جاباما
۷۹۶۵۳۴
۲ نظر
۵۰۰۲
۲ نظر
۵۰۰۲
پ

انگلیس و اروپا درباره برگزیت توافق کردند

 گزارش‌های تائید نشده حاکی است که انگلیس و اتحادیه اروپا بر سر پیش‌نویس توافقنامه خروج لندن از اتحادیه اروپا به نتیجه رسیده‌اند.

ایرنا: گزارش‌های تائید نشده حاکی است که انگلیس و اتحادیه اروپا بر سر پیش‌نویس توافقنامه خروج لندن از اتحادیه اروپا به نتیجه رسیده‌اند.

منابع نزدیک به تیم مذاکره‌کننده انگلیس به رسانه‌های این کشور گفته‌اند که پیش‌نویس توافقنامه برگزیت نهایی شده و آماده است تا نخست‌وزیر انگلیس آن را به اعضاء دولت ارائه دهد.

اعضاء دولت فردا به ‌منظور بررسی جزئیات این توافق ۴۰۰ صفحه‌ای در دفتر نخست‌وزیری تشکیل جلسه خواهند داد. چنانچه ترزا می موفق شود تا موافقت اعضاء دولت را جلب کند، مقدمات برگزاری نشست سران اتحادیه اروپا با دستور کار برگزیت برای ۲۴ و ۲۵ نوامبر کلید خواهد خورد.

خبرگزاری رویترز صبح امروز (سه‌شنبه) گزارش داده بود که لندن بیش‌ازپیش به توافق برگزیت نزدیک شده است. دیوید لیدینگتون معاون نخست‌وزیر انگلیس نیز به شبکه رادیویی بی.بی.سی چهار گفته بود: تا توافق برگزیت فاصله زیادی نمانده است.

انگلیس و اروپا درباره برگزیت توافق کردند

او احتمال داده بود که ظرف 24 تا 48 ساعت آینده پیش‌نویس توافق برگزیت آماده شود.

نخست‌وزیر انگلیس که در داخل بر سر نحوه مدیریت برگزیت تحت‌فشار زیادی قرار دارد گفته بود که 95 درصد توافق نهایی شده است. بر اساس طرح پیشنهادی وی که تیرماه گذشته ارائه شد، انگلیس در دوره پسا برگزیت به تمام مقررات تجاری این نهاد درباره کالا پایبند بماند، تدابیر ویژه‌ای برای تسهیل عبور و مرور در نظر بگیرد و همچنان به عضویت در سازمان‌های مهم اروپایی ادامه دهد.

با این ‌حال، حامیان سرسخت برگزیت بر ضرورت قطع تمامی روابط با نهادهای اروپایی و بازتعریف آن با رعایت اصل استقلال انگلیس تأکید کرده و خواستار تجدیدنظر دولت در این رابطه شدند. انتقادها تا جایی پیش رفت که دو وزیر اصلی کابینه، در اعتراض به طرح نخست‌وزیر از مقام‌های خود کناره ‌گیری کرده و رؤیای برگزیت را در مسیر مرگ تدریجی دانستند.

بوریس جانسون وزیر امور خارجه مستعفی انگلیس امروز در توییتر نوشت: «مسلماً در پایان مذاکرات به یک توافق دست خواهیم یافت، اما این توافق همچنان بریتانیا را تحت سلطه اتحادیه اروپا نگاه خواهد داشت چراکه بریتانیا در بازار مشترک اروپایی می‌ماند و بازارهای بریتانیا ناگزیر از قوانین اتحادیه اروپا تبعیت خواهند بود.»

وی افزود: «مردمی که به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا رأی دادند، نمی‌خواهند برده و مستعمره اتحادیه اروپا باقی بمانند. باید حرف این مردم را شنید.»

انگلیس قصد دارد تا ماه مارس سال آینده میلادی (2019) رسماً از اتحادیه اروپا خارج شود. دو طرف تلاش می‌کنند تا در فرصت باقیمانده توافق نهایی را به تصویب پارلمان های انگلیس و اروپا برسانند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رحیم شکری

      براما چه خارج نشودچه نشود همین خبیص بودنش همیشه خنجری قاجاروازپشت به ایران فروکرده آن کشور هنوزایزآنرا سرملی شدن نفت کینه شتری خواهندداشت

    • مهدی.ش

      چه جالب رسما انگلیس داره خودشو از اروپا جدا میکنه،ولی هیچ کس نمیگه چرا،و انهاییم که میپرسند جواب میشنود مشکلات اقتصادی اروپا،بوی جنگ میاد ان هم سومش،انگلیسم داره پاشو عقب میکشه تا با امریکا متحد بشه،هدف،،دلارررر

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج