۷۹۵
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

ظاهـر آراســـته

هر چه راجع به آنها بگوييم، كم گفته‌ايم. جين‌ها از سال‌ها پيش محبوب‌ترين لباس‌هاي دنيا هستند؛جان‌سخت‌ترين لباس‌هايي كه در عمرتان ديده‌ايد. با آغاز سال جديد آن هم در شرايطي كه احتمالا يك تكه جين در خريد عيدتان بوده ، بهتر است كمي جدي‌تر به اين لباس‌ها دقت كنيد.



ظاهـر آراســـته

شلوارهايي كه شما هر روز به تن مي‌كنيد، 138 ساله شدند

هر چه راجع به آنها بگوييم، كم گفته‌ايم. جين‌ها از سال‌ها پيش محبوب‌ترين لباس‌هاي دنيا هستند؛جان‌سخت‌ترين لباس‌هايي كه در عمرتان ديده‌ايد. با آغاز سال جديد آن هم در شرايطي كه احتمالا يك تكه جين در خريد عيدتان بوده ، بهتر است كمي جدي‌تر به اين لباس‌ها دقت كنيد. حالا ديگر ۱۳۸ سال از ورود جين‌ها به دنياي پوشاك مي‌گذرد و در دنيا هر سال ميلياردها دلار صرف خريد آنها مي‌شود. ما هم سعي كرديم يك منو جمع و جور براي‌تان تدارك ببينيم درباره شلوارهاي جين؛ مي‌گويند شلوار جين كمتر از سه تا در هر كمدي، نبايد پيدا شود. اين شما و اين شلوار جين‌ها. جان‌سخت‌ترين لباس‌هاي عمرمان.


۲۰ مي ۱۸۷۳ ميلادي: تولدت ‌مبارك

بهتر است قبل از هر چيز به احترام دوست‌داشتني‌ترين لباس دنيا از جا بلند شويم و كلاه‌مان را برداريم! شلوار جين، حالا ديگر سال‌هاست كه خودش را پا به پاي نان شب پيش كشيده و در هر خانه‌اي و در هر كمدي پيدا مي‌شود. بزرگ و كوچك هم نمي‌شناسد. حالا ديگر روي سيسموني هر خانم بارداري، يك شلوار جين مينياتوري پيدا مي‌شود، همانطور كه پدربزرگ بازنشسته هم براي قدم زدن صبحگاهي‌اش در پارك، شلوار جين مي‌پوشد. اما اين شلوارهاي جادويي از چه زماني سر از زندگي ما درآوردند؟ از كي اينقدر محبوب شدند كه حتي استيو مك‌كوئين هم از تهيه‌كننده‌ها درخواست چند شلوار جين مي‌كرد؟ 20‌مي ‌سال 1873 بود كه حق امتيازي به شماره ۱۳۹,۱۲۱ در آمريكا به ثبت رسيد. تاريخي كه تولد رسمي شلوار جين در دنياست. لوي استراوس و ژاكوب ديويس، پدران شلوار جين هستند. به‌دليل دوام زياد اين لباس‌ها، همان اول بين كارگردان‌ها و كشاورزان خيلي رواج پيدا كرد. بعد از آن گاوچران‌ها در فيلم‌هاي وسترن، جين به پا مي‌كردند و همين باعث رونق بيشتر جين‌ها ميان مردم شد. در جنگ جهاني دوم هم سربازهاي آمريكايي جين مي‌پوشيدند. حتي در دوره‌اي جوانان به تبعيت از هيپي‌ها براي اعلام اعتراض به پدر و مادرها، جين مي‌پوشيدند. جيمز دين هم در فيلم «شورش بي‌دليل» جين پوشيد و به همين ترتيب رفته رفته، جين وارد زندگي ما شد. در كمد همه ما، بالاخره يك شلوار جين پيدا مي‌شود. همين حالا پاي خيلي از شما كه در حال خواندن همين ستون هستيد هم شلوار جين است! مي‌بينيد؟ مثل اينكه لقب محبوب‌ترين لباس دنيا را حالا ديگر بايد با اطمينان به شلوار جين بدهيم و يك خدابيامرزي هم حواله لوي استراوس كنيم؛همان كسي كه شلوار جين‌را با نام «ليوايز» روانه بازار كرد. قديمي‌ترين برند شلوار جين كه بعد از آن «لي» و «رانگلر» به تقليد از آن شروع به توليد شلوار جين كردند. حالا هم قبل از خواندن اين پرونده جمع و جور، به احترام شلوار جين از جا بلند شويد و كلاه‌تان را از سر برداريد!


رنگ‌ها و جين‌ها

يكي از مهم ترين نكته‌ها در ارتباط با شلوار جين، همراهي‌اش در همه شرايط و موقعيت‌هاست. شلوار جين در كنار هر رنگي زيباست ولي بهتر است در هر فصل رنگي را انتخاب كنيد كه بيشتر با آن فصل متناسب است. در بهار، رنگ‌هاي روشن و شاد، ظاهرتان را دگرگون خواهند كرد. حتي استفاده از رنگ‌هاي مختلف شلوار جين هم عالي است. در تابستان، رنگ‌هاي تند و تيزتري را انتخاب كنيد. مثل سبز پررنگ، آبي استقلالي و ... در پاييز، به طبيعت مراجعه كنيد و زرد و قرمز و نارنجي و قهوه‌اي را با شلوار جين‌تان همراه كنيد. در زمستان هم رنگ‌هاي تيره‌تر مي‌توانند بهتر باشند. در دو فصل اول سال، جين‌هاي روشن‌تر، كاغذي و كوتاه‌تر را امتحان كنيد و در دو فصل دوم سال سراغ جين‌هاي كلاسيك‌تر برويد.

منبع : مجله سیب سبز
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج