جاباما
۷۹۵۸۱۹
۲ نظر
۵۰۱۱
۲ نظر
۵۰۱۱
پ

سهم اجاره بها از کل هزینه خانوار‌های تهرانی

طبق بررسی‌های انجام شده از سوی بانک مرکزی در مهرماه امسال شاخص اجاره‌بها در شهر تهران نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۵ درصد رشد داشته است که این عدد معادل یک‌سوم هزینه‌های سبد خانوارهای تهرانی است.

دنیای اقتصاد نوشت: طبق بررسی‌های انجام شده از سوی بانک مرکزی در مهرماه امسال شاخص اجاره‌بها در شهر تهران نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۵ درصد رشد داشته است که این عدد معادل یک‌سوم هزینه‌های سبد خانوارهای تهرانی است.

براساس گزارش تحولات بازار مسکن در مهرماه امسال که به تازگی از سوی بانک مرکزی منتشر شده است، طبق آمارهای ارائه‌شده در مهرماه سال ۱۳۹۷ شاخص کرایه مسکن اجاری در شهر تهران و در کل مناطق شهری نسبت به ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۱۵ و ۶/ ۱۲ درصد رشد نشان می‌دهد.

همچنین در این گزارش آمده است سهم هزینه مسکن(اجاره‌بهای مسکن اعم از شخصی و غیرشخصی) در محاسبات شاخص کل بهای کالاها و خدمات مصرفی بر اساس سال پایه ۹۵ معدل ۱/ ۳۳ درصد است. این موضوع نشان می‌دهد در شرایط فعلی خانوارها حدود یک سوم از کل هزینه‌های خود را برای تامین مسکن اختصاص می‌دهند.

این شاخص بر مبنای هزینه تامین مسکن اجاری محاسبه شده است.اجاره بهای واحدهای مسکونی که طی دست‌کم سه سال گذشته منتهی به پایان سال ۹۶ به دلیل ثبات نسبی قیمتی در بازار معاملات خرید و فروش ملک در شرایط ثبات نسبی به سر می‌برد تابستان امسال تحت تاثیر جهش قیمت مسکن در پایتخت دستخوش نوسان شد.

با این حال، نوسان اجاره‌بها در شهر تهران طی ماه‌های اخیر از نوسان قیمت خرید مسکن در پایتخت کمتر بوده است. مهرماه امسال میانگین قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در معاملات خرید و فروش مسکن نسبت به مهرماه سال قبل ۵/ ۸۳ درصد افزایش یافت و به مترمربعی ۸ میلیون و۶۰۰ هزار تومان رسید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • م ا

      دولت محترم اگر دونفر از املاکی هارا که بیشتر ازهمه اخلال در قیمت مسکن کردن اعدام کند قیمت مسکن بخدا بزیر قیمت سال ۹۵ خواهد رسید خدا خیر بده به قوه قضاییه این کارو انجام بده مردم دعات هم میکنن مردم از جان ودل حامی شما هستن و همین جور درتمام اصناف دیگه کسی جرات گرانفروشی نمیکند

    • شاخ

      عمو سامان چیه پدر مردمو دراوردین خجالت بکشید دروغ گو های کثیف دیگه ازمردم چیزی نمانده بااین بده بستانهای دولت ومجلس دولت بی کفایت مجلس بی خاصیت همه چی مردمو به فنادادید شرم برشما

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج