۷۹۵۷۱۲
۳ نظر
۵۰۰۳
۳ نظر
۵۰۰۳
پ

ناتوانی عربستان در تحقق آرزوهای ترامپ

رویترز به نقل از دو منبع اوپک اعلام کرد که عربستان سعودی پس از افزایش بی‌رویه تولید نفت به درخواست آمریکا اکنون به دنبال ارائه پیشنهادی برای کاهش تولید این ماده به میزان یک میلیون بشکه در روز است.

خبرگزاری ایلنا: رویترز به نقل از دو منبع اوپک اعلام کرد که عربستان سعودی پس از افزایش بی‌رویه تولید نفت به درخواست آمریکا اکنون به دنبال ارائه پیشنهادی برای کاهش تولید این ماده به میزان یک میلیون بشکه در روز است.

یکی از دو منبع مذکور در ابوظبی که قرار است مکان نشست کمیته‌ای برای کنترل بازار نفت با حضور عربستان و روسیه باشد، گفت: «این موضوع در دست بررسی است اما پرسش اصلی در اینجا میزان تولید مورد نیاز بازار نفت است».

«خالد الفالح» وزیر انرژی عربستان در پاسخ به پرسشی در مورد تعادل بازار گفت: «قطعا نشستی را در این زمینه برگزار خواهیم کرد».

فالح در ماه گذشته گفته بود که باید برای کاهش موجودی افزایش یافته در ماه‌های اخیر ورود کنیم.

رویکرد جدید عربستان پس از یک دوره پمپاژ شدید نفت در پاسخ به درخواست «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا در تماس تلفنی با «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه سعودی در ماه جولای گذشته در راستای جبران کاهش صادرات ایران تحت تاثیر تحریم‌ها اتخاذ شده است.

ترامپ آن زمان در توئیتر نوشته بود: «با پادشاه سعودی صحبت کردم و برای او توضیح دادم که به دلیل اختلال‌ها در ایران و ونزوئلا می‌خواهم که ریاض سطح تولید نفت خود را برای جبران کسری موجود حدود دو میلیون بشکه در روز افزایش دهد، قیمت‌ها به شدت افزایش یافته است،‌ او نیز موافقت کرد».

روزنامه «وال استریت ژورنال» به نقل از برخی مسئولان بخش نفتی نوشت:‌ «جای تردید است که عربستان سعودی قادر به افزایش تولید خود تا سطح پیشنهادی ترامپ باشد». یک مقام مسئول نفتی برجسته در عربستان به این روزنامه گفت: «این موضوع خیلی ساده است، چنین چیزی امکان ندارد». به نظر می‌رسد که ریاض در حال حاضر این موضوع را درک کرده است.

صادرات نفتی عربستان سعودی در سپتامبر گذشته تا سطح شش میلیون و ۵۴۹ هزار بشکه در روز در مقایسه با تولید شش میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه در آگوست گذشته کاهش یافت.

«محمد بن حمد الرمحی» وزیر نفت عمان در نشست کمیته کنترل بازار در ابوظبی گفت: «بیشتر اعضای اوپک و صادرکنندگان نفت متحد با این سازمان از کاهش عرضه جهانی نفت خام حمایت می‌کنند و این موضوع ریاض را با توجه به گرایش‌های بین المللی مخالف نسبت به مواضع ترامپ وادار به همکاری خواهد کرد».

آمریکا ماه جاری تحریم‌هایی را با هدف کاهش صادرات نفت ایران علیه این کشور اعمال کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تف به قبر ترامپ و این طرفدارهای نفرت انگیزش

    • بدون نام

      عربستان احمق با عرضه ی نفت اضافی به منظور ضربه زدن به ایران باعث شد تا قیمت نفت پایین بیاد و خودش بیشتر از همه ضرر کنه! خدا رو شکر که دشمنان ما رو از نادان ها قرار داده

    • بدون نام

      بن سلمان دیگه کارت تمومه و از چشم آمریکا هم افتادی و به زودی یه نوکر تازه نفس جاتو میگیره
      زودتر برو به جهنم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج