۷۹۵۶۴۵
۲ نظر
۵۰۲۸
۲ نظر
۵۰۲۸
پ

جذاب‌ترین سبک‌های طراحی درب خودرو‌ها

آیا می‌دانستید که درب‌های پروانه‌ای طراحی‌شده در مک لارن F۱، برگرفته از درب‌های خودروی ژاپنی تویوتا Sera است. درب‌هایی که آن‌ها را می‌توان هم‌اکنون در خودرو‌های شاخصی مانند بی ام و i۸، لا فراری، مک لارن ۷۲۰S و مرسدس AMG Project One، مشاهده کرد. اما یک خودروساز آلمانی به خودروی جاده‌ای خود، این درب زیبا را هدیه داد.

وبسایت چرخان: اگرچه وقتی روی یک خودرو لقب ابرخودرو گذاشته و آن را در باشگاه بزرگان خودرویی قرار می‌دهیم، چیزی بیشتر از طراحی ظاهری و شکل و ظاهر خودرو در نظرمان است اما بدون شک، داشتن یک سبک طراحی زیبا می‌تواند بر جذابیت خودرو افزوده و در چشم بیننده خود در نقش یک مگا ابرخودرو ظاهر شود.

بااین‌حال، خودروهایی هستند که این شاخصه طراحی خارجی را بیش از دیگر هم نوعانشان داشته و با طراحی فوق‌العاده جذاب خود، چهره‌ای از آینده را به زمان حال آورده‌اند.

درب‌هایی شبیه پرنده دریایی

این نوع از درب‌ها، در ابتدا بر روی مرسدس بنز ۳۰۰SL به شهرت رسیدند. اما بعدازاینکه مرسدس آن‌ها را معرفی کرد، در فیلم‌های سینمایی زیادی نیز به نمایش درآمدند. در سال‌های اخیر، مرسدس AMG SLS و پاگانی هویرا ازجمله خودروهای مشهوری بودند که از این نوع درب‌ها استفاده کرده‌اند.

جذاب‌ترین سبک‌های طراحی درب خودرو‌ها

در بین خودروهای مدرن امروزی نیز، خودروی آمریکایی تسلا مدل X نیز با درب‌هایی موسوم به درب‌های فالکن رونمایی شدند. نوعی از درب خودرو که درواقع در خانواده درب‌های پرنده دریایی می‌گنجد. همان‌طور که در تصویر مشاهده می‌کنید، درب‌های جلویی این تسلا، مانند درب‌های معمولی ولی درب‌های عقب به سمت بالا باز می‌شوند. شاخصه‌ای که برای فضاهای کوچک می‌تواند بسیار مفید واقع شود.

درب‌های پروانه‌ای

آیا می‌دانستید که درب‌های پروانه‌ای طراحی‌شده در مک لارن F1، برگرفته از درب‌های خودروی ژاپنی تویوتا Sera است. درب‌هایی که آن‌ها را می‌توان هم‌اکنون در خودروهای شاخصی مانند بی ام و i8، لا فراری، مک لارن 720S و مرسدس AMG Project One، مشاهده کرد. اما یک خودروساز آلمانی به خودروی جاده‌ای خود، این درب زیبا را هدیه داد.

جذاب‌ترین سبک‌های طراحی درب خودرو‌ها

فولکس‌واگن XL۱، یک خودروی کامپکت پلاگین-هیبرید دونفره‌ای است که در تعداد کم و باقابلیت‌های بسیار بالا به تولید رسید. خودرویی که علاوه بر موتور دیزل خود، دارای یک موتور ۵.۵ کیلووات ساعتی است که بتواند مسئولیت قدرت رسانی را به‌درستی انجام دهد.

درب‌های قیچی مانند

درب‌هایی که به لطف استفاده مکرر لامبورگینی از آن‌ها، به درب‌های خودروهای لامبورگینی نیز شهرت داشته اما به درب‌های قیچی مانند معروف شده‌اند. خودروهای جاده‌ای کمی هستند که با این نوع درب‌ها معرفی‌شده‌اند و همان تعداد کم نیز، ابر خودروهایی مدرن و جذاب هستند. خودرویی مانند رنو Twizy، این نوع درب‌ها را به‌صورت آپشن ارائه می‌دهد.

جذاب‌ترین سبک‌های طراحی درب خودرو‌ها

البته خودروی کوچک شهری مانند تاتا پیکسل هندی نیز با این نوع درب به تولید رسیده است. خودرویی که شرکت تاتا، بر روی آن، یک موتور 3 سیلندر توربو دیزل باقدرت 66 اسب بخار سوار کرده است.البته خودروی کوچک شهری مانند تاتا پیکسل هندی نیز با این نوع درب به تولید رسیده است. خودرویی که شرکت تاتا، بر روی آن، یک موتور 3 سیلندر توربو دیزل باقدرت 66 اسب بخار سوار کرده است.

درب‌های سایبان مانند

این نوع درب‌ها که زمانی، در خودروهای متنوعی به کار می‌رفتند، قابلیت این را داشتند که در جلو، عقب و درب‌های کناری خودرو، سوار شوند. درب‌هایی که طی سال‌های زیادی، در طرح‌های مفهومی متنوعی مانند لامبورگینی اگویستا استفاده شد.

جذاب‌ترین سبک‌های طراحی درب خودرو‌ها

این نوع درب‌ها، درست مانند درب‌های یک جت جنگنده بازشده و ظاهر متفاوتی را به خودرو می‌بخشند. خودرویی مانند بی ام و Isetta، یکی از مشهورترین خودروهایی است که از این نوع درب‌ها در قسمت جلویی خود استفاده کرده است.

درب های خودکشی

درب‌هایی که توسط رولز-رویس به نام درب‌های کالسکه نیز شهرت یافته‌اند. این نوع درب‌ها به صورتی هستند که مانند درب‌های خودروهای معمولی بازشده و تنها تفاوت در این است که به‌جای لولا شدن درب به قسمت جلویی، به قسمت عقب، لولا شده‌اند. دلیل نام‌گذاری آن‌ها نیز این است که اگر در حین حرکت، درب خودرو باز شود، مانند یک با بادبادک توسط هوا کنده‌شده و به پرواز درمی‌آیند و حتی باعث پرت شدن سرنشین، از خودرو می‌شوند.

جذاب‌ترین سبک‌های طراحی درب خودرو‌ها

خودرویی جدیدی که با این نوع درب‌ها ساخته‌شده، بی ام و i3 است. یک خودروی کامپکت برقی درون‌شهری که با فیبر کربن و مواد بازیافتی، به تولید رسیده است. خاصیت مثبت این نوع درب‌ها، بخشیدن فضای بیشتر در هنگام بازشدن درب‌ها، به سرنشینان عقب خودرو است.

درب‌های لغزنده کشویی

این نوع درب‌ها را می‌توان بیشتر در مینی‌بوس‌ها و مینی ون‌هایی مشاهده کرد باعث دسترسی راحت‌تر سرنشینان به خودرو و جلوگیری از بروز حادثه در مکان‌های شلوغ می‌شود. اما استفاده از این نوع درب‌ها به این خودروهای خلاصه نشده و در خودروی جذابی مانند بی ام و Z1 اسپورت متعلق به دهه 90 میلادی نیز دید همی‌شود.

جذاب‌ترین سبک‌های طراحی درب خودرو‌ها

Z۱ دارای درب‌های بدون لولای لغزنده‌ای بود که می‌توانستند ناپدیدشده و باز و بسته شوند. شاید همین مشخصه یکی از خاطره‌انگیزترین موارد مربوط به Z۱ بی ام و باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فقط پراید خرها

    • بدون نام

      مهم اینه که پولش چنده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج