جاباما
۷۹۵۶۰۲
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

۷۰۰ هزار پلت‌فرم ارز دیجیتالی هک شد

گروهی از هکرها و مجرمان سایبری موفق شدند به بیش از ۷۰۰ هزار وب‌سایت و پلت‌فرم استخراج ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده نفوذ یابند و بیت‌کوین به سرقت ببرند.

خبرگزاری ایسنا: به تازگی ماتیوس فاو بعنوان یکی از محققان و پژوهشگران فعال در شرکت امنیتی ESET دریافته و اعلام کرده‌ که هکرها و مجرمان سایبری در هفته گذشته توانسته‌اند به بیش از ۷۰۰ هزار وب‌سایت و پلت‌فرم مخصوص استخراج ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده نفوذ پیدا کرده و بعد از دسترسی به آن، بیت‌کوین‌های موجود در آن را به سرقت ببرند.

از آنجا که این روزها تب استخراج ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده در کشورهای مختلف جهان بالا گرفته است، کاربران و هکرهای بسیاری نیز از ابررایانه‌هایی که پردازنده و کارت گرافیک‌های بسیار قدرتمندی دارند، برای استخراج و ماینینگ ارزهای مجازی استفاده می‌کنند و در این طریق هم درآمدهای هنگفتی را کسب می‌کنند.

پژوهشگران فعال در موسسه تحقیقاتی گوگل آنالتیکس نیز به تازگی در گزارشی جداگانه اعلام کرده‌اند که هکرها با انتشار بدافزار مخصوص پلتفرم ارزهای دیجیتالی توانسته‌اند وب سایت‌های بسیاری را آلوده کنند که در نتیجه، کاربران بسیاری تحت تاثیر این بدافزار قرار گرفته و بیت‌کوین‌های خود را از دست داده‌اند.

گفته می‌شود این وب سایت و پلت‌فرم‌های مورد حمله هکرها از محبوبیت و استقبال مناسبی از سوی کاربران ارزهای دیجیتالی رمزپایه برخوردار بوده است، بنابراین حملات سایبری و بدافزاری این هکرها در مقیاس گسترده‌ای صورت گرفته است.

طی چند سال اخیر ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده بسیاری هم‌چون بیت کوین، مونرو، ریپل و اتریوم از محبوبیت و استقبال بی‌نظیری برخوردار شده و کاربران بسیاری در جهان به‌دنبال استخراج و تبدیل پول‌های خود به ارزهای دیجیتالی هستند؛ چراکه این روزها بسیاری از افراد با خرید و استخراج این ارز توانسته‌اند به پول زیادی دست پیدا کنند.

بیت‌کوین از سال ۲۰۰۹ میلادی معرفی شد و به‌تدریج به مشهورترین ارز دیجیتالی در سراسر جهان که ارزش بسیار بالایی پیدا کرد، تبدیل شد. گفته می‌شود ارزهای دیجیتالی رمزپایه غیرقابل هک هستند و باید به‌صورت ناشناس و با استفاده از سخت‌افزارهای قدرتمندی از پلت‌فرم‌های مخصوص استخراج این نوع ارزهای مجازی، استخراج یا به اصطلاح ماینینگ شوند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج