جاباما
۷۹۴۸۸۷
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

پس از ۲۴ سال

نسخه منتشرنشده «چهار شگفت‌انگیز» منتشر شد

نسخه‌ای منتشرنشده از یکی از اولین محصولات استودیو مارول برای اولین بار در یوتیوب منتشر شد.

خبرگزاری مهر: یکی از مشهورترین و در عین حال بدترین فیلم‌های ساخته شده توسط استودیو مارول برای اولین بار به طور کامل در فضای مجازی بارگذاری شد. «چهار شگفت انگیز» عنوان فیلمی کم بودجه بود که در سال ۱۹۹۴ ساخته شد ولی هیچگاه در سینماها اکران نشد و برای همیشه یکی از ساخته های بدنام مارول ماند، اما حالا این محصول ارزان قیمت برای کسانی که شجاعت کافی برای دیدنش را داشته باشند در دسترس عموم قرار گرفته است.

نسخه منتشرنشده «چهار شگفت‌انگیز» منتشر شد

«چهار شگفت انگیز» در دورانی ساخته شد که «دنیای سینمایی مارول» هنوز ایجاد نشده بود و حتی سال ها تا مطرح شدن نام مارول به واسطه فیلم ابرقهرمانی «تیغه»(۱۹۹۸) مانده بود ولی این فیلم تاریخچه ای دارد که می تواند برای کسانی که از عقبه آن مطلع نیستند جالب باشد.

«چهار شگفت انگیز-Fantastic Four» نام یکی از کمیک‌های مارول است که توسط استن لی و جک کربی خلق شده‌اند و برای اولین بار در شماره ۱ مجله‌ای به همین نام در نوامبر ۱۹۶۱ معرفی شد. حق ساخت اقتباس سینمایی این محصول در ۱۹۸۳ به برند آیشینگر کارگردان و تهیه کننده آلمانی و شرکت تازه تاسیسش واگذار شد. کمپانی آلمانی بعد از گذشت نزدیک به یک دهه نتوانست بودجه درخوری برای ساخت فیلم دست و پا کند و حق امتیاز آنها در معرض فسخ قرار گرفت زیرا اگر بعد از ۱۰ سال فیلمی ساخته نمی شد این امتیاز به مارول بازمی گشت برای همین آیشینگر دست به دامن راجر کورمن کارگردان و تهیه کننده افسانه ای آمریکایی شد؛ کسی که در تبدیل فیلم های کم بودجه همچون «فرشتگان وحشی»(۱۹۶۶) و «مسابقه مرگ ۲۰۰۰»(۱۹۷۵) به موفقیت های تجاری شهره بود.

بعد از اتمام ساخت «چهار شگفت انگیز» تریلر آن در سینماها به نمایش در آمد و به انتهای نوارهای ویدیوی خانگی نیز افزوده شد. فیلم قرار بود در ژانویه سال ۱۹۹۴ به نمایش درآید ولی روز موعود هیچگاه فرانرسید و «چهار شگفت‌انگیز» از برنامه پخش سالن ها بیرون کشیده شد. از آن زمان تاکنون سرنوشت این فیلم در هاله ای از ابهام بود ولی به تازگی نسخه کاملی از این فیلم در یوتیوب عرضه شده است و بعد از گذر از این سال‌ها کیفیت بد، لباس های ارزان و از همه ناامیدکننده تر جلوه های ویژه آن در ذوق می زند.

دیدن این فیلم شاید از منظر سینمایی چندان لذت‌بخش نباشد ولی از زاویه دید تاریخ نمونه جالبی است، به ویژه با دانستن این حقیقت که تنها ۶ سال بعد از ساخت این فیلم، محصول دیگری با نام «مردان ایکس- X-Men» دورانی طلایی در اقتباس های سینمایی از کتاب های کمیک را رقم زد. در حقیقت «چهار شگفت انگیز» سر حلقه مجموعه ای از فیلم های بد بود که زمینه دوران باشکوه بعدی مارول را آماده کرد و نشانه ای از این حقیقت است که مارول از کجا شروع کرد و اکنون در کجا قرار دارد.

دنباله های بعدی «چهار شگفت‌انگیز »(۲۰۰۵) و «چهار شگفت‌انگیز: قیام موج‌سوار نقره‌ای»(۲۰۰۷) بودند که هر کدام در حدود ۳۰۰ میلیون دلار فروختند و بالاخره برای این چهار شخصیت شگفت انگیز نامی دست و پا کردند، گرچه مارول در سال ۲۰۱۵ با اکران دنباله ای دیگر از این فیلم یک افتضاح رقم زد و زرشک طلایی بدترین کارگردان و بدترین فیلم را گرفت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج