جاباما
۷۹۴۹
۱ نظر
۵۰۱۸
۱ نظر
۵۰۱۸
پ

پس از توهین نژادی به مسعوت اوزیل

تیتر جنجال برانگیز یک روزنامه داخلی

روزنامه هفت صبح به سبکی که از یک روزنامه ضد اسلامی و از موضع مسیحیان تندرو بر می آید عنوان گزارش خود را این گونه انتخاب می کند: "آغاز جنگ صلیبی به رهبری سردار ترک".

یک روزنامه عامه پسند صبح، موضوع تیتر صفحه یک خود را به ماجرای درگیری بازیکن ترک تبار آلمانی رئال مادرید با داوید ویا بازیکن بارسا اختصاص داد در حالی که تیتر خبر بیشتر به تیتر یک روزنامه تندروی مسیحی می تواند شبیه باشد.

بامداد پنج شنبه به وقت تهران،در دقایق پایانی دیدار دو تیم بارسلونا و رئال مادرید در دور برگشت سوپرکاپ اسپانیا که با برد۲-۳ بارسا و قهرمانی این تیم همراه بود، درگیری هایی میان بازیکنان دو تیم رخ داد.

طبق گزارش منتشره در روزنامه آ بولای پرتغال، اوزیل ستاره آلمانی ترک تبار رئال مادرید در پایان این دیدار که بااخراج او هم همراه بود از دلیل درگیری اش با ویا صحبت کرد و به این نکته اشاره کرد که ویا به دین او (اسلام) توهین کرده است:« من عصبانی شدم، چون می خواستم از دینم دفاع کنم. ویا به دین اسلام اهانت کرد.»

تیتر جنجال برانگیز یک روزنامه داخلی

اما روزنامه هفت صبح به سبکی که از یک روزنامه ضد اسلامی و از موضع مسیحیان تندرو بر می آید عنوان گزارش خود را این گونه انتخاب می کند: "آغاز جنگ صلیبی به رهبری سردار ترک". درباره این تیتر چند نکته قابل تامل است؛ اول اینکه نویسنده محترم خبر یا از تاریخ اطلاع درستی نداشته و یا به عمد چنین عنوانی را انتخاب کرده است. این مطلب که جنگ های صلیبی همان طور که از نامش بر می آید جنگ هایی بودند که به دعوت پاپ توسط شاهان و صاحب منصبان اروپایی داوطلب برای تصرف سرزمین‌های مقدس که تحت حاکمیت مسلمانان بود، برافروخته‌شد. صلیبیون از جای‌جای اروپای غربی در جنگ‌هایی مجزا بین سال‌های ۱۰۹۵ تا ۱۲۹۱ شرکت‌داشتند. جنگ‌های مشابهی نیز در شبه‌جزیره ایبری و شرق اروپا تا قرن ۱۵ میلادی برپا بود و البته آغازگر همه این جنگ ها و تجاوزات مسیحیان صلیبی بودند.

حالا چطور است که این روزنامه آغاز گر این جنگ صلیبی! را این "سردار ترک" می داند باید از سردبیر محترم روزنامه پرسید. جالب تر اینکه تیتر به صورتی تنظیم شده است که انگار " مسعوت اوزیل" که خود در جایگاه مظلوم قرار دارد جنگی را علیه مسیحیان آغاز کرده و حالا در حال تدارک حملات آینده است. اوزیل می گوید که به دین او توهین شده است و او به این دلیل خشمگین شده و واکنش نشان داده است؛ پس عبارت "آغاز جنگ صلیبی" در این ماجرا جز عوض کردن جای ظالم و مظلوم چه معنایی می تواند داشته باشد.

نکته جالب اینکه در ماجرای توهین به اسلام توسط بازیکن اسپانیایی آغازگر ماجرا باز هم داوید ویا بوده است و نه اوزیل مسلمان که همین این سوال را با خود به وجود خواهد آورد که با این وصف چرا تیتر این روزنامه مانند جنگ های صلیبی آغاز گر ماجرا را اوزیل معرفی می کند؟

به هر حال بر خلاف مفهومی که تیتر روزنامه هفت صبح در حال القای آن است ماجرای توهین داوید ویا به اوزیل یک جنگ مذهبی دو طرفه نیست بلکه توهینی است به عقاید یک مسلمان و بیش از هر چیز در دایره نژاد پرستی قرار می گیرد، اما اینکه یک روزنامه رسمی صبح ، هر چند هم که عامه پسند و غیر جدی باشد، تیتری تا به این میزان جانبدارانه آن هم از چنین تندروی نژاد پرستانه ای منتشر کند هم جای تامل دارد و هم جای پیگری.

منبع: مشرق

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

تیتر جنجال برانگیز یک روزنامه داخلی


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد

      امیدوارم تمام نادان ها به زمین بخورند.با تشکر از آگاه ساختن مردم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج