جاباما
۷۹۵۴۷۷
۱۸ نظر
۵۰۰۱
۱۸ نظر
۵۰۰۱
پ

الان حالتان چطور است آقای طاهری؟

مدیران سابق باشگاه پرسپولیس که با هنرنمایی‌شان باعث محرومیت این باشگاه از نقل و انتقالات شدند نقش مهمی در قهرمان نشدن نماینده ایران در آسیا داشتند.

ایسنا: شنبه گذشته برای فوتبال ایران و پرسپولیس یک «شنبه» رویایی نشد. برانکو و شاگردانش با وجود هرگونه سختی که در راه‌شان بود توانستند به فینال لیگ قهرمانان آسیا برسند و برای اولین بار جام قهرمانی را از نزدیک ببینند و حتی لمس کنند اما در پایان دو دیدار رفت و برگشت نشد که جام قهرمانی لیگ قهرمانان نصیب نماینده ایران شود اما به راستی چه کسی در قهرمان نشدن پرسپولیس نقش اصلی را ایفا کرد؟

۳۱ شهریورماه سال ۹۶ خبری روی خروجی خبرگزاری‌ها قرار گرفت که همگان را شوکه کرد. مهدی طارمی به خاطر مشکلاتی در قراردادش با باشگاه ریزاسپور ترکیه چهار ماه از حضور در میادین محروم شد و در ادامه باشگاه پرسپولیس هم مدیران وقتش که نقش مهمی در این هنرنمایی داشتند، از دو پنجره نقل و انتقالات محروم شد.

محرومیت طارمی در همان ابتدا لطمه بزرگی به تیم برانکو و شاگردانش زد و در حالی که هواداران پرسپولیس رویای قهرمانی در لیگ قهرمانان سال ۲۰۱۷ را در سر می‌پروراندند شکست چهار بر صفر برابر الهلال عربستان تنها چهار روز پس از خبر محرومیت طارمی رویای آنها را به باد داد.

برانکو که تیمش در آن مقطع با عملکردی خیره کننده برابر الاهلی عربستان توانسته بود جواز صعود به جمع چهار تیم برتر آسیا را به دست بیاورد به یک‌باره شوک بزرگی را در تیمش دید که همین مساله هم باعث شد بازیکنان با استرس فراوان برابر دیگر نماینده عربستان قرار بگیرند و در بازی رفت چهار گل از این تیم بخورند. گل‌هایی که باعث شد تساوی دو بر دو در بازی برگشت هم نتواند جواز صعود پرسپولیس به فینال را در اختیار برانکو قرار دهد.

این فقط بخش کوچکی از مشکلاتی بود که محرومیت مهدی طارمی برای پرسپولیسی‌ها رقم زد اما شاید بزرگترین مشکلی که نزدیک به یک‌سال گریبان پرسپولیس را گرفت بحث محرومیت در دو پنجره نقل و انتقالات بود.

در پرونده مهدی طارمی و باشگاه ریزاسپور که بعدها بارها و بارها توسط اهالی فن رسانه‌ها بررسی شد مشخص بود هنرنمایی منحصر به فرد مدیران وقت باشگاه باعث محرومیت پرسپولیس از نقل و انتقالات شده است، چراکه اگر مدیران وقت گاف بزرگی در قرارداد طارمی نمی‌دادند و به فکر جعل قرارداد مهاجم‌شان نبودند علی‌القاعده فیفا هم تنها به محرومیت بازیکن خاطی یعنی مهدی طارمی اکتفا می‌کرد و پرسپولیسی‌ها هم آنقدر با مشکلات عدیده مواجه نمی‌شدند.

محرومیت پرسپولیس از نقل و انتقالات باعث شد این تیم در زمستان گذشته و فصل نقل و انتقالات تابستانی نتواند هیچ بازیکنی را به لیستش اضافه کند و مجبور بود با نفراتی که در گذشته در تیمش بوده به کار ادامه بدهد. در تابستان نگرانی‌های زیادی هم برای هواداران به وجود آمده بود که مبادا برخی بازیکنان که قراردادشان با این باشگاه به پایان می‌رسد هوس جدایی به سرشان بزند که البته برخی بازیکنان هم از این تیم رفتند و برخی هم همچون محمد انصاری به خاطر شرایط باشگاه ترجیح دادند در این تیم بمانند اما جدایی بازیکنانی چون وحید امیری، محسن مسلمان، فرشاد احمدزاده، صادق محرمی که به نوعی جز نفرات اصلی پرسپولیس در بازی‌ها محسوب می‌شدند شاکله اصلی ترکیب برانکو را برهم زد.

با جدایی این بازیکنان پرسپولیسی که نمی‌توانست بازیکن جایگزین جذب کند مجبور شد روی به استفاده از بازیکنان امید و برخی از بازیکنانی که کمتر در ترکیب اصلی تیم حضور داشتند بیاورد. اتفاقی که کم کم با مصدومیت حسین ماهینی، محسن ربیع خواه و گاهی کمال کامیابی نیا و البته محرومیت برخی بازیکنان دیگر سخت تر شد. به طوری که برانکو حتی برای بازی فینال برای چیدمان ۱۱ نفر اصلی تیمش با مشکلات زیادی روبرو شد.

پرسپولیس ایران با وجود همه محرومیت‌ها، مصدومیت‌ها و البته محرومیت از نقل و انتقالات با اتکا به دانش، تعهد و هنر برانکو و همینطور غیرت و تلاش بیشتر بازیکنانش در عین ناباوری به فینال لیگ قهرمان آسیا صعود کرد و در حالی که همگان منتظر بودند حماسه پرسپولیس کامل شود و این تیم برای اولین بار در تاریخش و حتی اولین بار در تاریخ فوتبال ایران جام قهرمانی لیگ قهرمانان را بالای سر ببرد اما این اتفاق رخ نداد.

پرسپولیسی که از نقل و انتقالات محروم بود حالا علاوه بر حسین ماهینی مصدوم باید با مصدومیت شدید محمد انصاری هم مدارا کند و به جای او از بازیکنان جوان تر استفاده کند. تیمی که تا نیم فصل حداقل شش بازی دیگر پیش‌رو دارد.

در محرومیت پرسپولیس بی گمان علی اکبر طاهری و محمدعلی ترکاشوند نقش اصلی را ایفا کردند آنهایی که روزی خودشان را مدیران کاربلد فوتبال می‌دانستند بدون اینکه خود را به رسانه‌ها و افکار عمومی پاسخگو بدانند کاری کردند که پرسپولیس ایران دو فصل سخت را پشت سر بگذارد در حالی که دستش به چند سانتی متری جام نزدیک شده بود نتواند آن را بالای سر ببرد.

بر کسی پوشیده نیست اگر پرسپولیس محروم نبود و می‌توانست بازیکن به تیمش اضافه کند، شاید برانکو هم با ترکیب بهتری تیمش را برای فینال آماده می‌کرد و الان به جای اینکه افسوس قهرمان نشدن را در دل هواداران ببینیم شادی را در چشمان‌شان نظاره گر بودیم.

علی اکبر طاهری که اثرات دوره مدیریتش کماکان در باشگاه پرسپولیس گریبان تیم را گرفته حالا به دور از حواشی روزهای بازنشستگی‌اش را سپری می‌کند. البته معاون سابقش یعنی محمدعلی ترکاشوند همچنان خودش را پرسپولیسی می‌داند و حتی برای بازی فینال لیگ قهرمانان به ورزشگاه رفته بود.

حالا با وجود همه این مشکلات و اتفاقاتی که این دو برای پرسپولیس رقم زدند و به نوعی قهرمانی را از نماینده ایران گرفتند، سوال این است که اکنون حال آقای طاهری چطور است؟ آیا او و همکارانش در پروژه "خیریت" عذاب وجدان ندارند؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اینا وجدان ندارن که بخواد عذاب بکشه

    • بدون نام

      دمت گرم آقای طاهری مدیریت صحیح رو یاد لنگیا دادی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        لعنت به تو و طاهری

    • mehrdad

      محروم بودن ولی واس چی مسلمانو انداختن بیرون.مسلمان اصن یاقی ولی تو ذوب آهن همین مشکل داشت جمع و جورش کردن.برانکو واس چی باید یکی مث مسلمانو بنداز بیرون.رامین رضاییانو چرا انداخت بیرون.مشکل داشتن وایمیستادن حلش میکردن نه اینکه بنداز بیرون بازیکنو

      پاسخ ها

      • ج

        هرچی پرفسوربگه دستشون دردنکنه که بااینهمه مشکلات تااینجاآمدن نردبان پله به پله انشاالله فصل آینده قهرمان آسیامیشن

      • بدون نام

        چیزی نمیفهمی از نظم تیمی پس در توالتت رو ببند

      • موسوی

        مبارزه با بازیکن سالاری همینه.نکنه انتظار داشتی مثل آقای شفر با اعتراض هر بازیکنی هفته بعد فیکس شه!!!!

      • بدون نام

        چیزی که باعث موفقیت پرسپولیس شد نظم تیم بود
        ببین بازیکنانی پر حاشیه مث پیام صادقیان پولادی رضاییان و... با همه توانایی هاشون الان کجا هستن

    • بدون نام

      مشخصه نویسنده لنگیمون خیلی سوخته

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بی ادب استقلالی

      • بدون نام

        معلومه تو آتيش گرفتي كيسه زباله

    • بدون نام

      خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بخدا دلیل باختمون حمایت وزیر باپسرش شد چرا بازیکنا فکرکردن قراره داوربازی در بیاره برامون

      • بی نام

        ونام بودن جام رونمی بردین توآسیا که داورها نیستند که 9تابازی 6تاازتیم مقابل اخراج کنند .فدراسیون ووزیرورزش نیستندکه شماروساپورت کنند.زوربیخودی نزنین

    • محراب

      شما کیسه کشا الان کجایید ما بازی فینال آسیا رو داشتیم کیسه کشا کجای جدولید جام حذفی هم که سایپا ۱۰نفره شوتتون کرد بدبختا، با آفتابه آب بیارم خدمتتون خنک شید،شما که محروم نبودید چه گلی به سر این ملت زدین

      پاسخ ها

      • حسن نورزهی

        مابرای این ملت دوتاستاره اوردیم شما بعدازپنجاه سال چه کاری کردین لنگ سوراخ جلب بود که برانکوتوکنفراس گفت که تماشاگررامون همه روتوورزشگاه راه ندادن والا اگه همه میومدن مامیبردیم.اخه لنگ سوراخ ورزشگاه که بود بعدمیگه قرارنبودکه تیم خریف یازده تای بازی کنه قراربودبدون دروازبان باشه تا ماببریم پولیم که به داوردادیم کم بود.خیلی بدبختین حال حال بایدبرین تابه استقلال کبیربرسین

    • بلبلی

      همین برانکو و سیدجلال رو آقای طاهری به پرسپولیس آورد یکم منصف باشیم

    • محراب

      دو تا قهرمانی آسیا دارید دو تا شم کلا از اول تا آخر ۷تا تیم نبودن اونم از سنگاپور لبنان

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج