۷۹۵۵۵۲
۵۰۳۶
۵۰۳۶
پ

مراحل ثبت شرکت

امید است اگر شما هم در صدد ثبت شرکت خودتان هستید با مطالعه این مقاله، پاسخی مناسب برای پرسش هایتان بیابید.

مراحل ثبت شرکت (پاسخ به سوال‌های متداول)

در مورد ثبت شرکت در مقاله‌ای دیگر با عنوان "ثبت فوری شرکت" توضیحات و اطلاعات مورد نیاز ارائه شده است. در این مقاله پس از مرور مختصری بر مراحل ثبت شرکت، به سوالات متداولی که برای متقاضیان ثبت شرکت پیش می‌آید، می‌پردازیم. امید است اگر شما هم در صدد ثبت شرکت خودتان هستید با مطالعه این مقاله، پاسخی مناسب برای پرسش هایتان بیابید.

مراحل ثبت شرکت

ثبت شرکت چه فوایدی دارد؟

  • رسمی شدن کسب و کار و حمایت قانون
  • اخذ و اعطای نمایندگی رسمی
  • جلب اعتماد بیشتر مشتریان و شرکت‌ها جهت تعامل
  • دریافت جواز‌ها
  • امتیازات اعتبارات وام تسهیلات
  • امکان حضور در مناقصه‌ها و مزایده‌های دولتی و خصوصی
  • بهره مندی از معافیت‌های مالیاتی

مراحل ثبت شرکت:

۱. شما برای ثبت شرکت خود در ابتدا نیاز به همراه داشتن این مدارک دارید:

  • شناسنامه و کارت ملی
  • گواهی سوء پیشینه که می‌توانید از دفاتر پلیس +۱۰ تهیه کنید.

۲. در گام دوم به سایت اداره کل ثبت شرکت‌ها مراجعه و در سامانه (www.irsherkat.ssaa.ir) ثبت نام نمائید. فرم‌های موجود در سامانه را به دقت و با اطلاعات صحیح پر کنید.

۳. گام بعدی ثبت شرکت، اقدام برای ثبت نام انتخابی است. در این مرحله ۵ نام که با مشورت شرکا انتخاب کرده‌اید را به ترتیب اولویت وارد نمائید تا پس از بررسی، یک نام برای ثبت شرکت انتخاب شود.

۴. در این مرحله اطلاعات مربوط به تاریخچه شرکت (مدت و موضوع فعالیت) و همچنین نشانی شرکتتان را وارد کنید.

۵. پس از ثبت نشانی، سمت و نام شرکا و سهام هر یک از آن‌ها را درج کنید. همچنین اگر شرکت شعبه‌ای دارد باید مشخصات آن معرفی گردد.

۶. در صورت تایید تمام اطلاعات داده شده در مراحل قبل، باید اساسنامه و شرکتنامه را در سایت بارگذاری کنید.

۷. پیش فرض‌های اساس نامه و شرکت نامه را کامل کرده و سپس تصویر برابر اصل شده آن‌ها را در سایت بارگذاری نمائید.

۸. بعد از انجام این مراحل اندکی صبر می‌کنید تا اداره ثبت شرکت‌ها پس از بررسی اطلاعات، از شما بخواهد مدارک را برای آن‌ها ارسال کنید.

اگر تمام این ۸ مرحله را به درستی انجام داده باشید و شماره ثبت شرکت را دریافت کرده اید، اکنون به آخرین قدم برای ثبت شرکت خود رسیده اید. پس از دریافت شماره ثبت شرکت، شما باید یک آگهی ثبت شرکت در روزنامه رسمی چاپ نمائید. توجه کنید که آگهی چاپ شده باید حاوی اطلاعاتی مانند نام شرکت، نوع و مدت زمان فعالیت باشد.

سوالات متداول در باره ثبت شرکت در ایران:

  • زمان متعارف بررسی آگهی تغییرات و نحوه پیگیری تا مرحله چاپ آگهی تغییرات به چه صورت است؟ آیا رسید موجود در سامانه به روز رسانی می‌شود؟ یا از طریق پیامک اطلاع رسانی می‌شود؟

در صورتی که متقاضی مدارک لازم را آماده کرده باشد (برای مثال مجوز، کپیبرابر اصل، گواهی سوء پیشینه و ...) و در سامانه به درستی مبادرت به پر کردن فرم‌ها نموده و به موقع مدارک را با پست ارسال داشته و به متن ابلاغیه‌ها توجه کند معمولا در کمتر از ۵ روزپیش نویس آگهی تهیه شده و به صورت پیامک و ابلاغیه جهت امضا و ثبت در دفتر به آگاهی می‌رسد.

  • در صورت تغییر نام کوچک مدیر عامل (نام شناسنامه ای) و یکی از سهامداران، آیا باید سلسله مراتبی در خصوص تغییر صورتجلسات و روزنامه رسمی و ... صورت پذیرد یا باید تا زمان ارائه صورت جلسات مرحله بعد و انجام تغییرات می‌توان دست نگه داشت و کاری انجام نداد؟

در اولین صورت جلسه تغییرات شرکت می‌توانید تغییرات مربوط به اشخاص حقیقی همچون نام آن‌ها را در زیر صورتجلسه اعلام نمایید. صفحه توضیحات شناسنامه به صورت برابر اصل شده باید در مدارک ارسالی به اداره ثبت شرکت‌ها واصل گردد.

  • می‌خواهم صورتجلسه تغییرات ثبت نمایم و تعداد سهامدارانم ۵۳۴۰ نفر می‌باشد. آیا باید تمام سهامداران را در قالب سی دی ارائه نمایم یا اینکه فقط ثبت مدیران و تغییرات در سامانه کفایت می‌کند؟

در صورتیکه تعداد حاضرین در جلسه بیش از ۱۵۰ نفر باشد باید از طریق سی دی اعلام شود و لیست مدیران و کلیه کسانی که مشمول تغییرات می‌باشند باید در بخش تغییرات سامانه ورود اطلاعات گردند.

  • می‌خواهم شرکت سهامی خاص در ارتباط با فعالیت در زمینه مدیریتی مانند دوره‌های درون سازمانی و ... ثبت نمایم. آیا برای ثبت شرکت نیاز به مجوز از وزارت علوم می‌باشد یا خیر؟

برای اطلاعات درباره این بخش از ثبت شرکت به سامانه رسمی ثبت شرکت و لینک زیر مراجعه کرده و فایل پی دی اف را پس از دریافت مطالعه کنید:

http://sherkat.ssaa.ir

  • با توجه به اینترنتی شدن مراحل ثبت شرکت آیا همچنان نیاز به تهیه برگه‌های بهادار تقاضانامه و شرکت نامه از اداره ثبت شرکت‌ها می‌باشد یا ارائه فرم‌های تکمیل شده کفایت می‌کند؟

در سامانه بعد از تائیدیه نام سیستم، امکان و دسترسی گرفتن پرینت را در قسمت نوع مدرک چاپی می‌دهد و نیازی به تهیه اوراق به صورت دستی نیست، چون لازم است اوراق ارسالی باید دارای بارکد و شماره پیگیری باشد و سایر اوراق تنظیمی شرکت فاقد بارکد و شماره پیگیری می‌باشد.

مراحل ثبت شرکت

آدرس سامانه ثبت تاسیس و تغییرات

http://irsherkat.ssaa.ir

  • در رابطه با مدارک لازم و شرایط تاسیس موسسه حقوقی توضیح دهید؛ و حد اقل چند نفر موسس لازم است؟

با مطالعه مقاله ثبت شرکت می‌توانید جواب بخش اول را بیابید. نکته مهم در مورد موضوع فعالیت این است که باید جمله زیر را انتخاب کنید:

انجام کلیه امور خدمات مشاوره حقوقی و وکالت با وکلای دارای پروانه وکالت معتبر

در مورد بخش دوم سوال باید گفت: حداقل ۲ نفر، مدرک حقوقی برابر اصل شده (کارشناسی) با مدارک ارسال گردد. موسسین شرکت لزوما نباید دارای مدرک حقوقی باشند، اما برای انجام کار‌های وکالت باید از اشخاصی که پروانه وکالت دارن استفاده کنند.

  • حدود دو ماه پیش در سامانه ثبت شرکت اقدام به ثبت شرکت‌ها اقدام به ثبت شرکت سهامی خاص نموده ام، ولی هنوز اسامی پیشنهادی بنده در انتظار بررسی می‌باشد. البته بنده دکمه تائید نهایی را نزده ام به این دلیل که هنوز نام شرکت در حال بررسیست.

تا زمانی که متقاضی دکمه پذیرش نهایی را نزده باشد، درخواست برای ثبت شرکت‌ها ارسال نمی‌شود. البته قابل ذکر است باید پیش از زدن این دکمه مطمئن شوید اطلاعات را به درستی در سامانه درج کرده اید.

  • در بخش اشخاص حاضر در جلسه گام بعدی را که کلیک می‌کنم، با این پیغام مواجه می‌شوم، "اشخاصی را که به موجب تصمیمات صورتجلسه باید تغییر یابند وارد نمایید"، در صورتیکه قصد هیچ تغییری ندارم، چاره چیست؟

به منظور بروزرسانی اطلاعات اشخاص حقوقی، هرگونه تغییر در سرمایه، اطلاعات اشخاص، تمدید مدت تصدی هیئت مدیره و بازرسین و بطور کلی تغییراتی که به نحوی با اطلاعات اشخاص حقیقی و سرمایه آن‌ها مرتبط باشد، مستلزم درج آخرین وضعیت آنان در فرم مربوطه در سامانه پذیرش ثبت تاسیس و تغییرات می‌باشد.

در حین انجام ثبت صورتجلسه تغییرات موسسه غیر تجاری هستم. در مرحله تغییر اشخاص شرکت با این پیام مواجه می‌شوم. لطفا بنده را راهنمایی بفرمایید.

در صفحه اشخاص نباید دکمه ذخیره اطلاعات را بزنید. ذخیره اطلاعات مربوط به اشخاص با زدن دکمه بعدی انجام می‌گیرد.

  • در هنگام استعلام شناسه ملی در سامانه اینترنت، متوجه درج تاریخ انحلال شرکت در تاریخ ۱۳۹۰ شدم در صورتیکه شرکت مربوطه منحل نشده و تاریخ آخرین تغییرات روزنامه رسمی آن مربوط به سال ۱۳۹۱ می‌باشد؛ لذا خواهشمندم در صورت چگونگی رخداد مذکور اطلاع رسانی فرمایید.

با بخش شناسه ملی اداره ثبت شرکت‌ها و موسسات غیر تجاری تماس تلفنی بگیرید یا با در دست داشتن مدارک شرکت (آخرین آگهی) به این واحد در اداره ثبت شرکت‌ها مراجعه و تقاضای اصلاح نمایید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج