۷۹۶۲۳۹
۶۱ نظر
۵۵۳۴
۶۱ نظر
۵۵۳۴
پ

جنجال زهرا تخشید، نوه آیت‌الله یزدی در آمریکا

از تحریم‌های ظالمانه دلتان گرفته؟ عیبی ندارد، نمایی زیبا از شهر نیویورک را از دریچه دوربین سرکار خانم «زهرا تخشید»، نوه آیت الله محمد یزدی نگاه کنید، شاید دلتان باز شد

وب‌سایت فرادید - فرید عطار زاده: از ابتدا نادر فتوره چی (فعال رسانه‌ای چپ) با انتشار پستی توجه‌ها را به خود جلب کرد. او در صفحه خودش نوشت: «از تحریم‌های ظالمانه دلتان گرفته؟ عیبی ندارد، نمایی زیبا از شهر نیویورک را از دریچه دوربین سرکار خانم «زهرا تخشید»، نوه آیت الله محمد یزدی نگاه کنید، شاید دلتان باز شد.»

جنجال زهرا تخشید، نوه آیت‌الله یزدی در آمریکا

او عکسی را منتشر کرده بود که از صفحه اینستاگرام «زهرا تخشید» برداشته شده بود. زهرا تخشید با انتشار عکسی از دانشگاهش نوشته بود: «عکسی که دیروز عصر از دانشگاهم گرفتم با چراغ‌های همیشه روشنش.»

لوکیشن او دانشکده حقوق دانشگاه «فوردهام» را نشان می‌داد. یکی از مشهورترین دانشگاه‌های آمریکایی که طبق رده بندی «فوربز» در رده ۱۴۸ قرار گرفته و دانشکده حقوق آن یکی از برترین و گرانترین‌ها در میان دانشکده‌های حقوق دنیا است.

اب چراغ بعدی را یکی از روزنامه‌های اصلاح طلب روشن کرد و در گزارشی نوشت: عکس و کپشن آن سر و صدا‌های بسیاری را به دنبال داشت چرا که او نوه آیت الله یزدی است که با توجه به مواضعش کمتر فردی تصور می‌کرد راضی به حضور نوه اش در آمریکا باشد، اما زهرا تخشید در حال حاضر ساکن آمریکاست و در این کشور مشغول به تحصیل است.

زهرا تخشید، نوه آیت الله محمد یزدی دبیر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و فرزند محمدرضا تخشید است؛ بنابراین قابل تامل بود که نوه او به راحتی از حضور خود در آمریکا خبر دهد. مخالفت‌های آیت الله یزدی با آمریکا به آنجا کشیده شد که او از کشور‌های حامی آمریکا به عنوان گاو شیرده آمریکا یاد می‌کرد.»

جنجال زهرا تخشید، نوه آیت‌الله یزدی در آمریکا

ماجرا از اینجا به بعد وارد فاز جدیدی شد و رسانه‌های اصولگرا پس از چند روز بایکوت خبری با قدرت هر چه تمام‌تر وارد عمل شدند.

روزنامه جوان در گزارشی نوشت: «آن دختر نوه دختری آیت الله یزدی است، اما چرا گفته نمی‌شود که او دختر دکتر محمدرضا تخشید، رئیس اصلاح طلب دانشکده حقوق دانشگاه تهران است و زمانی که سه سال پیش به عنوان ریاست دانشکده انتخاب شد، اصلاح طلبان از این انتخاب استقبال کردند و صادق زیباکلام گفت: باید این انتخاب را به فال نیک بگیریم! همان زمان کیهان اعتراض کرد که انتخاب او شتابزده بوده و رتبه بالای علمی هم نداشته است.

نکته بامزه آنکه برخی رسانه‌های اصلاح طلب همچون خبر آنلاین همان زمان برای جلب توجه اصولگرایان تیتر زدند که داماد آیت الله یزدی رئیس دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران شد. در حالی که قرابت فکری و سیاسی میان آیت الله یزدی و محمدرضا تخشید وجود ندارد.

حال آیا حساب نوه را باید با پدربزرگ یکی دانست یا با پدرش؟! چرا اصلاح طلبان نمی‌گویند فلانی دختر دکتر تخشید است و ترجیح میدهند او را به نام پدر بزرگش بخوانند؟!»

حالا که بحث به اینجا رسید بگذارید سوابق «محمدرضا تخشید» را مرور کنیم. او استادیار دانشکده حقوق دانشگاه علوم سیاسی دانشکده تهران است که در آمریکا دکترای خود را گذرانده و سپس به ایران بازگشته است.

جنجال زهرا تخشید، نوه آیت‌الله یزدی در آمریکا

او جزو اساتید نزدیک به اصلاح طلبان است که تاکنون دو بار به عنوان رئیس دانشکده حقوق دانشکده تهران که یکی از دانشگاه‌های استراتژیک ایران محسوب می‌شود، انتخاب شده است. «فرجی دانا» در زمان دوران اصلاحات که رئیس دانشگاه تهران بود او را برای این سمت انتخاب کرده بود. دوران او، اما کوتاه بود تا اینکه از سال ۱۳۹۴ دوباره برای تصدی این سمت انتخاب شد.

در همان زمانی که «محمدرضا تخشید» به عنوان رئیس دانشکده حقوق انتخاب شد، واکنش‌ها مختلف و متضاد بود. روزنامه کیهان آن را انتخاب «مسئله دار» نامیده بود و سایت رجانیوز آن را «کودتای اصلاح طلبان در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران» عنوان کرده بود.

رجا نیوز در همان گزارش در مورد سوابق او ادعا کرده بود: «دکتر تخشید در سن ۶۰ سالگی در معرض بازنشستگی قرار دارد. وی تمامی مقاطع تحصیلی خود را در دبیرستان و دانشگاه در آمریکا گذرانده است و هم اکنون نیز تمامی اعضای خانواده وی در آمریکا زندگی می‌کنند و از نظر علمی حتی یک مقاله از وی در نشریات بین المللی ثبت نشده است و همچنان در رتبه استادیاری قرار دارد.

وی در دوره اصلاحات ریاست دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران را بر عهده داشت و در همان زمان نیز ریاست وی از حاشیه زاترین اتفاقات دانشگاه تهران محسوب می‌شد. گفتنی است موضوع رساله دکترای وی در خصوص سازمان حوزه علمیه در ایران نوشته است و حساسیت‌های زیادی در محافل مختلف علمی و امنیتی کشور در مورد آن مطرح بوده است.»

از آن سو رسانه‌ها و افراد نزدیک به اصلاح طلبان به گرمی از آن انتصاب یاد کرده بودند. مثلا صادق زیباکلام گفته بود: «دکتر تخشید از استادان آرام و ساکت دانشکده است. خیلی از نظر سیاسی فعال نیست در عین حال یک دوره دیگر در زمان سازندگی و اصلاحات رئیس دانشکده بوده است و با وجود اینکه داماد آیت الله یزدی است، مشی فوق العاده معتدل و میانه رویی دارد. تحصیلاتش را در آمریکا در رشته علوم سیاسی به اتمام رسانده و در حال حاضر در گروه روابط بین الملل تدریس می‌کند.

در دهه ۷۰ هم حوزه انقلاب اسلامی و تحولات ایران را تدریس می‌کرد. نکته بسیار مهمی که باعث شد بیشتر استادان به دکتر تخشید رأی دهند، این بود که ایشان جهت گیری سیاسی خاصی ندارد و میانه روست. یکی از دلایل رأی آوری ایشان احترامی است که ایشان برای استادان و کارمندان قائل هستند.»

در میان صحبت‌های زیباکلام یک نکته‌ای دیگر به چشم می‌خورد که نشان می‌دهد چرا اصولگرایان از او دلخوشی ندارند: دکتر کدخدایی، سخنگوی سابق شورای نگهبان و دکتر صادقی مقدم از گروه حقوق و دکتر تخشید از گروه روابط بین الملل نامزد این سمت بودند که با آرای استادان، دکتر تخشید بیش از همه رای آورد.

اگر در بطن اتفاقات سیاسی نباشید شاید سوال برایتان به وجود بیاید چرا این اتفاقات مهم شده است؟ باید کمی به عقب برگردیم. چند هفته پیش بود که آیت الله شبیری زنجانی در یک مجلس مهمانی خانوادگی با رئیس دولت اصلاحات دیدار کرد. انتشار تصاویر این دیدار با واکنش‌های گسترده‌ای از سوی اصولگرایان رو به رو شد.

یکی از تندترین واکنش‌ها را نیز آیت الله محمد یزدی داشت که از این دیدار ابراز ناراحتی کرد و خواستار عدم تکرار آن شده بود. برخی از اصولگرایان انتشار عکس‌های نوه او را حاصل عصبانیت اصلاح طلبان از آن نامه دانسته بودند. چرا که معتقدند داماد و نوه او قرابت فکری چندانی به آیت الله یزدی ندارند و همچنین همزمانی انتشار این عکس که برای یک سال پیش است را مشکوک میدانند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • من

      حالا هی با بحث اصلاح طلب و اصولگرا سر مردمو شیره بمالید و به بخور بخور ادامه بدید بالاخره نوبت به مردم هم میرسه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اصلاح طلب و اصولگرا نداره همه دستشون تو یه کاسه است. من هیچوقت نمی بخشم اینها رو. پول حسرت های من تو جیب اینها و بچه هاشونه. آه خدایا صبرت خیلی زیاده و عمر من کوتاه.

      • بدون نام

        عاخه حالبه همه همه با هم فامیلن که هر طرف شد اینها سود کنن

      • بدون نام

        خوشبختانه فكر مردم باز شده و خيلي ها ديگه راحت بازي نميخورن

      • بدون نام

        میگه داماد و نوه قرابت فکری ندارن با پدربزرگ پس چرا دخترشو داده به تخشید؟

      • بدون نام

        از خدا فازت چیه برترین ها اخه.این اصولگرا و اصلاح طلب سر و تهشونو بزنی بهمدیگه میرسن .حالا شما بشینید هی اصلاح طلب اصولگرا بکنید یکی نیست از اینا بپرسه تو این چهل سال که مملک دستتون بوده چیکار برا این مردم کردید.این روزنامه هام الکی جو میدن که هم فروش کنن هم سر مردم و گرم کنن

    • sami

      خوب که چی قرابت فکری نداره بگو پول و رانت رو از کجا آورده خرما خورده منع رطب نمیکنه الهی خدا جواب اینا رو بده

      پاسخ ها

      • مرتضی60

        تا موقعی که بشینیم و جواب ظلمهایی رو که در حقمون میشه به خدا موکول کنیم اش همین اشه هست و کاسه همین کاسه.

      • بدون نام

        دکتر حلت حرف جالبی می زنه.. به رفتارهای غلیظ بیشتر دقت کنید

    • Arezoo

      اینا تو بهترین دانشگاه ها و کشورها خوش میگذرونن و مردمی مثل من تو حسرت دانشگاه رفتن موندن...
      ای کاش جایی به غیر از ایران به دنیا میومدم...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تازه شما برو ببین چه بورس های تحصیلی به افاغنه و عراقی ها تو دانشگاههای رده یک ایران مثل شهید بهشتی و علامه و تهران میدن کجای کاری خواهرم

    • دارا

      ای آقا بسه دیگه تو رو خدا بعضی چیزها رو هرچی به هم بزنید گندش بیشتر در میاد
      با این دست اخبار درد ملت رو بیشتر نکنید بذارید ما با درد خودمون بسوزیم و بسازیم
      هر روز خبر اختلاس رانت پولشویی و عکسهای شاد آقا زاده ها در کانادا و آمریکا و اروپا و ما توی خرج روزانه مون موندیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        صفایی که اقایان یزدی وغیره تو ایران میکنند اونا تو امریکا نمیکنن مگر امریکا چه داره اینا تو ایران سوارند داداشم

    • بدون نام

      این بازی اصولگرا اصلاح‌طلب بازی پلیس خوب و پلیس بد
      بازی رسوا و سوخته‌ای ست
      هزار فامیل دو باند شدن و هر دو دارند چپاول می‌کنند .

    • بدون نام

      ای بابا ما خیلی وقته میدونیم اینا همش ظاهر سازیه آمریکا واسه ما بده شیطان بزرگه دشمن ماست ولی واسه خودشونو بچه هاشون محل زندگیو محل تحصیله واقعا چطور میشه بطور یکنواخت و یکپارچه همه دورو باشند تو این مملکت

    • بدون نام

      هم اصولگرا و هم اصلاح طلب هم هر هویج دیگه برای ملتی که دیگه حنای شما پیششون رنگی نداره جاشون توی زباله دونیه
      پس برید بساطتون رو جای دیگه پهن کنید ای دزدان و غارتگران وطن که هر لحظه رنگ عوض میکنید
      یه روز همتون رو این ملت میدرن که دیر نیست

      برترین ها جرات داری سانسور نکن

    • بدون نام

      شعار مرگ بر امریکا مال توده ی بیچاره ی از همه جا بی خبره ملته، والا امت که امثال فرزند و نوه های آقایان باشند قضیه شون به کل از ملت جداست و میفهمند چکار میکنند.

    • مشفق

      تخشید یا هر کس دیگه ای، چرا باید سواد افراد با تعداد مقاله ها سنجیده بشه؟ ثبت مقاله واقعا برای یه کشوری مثل ما تا حالا چه فایده ای داشته؟؟ جز اینکه اساتید به بهانه نمره ، به دانشجویان فشار بیاورند و آخر سر هم فقط برای خود امتیازی کسب کنند؟ اکثر تحصیل کنندگان بهترین دانشگاههای دنیا الزام چندانی برای ارائه مقاله ندارند و از لحاظ پیشرفت علمی و غیر علمی هم از ما جلوترند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سلام اصلاح طلب .خودتی

    • سربانتین

      تنها حسن اصلاح طلبان نسبت به اصولگرایان این است که اصلاح طلبان فهمیده اند که دیگر برای مردم بازی اصلاح طلب و اصولگرا مرده است ، مردم نتیجه می خواهند ، اما اصولگرا ها هنوز موفق به درک چنین مسئله ساده ای نشدند اند و این است که آنها را ترسناک می کند !!!!!!! در ضمن من فقط موندم آقای یزدی چطور دختر به کسی داده که از دبیرستان آمریکا زندگی می کرده و اصلاح طلب هست بعد به خاطر اینکه یه نفر یه ساعت رفته چند نفر اصلاح طلب را دیده اینجوری جنجال به پا فرمودند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بفرمایید اقا سرت سلامت این فرزند یزدی است چون الان سمت بالایی ندارد عنوانش کردن به ان خدایی که فقط ما فقرا قبولش داریم وجنس عمامه بسر قبولش ندارند فرزند یکایک مسیولین نظام توامریکا هستن ولی کی جرات میکند نام ببرد مرگ بر امریکا هم الکی است اینا زیر زیر با امریکا یکی هستن ولا ترامپ الان میبایست همشون بیرون میکرد حالا هی برو بگو مرگ بر امریکا

    • خدا

      تازه از توی برجی عکس گرفته که خونه اشه،کسی نفهمید که این عزیز دردانه ها چقدر در ناز ونعمت پول بیت المال را خرج میکنن و شعارهای برعکس هم به خورد مردم میدن

    • zorbayonani

      این بابا نمیتونه رو نوه ش تاثیر بذاره چه توقعی از ملت داره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مگه شما میتونی رو نوه ات تا ثیر بزاری این چه تفکر حماقت اوریه

    • آیسان

      ببین تو رو خدا از یک طرف مرگ بر آمریکا میکنند از اون طرف هم تو خود آمریکا خوش می گذرانند..کاش ترامپ همه فرزندان مسئولین رو از اونجا اخراج کنه بیرون ..همه آنهایی که تو ایران خوردند خوابیدند غارت کردند بردند اونجا تا ادامه بدهند با پول اینجا رفتند اونجا..ای کاش مردم عادی دیگه این شعار مرگ رو سر ندهند به مولا نونش رو مسئولین می خورند و کتکش رو ما..

    • بدون نام

      خودشون همه اقوامشون خارج از کشور تشریف دارند ، اونهایی هم که اینجا هستند رییسی مدیری چیزی هستند که همشون امکان رفتن رو دارن اونوقت واسه مردم مرگ بر آمریکا و مرگ بر انگلیس می گن!

    • بدون نام

      چقدر اصلاح طلبا حقیر هستن!
      فرزند رو به اسم پدر میشناسن یا پدر بزرگ؟!
      برای کوبیدن آیت الله یزدی به هر حربه ای چنگ میزنن چون ایشون #تَکرار چی اعظم رو فتنه گر خطاب کرده که حرف کاملا درستیه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        همین امثال شما آی کیوها که دیر داستان ها رو میگیرید باعث مشکلات تو این مملکتین تا شماها هستید مسوولین غمی ندارن جُهال اعظم!

      • مصطفی

        حالا انگار اصولگرایان چه گلی به سر ما زدن. اینا همشون سر یه سفره نشستن

      • علی قلی خان

        تو هم برای تطهیر آقای یزدی چیزی دیگه به ذهن علیلت نرسید بگی !؟ یعنی ایشون بخاطر خودش هم که شده نباید جلوی نوه شو می‌گرفت که نره آمریکا!؟؟

    • فرزاد

      همین مفسدان اقتصادی مملکتو به فنا دادن دخترشو میفرسته آمریکا بعد به مردم میگه بگین مرگ بر آمریکا

    • بدون نام

      چپ و راست جفتشون یکی هستن و فقط دعوا سر اینه کی بیشتر بخوره دل سوخته به حال ملت ندارن .ملتی که برا اربعین چند کیلومتر پیاده روی میکنه و نمیدونه حرف امام حسین چی بوده چه انتظاری از دولت مرداش میتونی داشته باشی بایدم سوار ملت بشن و بخور بخور و بچه هاشونو بفرستن امریکا و کانادا.از ماست که برماست

    • بدون نام

      استادیار در سمت ریاست دانشگاه؟ این اسمش پارتی بازی نیست؟

    • بدون نام

      اصولگراها و اصلاح طلبا همه با هم فامیلند به وقتش هم هوای همو دارند مگه دختر صادق زیبا کلام عروس جناب توکلی نیست؟ و بسیاری از این موارد

    • بدون نام

      نوه آیت اله یزدی نره آمریکا پس من برم، مرگ بر آمریکا!!

    • شیوا

      فقط مردمو مجبور میکنن مرگ برآمریکا بگن والا خودشون کشور دومشونه.بیچاره مردم!چهل سال فریب کیارو خوریم

      پاسخ ها

      • من

        مردمم یه کم گرسنه بمونن میفهمن ملتی که بجای عقل از احساسش استفاده میکنه بدتر از اینها هم در انتظارشه حالا حی برن راهپیمایی حب برن رای بدن هی بگن مرگ بر امریکا....

    • مصطفی

      اگه اینقدر آدم مسئله داری بوده،چطور آقای یزدی بهش دختر داده. مرگ بر آمریکا برای ما، زندگی تو آمریکا برای اونا

      پاسخ ها

      • من

        بابا لابد عاشق شده

    • علی قلی خان

      محمد رضا تخشید اصلاح طلب هم که باشه دخترش نوه اقای یزدیه چرا آقای یزدی بخاطر این حرفها هم که شده جلو نوشو نگرفت که نره آمریکا یا حداقل میفرستادش چین یا روسیه

    • سارا

      آره دیگه واسه ماها حرف زیاده
      خودشون معاااااف
      خیرنبینید مردم بیچاره شدن به فلاکت افتادن شماها فکر چپ و راستید

    • بدون نام

      شما که به منتظری گفتین از باند هاشمی برا،عت کنند چرا از آیت الله یزدی نمیخوایین از نوه و دامادشون اعلام براعت کنند

    • بدون نام

      همشون سروته یه کرباسن اصولگرا واصلاح طلب بقول یارو گفتنی فیلمشونه داش زت زیاد

    • لیلی

      به امید روزی که آمریکا همشونو بندازه بیرون

    • بدون نام

      چرا باید آیت ا... یزدی دخترشون رو بدن به کسی که تو آمریکا بزرگ شده و تحصیل کرده و کل خاندانش آمریکا هستند.

    • بدون نام

      فقط خجالت بکشید خدا یا مردم را از اینهمه ریا و دروغ تزویر به اسم دین نجات بده آمریکا بده برای مردم مرگ خوبه برای همسایه

    • نادر محتشم

      خوب به اسم اصلاح طلب و اصولگرا این مردم ستم‌زده‌ی ایران رو دارین استثمار میکنید , قطعا روزی تقاص این ظلم و ریاکاری رو خواهید داد
      دین فقط شده ابزاری برای کنترل توده

    • مرتضی

      سلام علیکم واقعا سر کاریم

    • اریحا

      آمریکا واسه ما اَه اَهه واسه خودشون به به

    • بدون نام

      فکر کنم.آمریکا فقط برا ما بده
      برا اینا طوری نیس که
      خانوادگی رفتن امربکا
      اگه راس میگی پرچمشونو اونجا آتیش بزن یابزارسردر خونت از روش راه برو این فیلمارو فقط برا ماراه میندازید
      خدا نیست ونابودتون کنه

      پاسخ ها

      • س

        آمین

    • setayesh

      همتون عین هم و فقط ب فکر پر کردن جیباتونید. دریغ از ذره ای اهمیت ب مردم

    • عباس

      حاج آقا یزدی چشمت روشن توکی زیاد مرگ بر آمریکا مگی
      به خاطر یک ملاقات ساده جنجال آفریده بودی چراساکتی

    • 2424

      خدا ریشه ی منافق رو بکنه

    • محمد زمانی

      ایکاش من هم یک آقا زاده بودم،در شعار به آمریکا شیطان بزرگ میگن ولی برای زندگی و تفریح میزنی کشور عمو ترامپ چه تناقض بزرگی.

    • بدون نام

      مگه باهم فرق دارن یکی هستن

    • یزدی یادش نبوده خرده نگیرید

      مگه درس خوندن در خارج جنایته ؟شهید چمران و خیلی بزرگان کجا دانشمند شدن؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو همچین ادمایی و با کی داری مقایسه میکنی؟؟؟؟؟؟برو دهنتو اب بکش

      • ن

        میدونی هزینه هر ترم این دانشگاه چنده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ میدونی از کجا میاد؟؟؟؟؟؟؟؟ بله جنایته. اونم در شرایط فعلی اونم برای یک دختر آقا زاده!!!!!!

    • بدون نام

      مرگ بر امریکا.مرگ برامریکا.که همه این رانت خواران ودزداموال مردم رابهشان اجازه تحصیل وزندگی میدهد.مرگ برامریکا.

    • امیر

      اصلاح طلب اصول گرا دیگه تمومه ماجرا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج