۷۹۶۴۸
۱۱ نظر
۵۰۰۳
۱۱ نظر
۵۰۰۳
پ

انتقاد شدید کیهان از صدا و سیما

روزنامه کیهان در شماره امروز خود با انتقاد شدید از صدا وسیما، رسانه ملی را متهم کرد که با رفتارهای ماکیاولیستی به دنبال کسب درآمد بیشتر است.

تابناک: روزنامه کیهان در شماره امروز خود با انتقاد شدید از صدا وسیما، رسانه ملی را متهم کرد که با رفتارهای ماکیاولیستی به دنبال کسب درآمد بیشتر است.

بخش هایی از نوشته کیهان را در ادامه می خوانید:

شاید کسری بودجه رسانه ملی توجیه خوبی باشد تا مهم‌ترین وسیله ارتباط جمعی کشور را مجاز به نادیده گرفتن بخشی از حقوق مخاطبان خود نموده و به انگیزه کسب درآمد برای تامین هزینه‌های سنگین خود سوق دهد.

در ساعت هایی که خانواده‌ها و افراد جامعه اسلامی پای گیرنده های خود می نشینند و منتظر پخش یک سریال یا برنامه ورزشی یا ... هستند، چرا باید تا اندازه ای تبلیغات تلویزیونی قبل، میان و بعداز برنامه مورد نظر پخش شود تا از حوصله مخاطب خارج شود؟

رسانه ملی و مدیران این نهاد فرهنگی در خوشبینانه‌ترین حالت تلویزیون را به شکل یک بیلبورد تبلیغاتی فرض نموده اند که در وسط خانه ایرانیان سبز شده و خود را مجاز می دانند تا هر تبلیغی را به هر اندازه ای که بتوانند پخش کنند و در این میان اعتراض هیچ کسی را نیز نمی شنوند.

مدیران و مسئولان رسانه ملی نباید فراموش کنند که مجموعه تحت امر ایشان یک رسانه ملی است و متعلق به مردم ایران اسلامی است و توجه و احترام به شخصیت و سلیقه مخاطبان این رسانه جمعی بر ایشان فرض است. تلویزیون جمهوری اسلامی ایران که یک تلویزیون شخصی نیست تا هر تهیه کننده ای به هر نسبتی که خواست برای کسب درآمد و انتفاع بیشتر هر آنچه به دستش می رسد به روی آنتن بفرستد.

به نظر می رسد مدیران و دست اندرکاران این نهاد فرهنگی فراموش کرده اند سخن پدر انقلاب را که فرموده: "صداوسیما یک دانشگاه عمومی است" و با رفتارهایی که از آن بوی تفکرات ماکیاولی به مشام می رسد به هدف کسب درآمد بیشتر در استفاده از هر وسیله ای هیچ ابایی ندارند.

تولیدکنندگان پیام‌های بازرگانی از زن به عنوان یکی از ابزارهای جلب توجه و کسب درآمد استفاده می کنند حتی اگر گفته شود که تهیه‌کنندگان پیام های بازرگانی به نقش اغواکنندگی زنان نیز توجهی ندارند و هدفشان معرفی کالا است، اما باز هم در پاره ای از این تبلیغات دیده می شود که یک زن چگونه نقش آفرینی نموده است.

در تبلیغ یک رنگ مو که وسیله ای آرایشی است، خانمی با استفاده از این رنگ مو به طور غیر مستقیم و با تغییر رنگ شالی که به روی سر فقط انداخته شده است و نماد گیسوان او بوده، رنگی تازه به زندگی می بخشد و شادمانی را وارد زندگی می نماید! الحق که خلاقیت سازنده این آگهی به مراتب از سازنده آگهی کرم معروف حلزون بیشتر است که خانمی را مقابل دوربین نشانده و از او خواسته بود مستقیما اندر فواید استفاده از این کرم جادویی، داد سخن بدهد (اتفاقی که با کمال تعجب و برخلاف اصول اولیه و موازین، تصویب و مدتی هم روی آنتن بود)!! امابه واقع؛ پاسخگوی تصاویری که در برخی از آگهی‌های امروزین صدا و سیما پخش می شوند، چه کسی است؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      از 45 دقیقه سریالی ک پخش میشه حدود 10 دقیقه پیام بازرگانی هستش!! حتی برنامه های خانوادگی مثل به خانه برمیگردیم و خانواده هم برای تبلیغات کلان استفاده میشه!!!! تبلیغاتی ک خود اسپانسرها هم اونهارو قبول ندارن!!!!!

    • Joseph

      این مورد رو کاملا موافق با کیهان هستم ^.^

    • طُرفه

      راست میگه! "برنج آوازه" یکی از این تبلیغاته !!! هر شرکتی محصول خودشو بهترین میدونه!!! بهترین تبلیغ مجانی دادنش به مخاطبانه تا زیر زبانشان حس کنند نه با تبلیغات گوش خراش در تی وی!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ینی تو همه جا نظر ندی نمیشه؟اه.هر صفحه ایو باز میکنم اسمت جز نظر دهندگانه.

      • خانوم

        کاربر جان چیکار داری به کارِ طرفه؟خوب اینجوری دوست داره.چرا ضدحال میزنی گناه داره...

    • مجید

      چه حوصله ای داره نویسنده مقاله کیهان که شبکه های آبکی تلویزیونو نگاه می کنه.من که یه 2سالیه که اصلا تلویزیون نگاه نمی کنم و خیالم راحته و آرامش دارم.

    • حمید

      کیهان و هم نظر بودن با مردم؟!!!!! عجیبه؟!!!

    • فرور

      والا اگه همین چندتا آگهی بازرگانیه رنگارنگو اگه نذارن که بقیه برنامه هاشون همش عزا و مرگ و بیمارستان و خاک بر سریه، باز چاکلزو می بینیم یا تبلیغاته ایرانسلو یه کم میخندیم:))))))
      حالا ناگفته نماند جدیدن شبکه نسیم داره جبران مافات میکنه و خسته نباشید و دست مریزاد داره تازه تبلیغم نداره:D

      پاسخ ها

      • زهراخانوم

        باحرفاتون موافقم!شبکه نسیم واقعا سرگرم کننده و جالبه...

    • حقیقت

      من هم با این گفته کیهان بیش از صد در صد موافقم .ای کاش قانون برای همه متخلفین یکسان باشد دقیقاً شیوه ماکیاولی ست.

    • الهه پرتوی مهر 09358082277

      با سلام من فکر می کنم که شما جوایز زیر نویس برنامه را به آشنایان و کارکنان شرکت می دهید به گفته ی موثق یک خبرنگار چون من هر بار اسمس فرستادم ولی جوابی نگرفتم والسلام.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج