۷۹۵۴۲۸
۱۲ نظر
۵۰۱۲
۱۲ نظر
۵۰۱۲
پ

آمار کارتن خواب‌های تهرانی؛ ۱۴ هزار نفر

آخرین آماری که از بی خانمانهای تهرانی ارائه شده از سوی شهردار اسبق تهران در یک برنامه تلویزیونی بود که ازحضور ۱۵ هزار کارتن خواب در شهر تهران خبر داد. حال به تازگی آماری در خصوص ۱۴ هزار بی خانمان در تهران منتشر شده است.

خبرگزاری مهر: آخرین آماری که از بی خانمانهای تهرانی ارائه شده از سوی شهردار اسبق تهران در یک برنامه تلویزیونی بود که ازحضور ۱۵ هزار کارتن خواب در شهر تهران خبر داد. حال به تازگی آماری در خصوص ۱۴ هزار بی خانمان در تهران منتشر شده است، این درحالی است که در بهترین حالت سامانسراهای تهران ظرفیت پذیرش ۵ هزار کارتن خواب را دارند و مشخص نیست زمانی که سرمای تهران به زیر صفر برسد، باقی بی خانمان های تهرانی کجا میخوابند و آیا شب را به صبح می رسانند یانه؟

در بین افراد بی خانمان همه گروه های سنی از ۱۸ سال گرفته تا بیش از ۹۰ سال مشاهده می شود اما بیشتر افراد بی خانمان در گروه سنی ۳۵ تا ۴۰ سال هستند. کارتن خواب ها تقریبا در تمام مناطق پایتخت حضور دارند اما تجمع آنها بیشتر در نقاط بی دفاع شهری مشاهده می شود و در برخی نقاط شهر مانند دروازه غار، فرحزاد، خاک سفید این افراد بیشتر حضور دارند. همچنین برخی از بوستان های شهر نیز محل تجمع افراد بی خانمان شده است.

ولی الله شجاع پوریان معاون اجتماعی شهردار تهران درباره ظرفیت مددسراهای شهرداری تهران می گوید: در حال حاضر ظرفیت مددسراهای شهرداری ۳ هزار نفر است که در فصل سرما تا ۵ هزار در این اماکن اقامت دارند. به طور کلی، شهرداری تهران مسئولیت اداره ۹۴ مرکز رویش، پرتو، سامانسراها، گرمخانه ها و بهاران را برعهده دارد.

او ادامه می دهد: سامان سراهای شهرداری تهران مددجویانی را که هیچ یک از سازمان ها از جمله بهزیستی حاضر به پذیرش نیستند نگهداری میکنند، در حال حاضر ظرفیت سامانسراهای پایتخت حدود ۵۵۰ تخت است که ۳۰۰ تخت در مرکز اسلامشهر (آقایان) و ۲۵۰ تخت در مرکز لویزان (خانم ها) قرار دارند.

به طور معمول، هزینه نگهداری هر مددجو در سامان سراهای پایتخت روزانه ۱۵۵ هزار تومان است که اهم این مبلغ شامل هزینه های درمانی و پزشکی می شود. متاسفانه، به دلیل فقدان اوراق هویتی بسیاری از مددجوها شامل بیمه سلامت ایرانیان نمی شوند و شهرداری ناگزیر است تا هزینه درمان این افراد را به شکل آزاد به بیمارستان پرداخت کند.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با تاکید بر اینکه حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد از مددجویان حاضر در سامان سراها مبتلا به بیماریهای عفونی هستند، می گوید: سالانه تنها ۱۵۰ میلیون تومان هزینه دارو و ۱ میلیارد تومان هزینه درمان مددجویان را در سامان سرای اسلامشهر پرداخت می کنیم.

شجاع پوریان با بیان اینکه هر سال حدود ۳۰ هزار مددجوی سالمند، متکدی، کارتن خواب، کودک و ... از مراکز حمایتی شهرداری تهران استفاده می کنند، می گوید: تلاش بر این است تا شهرداری تهران طبق قانون تنها زیرساخت ها را در اختیار بگذارد و مسئولیت نگهداری با سایر ارگان ها و سازمان ها باشد. در این زمینه، همکاری های مشترکی شکل گرفته است که امیدواریم در آینده به بار بنشیند.

عیسی فرهادی فرماندار تهران هم درباره مشکل کارتن خوابی در تهران می گوید: در شب‌ها، در برخی از فصول سال بین ۳ تا ۵ هزار کارتن خواب در تهران توسط شهرداری تهران پوشش داده می‌شوند. قطعا برای انجام اقدامات موثر در این حوزه نیازمند همکاری و همدلی همه دستگاه‌های مسئول هستیم.

فرماندار تهران بر لزوم همکاری سمن‌ها در حوزه آسیب‌های اجتماعی اشاره می کند و می گوید: اگر ۱۰۰ سمن موجود در حوزه کودکان کار هر یک ۱۰ کودک را تحت پوشش قرار دهند، مشکل ما در این حوزه حل خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      با این وضعیت اقتصادی به زودی سه چهار برابر خواهد شد مسولین کلاهشونو بزار بالاتر

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ما بیاییم شما رو به مقام انسانیت میرسانیم خخخخخ

    • بدون نام

      خیییییلی برو بالا. تازه گدخوابها و پل خوابها و جوب خوابها هم هستن

    • مریم

      مبارک . تبریک . معنویات تکمیل . مادیات تکمیل . احسنت . دیگه چی میخوایین ؟

    • بدون نام

      امارشون به چند میلیون هم برسه مهم نیست . فقط خواهرم حجابت !!!

    • بدون نام

      تا چند وقت دیگه نود درصد مردم ایران کارتن خواب میشوند

    • بدون نام

      در دولت روحانی و جهانگیری ، آمار کارتنخوابها بیشتر شده و گور خوابها هم اضافه شد.

    • بدون نام

      جمهوری اسلامی ایران. هیچ چیز این کشور به اسلامی نمی خورد. فقط اسم جمهوری اسلامی رادارد. همین.

    • قلی

      دروغه این آمار...مربوط به مالزی یا ژاپون یا امریکاست...شاید هم آلمان ..یا لندن ...آخه اطرافش را کندن...خخخخخ

    • بزرگمنش

      اینم تقصیره آمریکاست؟

      چرا کسی نگفت مرگ بر آمریکا

      پاسخ ها

      • اسرا

        هنوزبه اونجاش فکرنکردن که تقصیرامریکاس بعدخبرراعوض میکننن بصبرخخخخ

    • اسرا

      اینم ازسربلندی شمامسولین ودولت حسن است دیگه اینهمه امارکارتن خوابی رفته بالاروتون سیاه بشه مثل دیگ که مردم رابیچاره کردین حالاهم باسربلندی امارمیدن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج