلاش می کنند خریدهای خود را اولویتی بندی کنند و از آنجایی که گل جزو مایحتاج اساسی مردم نیست از فهرست خرید اغلب مردم خارج شده و همین امر بازار گل فروشان را به رغم ارزان فروشی راکد کرده است.

این تعاونگر درباره قیمت گل رز افزود: قیمت هر شاخه گل رز در سال ۹۵، دو هزار تومان بود که این رقم درسال گذشته به هزار و ۸۵۰ تومان رسید.

وی ادامه داد: امسال نیز قیمت فروش هر شاخه گل رز در مقایسه با سال ۹۵ با کاهش ۲۵ درصدی به یک هزار و ۵۰۰ تومان رسیده است اما علی رغم کاهش قیمت شاهد رکود در بازار صنف گل فروشان هستیم.

مدیرعامل اتحادیه تعاونیهای سراسری گل و گیاه کشور تصریح کرد: گل رز یک محصول وارداتی بود، اما با بومی سازی توانستیم نرخ آن را در بازار داخلی کاهش داده و مانع خروج ارز از کشور برای واردات آن شویم.

فتحی افزود: در سالهای اخیر تلاش کردیم تا علاوه بر تامین نیاز داخلی نسبت به صادرات این محصول اقدام کنیم، اما برای موفقیت در این مسیر نیاز به تشکل صادراتی داریم؛ زیرا تولیدکنندگان به تنهایی امکان صادرات این گل را ندارند.

مدیرعامل اتحادیه تعاونیهای سراسری گل و گیاه کشور با تاکید بر ضرورت حمایت از تولیدکنندگان گل و گیاه خاطرنشان ساخت: پس از هدفمندی یارانه ها مقرر شد در قیمت انرژی برای تولیدکنندگان گل و گیاه اقدامات حمایتی انجام شود، اما تاکنون این وعده محقق نشده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خبر ازاین چرت وپرت تر نداری ملت مشکل هزینه تهیه مواد غذایی وخوراکی دارند شما توی فکر بازار گل هستید احتمالا همه مشکلات حل شده این اخرین مشکل قابل توجه مدیران غیر رانت خوار ودلسوز این هم حل کنید شماها که خیلی زحمت کش هستید

    • بدون نام

      نگران نباشیدوضع بقیه اصناف هم بهترازشنانیست دولت هفتاددرصدمردم رافراموش کرده وفقط حمایت ازسرمایه داران میکند بودجه هم که بیشترسیاسی تقسیم میشود جاهایی وکسانی ردیف بودجه دارندکه خودشان هم باورشان نمیشود البته منظورم فلسطین ولبنلن نیست چون انهاصاحیان اصلی نفت ایرانند وبرادران حکام ماهستند مابایدمنتظراتفاقی بزرگ توسط شخصیتی بزرگ باشیم که کشورراازدست اراذل واوباش نجات بخشد

    • م ا

      اخه مردک مردم از گرسنگی میمیرند تو راجع بگل صحبت میکنی خجالت بکش

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج