جاباما
۷۹۶۱۲۵
۸ نظر
۵۰۱۱
۸ نظر
۵۰۱۱
پ

ظریف: از طرح سعودی‌ها برای ترور سردار سلیمانی اطلاع داشتیم

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران درباره طرح ترور سعودی‌ها علیه شخصیت‌های ایرانی مانند سردار سلیمانی گفت که «تهران از قبل اطلاعاتی دقیق در این خصوص داشت.»

خبرگزاری فارس: «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با پایگاه خبری «العربی الجدید» که فردا سه‌شنبه مشروح آن منتشر می‌شود، در پاسخ به سوالی درباره وجود طرح‌های ترور سعودی علیه شخصیت‌های ایرانی گفت که «تهران از قبل درباره این طرح‌های سعودی اطلاعاتی دقیق داشت.»

وی افزود: «ریاض پیشتر اعلام کرده بود که جنگ را به داخل خاک ایران خواهند کشاند و پس از آن نیز شاهد فعالیت گروه‌های تروریستی در شرق ایران و حمله به مجلس بودیم.»

ظریف در ادامه ادعاهای سابق مقامات سعودی درباره دخالت ایران در امور کشورهای منطقه را رد کرد و گفت: این عربستان سعودی است که سعی می‌کند بر منطقه سیطره یابد.

وزیر خارجه ایران افزود: همه جهان شاهد تحرکات عربستان سعودی در منطقه از جمله محاصره قطر، بمباران یمن، بازداشت نخست‌وزیر لبنان و ارتکاب جنایات علیه جمال خاشقچی روزنامه‌نگار مطرح سعودی بوده است.

یک روزنامه آمریکایی فاش کرده، برخی مقامات اطلاعاتی نزدیک به محمد بن‌سلمان، ولی عهد عربستان سعودی سال گذشته از گروه کوچکی از تجار خواسته بودند تا از شرکت‌های آنها برای ترور «دشمنان ایرانی پادشاهی سعودی» استفاده کنند.

این مطلب را نیویورک‌تایمز به نقل از سه منبع آشنا با مباحث صورت گرفته بین سعودی‌ها و تجار مزبور گزارش داده است.

به نوشته این روزنامه آمریکایی، این مباحث نشان می‌دهند که بن‌سلمان از حدود یک سال قبل از قتل جمال خاشقچی، روزنامه‌نگار منتقد، در پی ترور بوده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چرا آروم نشسته خنده تحویل می دهید
      عربستان اینقدر قلدر شده که حرف ترور ایرانی بزنه روش کم کنید

    • بدون نام

      باید این آل سعود را یک بار برای همیشه سرجایشان نشاند و از طرفی کشورهای اسلامی باید باهم هم پیمان شوند و به مکه نروند تا ضرر فراوانی به این رژیم کودک کش وارد شود.

    • بدون نام

      خوب حالا که خودتون هم اقرار میکنید اطلاع داشتید وبی هیچ نبوده و جنک را طبق کفته خودشان بداخل میکشانند وکشاندند حالا بفرمایید شما چه غلطی کردید بازهم حسن همجواری و همسایه گری واعزام حاجی وشارژ پولی انها ،گرچه چاپ نمیکنی ، ملاحظه گر،همین ملاحظه کریهای بیخود اوضاع مملکتو به اینروز انداخت ،

    • بدون نام

      ای محافظ اسلام سال ها زنده باشی

    • بدون نام

      این نشون میده که سردار چقدر تاثیر گذاره و دشمن چقدر حراس داره از ایشون و برخی مسوولین چقدر بی خاصیت اند که دشمن میگه چرا باید این احمقا رو ترور کنم بزار باشن تا بیشتر گند بزنن به اوضاع کشورشون

    • بدون نام

      عربستان سعودی چنین تصمیم خطر ناکی گرفته و آنوقت شما ها...

    • علی

      کاش میشد با این وهابی ها بجنگیم

    • بدون نام

      کری جون گفته بود؟!!!!!!!!!!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج