جاباما
۷۹۶۵۸۹
۴۸ نظر
۵۰۰۰
۴۸ نظر
۵۰۰۰
پ

فتح‌الله‌زاده: دومی ما کجا، دومی آنها کجا!

مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال گفت: مدیران استقلال به جای صداقت داشتن، هوادار را گول می‌زنند.

خبر ورزشی: علی فتح‌الله زاده مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال از اینکه پرسپولیس قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا را در خانه از دست داده، ناراحت بود و این اتفاق را به ضرر فوتبال ایران می‌دانست.

او با ترسیم مسیری که استقلال در گذشته به فینال مسابقات آسیایی رسیده بود، نایب‌قهرمانی استقلال را معتبرتر عنوان می‌کرد. فتح‌الله زاده درباره وضعیت فعلی باشگاه استقلال و موضوع تیام و جپاروف هم صحبت کرد.

*فینال لیگ قهرمانان آسیا را دیدید؟

حقیقت این است که من انتظار ارائه این بازی را از پرسپولیس نداشتم. اگر بخواهیم منصفانه قضاوت کنیم باید بگوییم پرسپولیس در این دیدار قهرمانانه بازی نکرد. با این همه هواداری که از دقیقه یک ورزشگاه را پر کرده و برای حمایت از این تیم به آزادی رفته بود، پرسپولیس شجاعانه بازی نکرد.

*نحوه بازی پرسپولیس را چطور توصیف می‌کنید؟

انگار از ابتدای بازی زمین‌گیر شده بود. فوتبالی که از این تیم مقابل الدحیل، السد و دیگر حریفان قبلی دیده بودیم را ارائه نمی‌کرد. انگار ساق‌های بازیکنانش خسته بود. نمی‌دانم شاید از اضطراب بود. کارشناسان بهتر در این باره نظر می‌دهند ولی بازیکنان تلاشی نمی‌کردند تا درخور تیمی باشد که یک نیمه (بازی رفت) را باخته و برای جبران به میدان آمده است. تازه این در حالی بود که کاشیما ۵، ۶ بازیکن اصلی اش را هم در خدمت نداشت.

*شما هم با استقلال تجربه نایب‌قهرمانی در آسیا را دارید. از دیدن این اتفاقی که برای پرسپولیس افتاد چه خاطراتی برایتان زنده شد؟

باید بگویم زمان ما شرق و غرب آسیا با هم دیدار می‌کردند تا به فینال برسند. از این رو شرایط به مراتب سخت‌تر از این بود که حالا پرسپولیس با عبور از نصف آسیا به فینال رسید. در آن دوران ما با تیم‌های قدر کره‌ای بازی می‌کردیم که در یک دوره به همان‌ها هم باختیم و به فینال نرسیدیم.

فتح‌الله‌زاده: دومی ما کجا، دومی آنها کجا!

*از این باخت ناراحت شدید؟

به هر حال این برد می‌توانست برای فوتبال ایران اعتبار بیاورد. برای فوتبال‌مان بد شد، مقابل بالاترین مقامات فوتبال دنیا و آسیا، اینفانتینو و شیخ سلمان پرسپولیس فرصت به این خوبی را راحت از دست داد. می‌توانست بهتر از این ظاهر شود. به هر حال نایب‌قهرمانی هم مقام ارزشمندی است ولی نایب‌قهرمانی در زمینی که مثل مخمل بود ما را یاد بازی‌ای انداخت که استقلال در باتلاق ورزشگاه آزادی به میدان رفت.

در آن روز هواشناسی گفته بود بارندگی زیاد است و ما با علم به اینکه حریف شرق آسیایی‌مان با بازی در زمین خیس آشنایی دارد هرچه از مقامات وقت درخواست کردیم بازی‌مان را دو روز دیرتر برگزار کنند، اما کسی به حرف ما توجه نکرد. ما (استقلال) این عنوان را ۱۹ سال پیش به دست آوردیم و دو ستاره هم داریم.

*پرسپولیسی‌ها معتقدند قهرمانی‌های استقلال با حضور ۴ تیم یا در قدیم‌الایام به دست آمده و ارزش و اعتبار چندانی ندارد. نظر شما چیست

مگر آن‌ها در عهد دقیانوس تیمداری نمی‌کردند؟ چرا نتوانستند در همه این سال‌ها یک بار به چنین فینالی برسند؟ مگر آن زمان فقط استقلال را به مسابقات جام باشگاه‌های آسیا راه می‌دادند؟ گفتم که در آن سال‌ها مسابقات به مراتب سخت‌تر بود و تیم‌های غرب و شرق با هم رقابت می‌کردند تا دو تیم به فینال برسند.

تقویم فوتبال آسیا نشان می‌دهد با توجه به تعدد قهرمانی‌های شرق آسیایی‌ها آن‌ها تیم‌های قوی‌تری نسبت به غرب دارند و اگر هم پرسپولیسی‌ها می‌گویند ما در حضور ۳، ۴ تیم قهرمان آسیا شدیم، چرا پرسپولیس در جمع آن ۴ تیم نبود؟

می‌آمدند و دوم می‌شدند، سوم می‌شدند! یا لااقل چهارم می‌شدند! استقلال افتخاری که شنبه برای باشگاه پرسپولیس به دست آمده (نایب‌قهرمانی آسیا) را دو بار در کارنامه اش ثبت کرده است. استقلال مانند یک دُر در تقویم فوتبال آسیا می‌درخشد و باز هم تأسف می‌خورم که این بحث‌ها بین طرفداران دو تیم وجود دارد هر چند که در حد کری‌خوانی‌های معمول خوب است ولی نباید منجر به اتفاق تلخی شود که در استان ایلام رخ داد.

*اوضاع استقلال را چطور ارزیابی می‌کنید؟

متأسفانه مسئولان باشگاه با مردم صادقانه رفتار نمی‌کنند. هر روز می‌بینیم می‌گویند با تیام و جپاروف حرف زده‌ایم. شما بیخود می‌کنید با آن‌ها حرف می‌زنید. چرا هوادار را گول می‌زنید؟ صداقت کجاست؟ شما اگر می‌توانستید باید ابتدای فصل آن‌ها را از دست نمی‌دادید. قسم می‌خورم اگر تیم فصل قبل استقلال را حفظ می‌کردند الان استقلال قهرمان آسیا شده بود.

*اما هواداران هم این را از باشگاه می‌خواهند.

این رفتار برای تضعیف شفر و از بین بردن تمرکز این مربی است. این کار شجاعت را از بازیکن جوان استقلال هم می‌گیرد. شما نباید آن‌ها را از دست می‌دادید ولی حالا چرا زیر پای بازیکن ایرانی را خالی می‌کنید؟ به جای اینکه به تیم روحیه بدهید دائم تیام و جپاروف را بر سرشان می‌کوبید؟ من در تابستان گفتم حتی اگر شفر را از دست بدهید نباید بگذارید تیام برود. آرشیو رسانه‌ها موجود است ولی وقتی رفت بیان این مطالب فرار رو به جلو است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      استقلال دوتا بازیکن از دست داده هنوز داره قر میزنه ماکه بدون بازیکن تا فینال رفتیم همه اینا از سوزش زیاده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دومی ۴جانبه کجا دومی لیگ قهرمانان کجا

      • بدون نام

        سند قهرمانیتون از فیفا رو کنید.سندش کو کجاست.اون موقع هم پروین گفت این قهرمانی ارزشی نداره چون فیفا قبول نداره
        همین جور کره ژاپن بقیه کشورها مطرح سخت نگرفتن چون اعتبار نداشت چرا قبول دار نمیشید

    • بدون نام

      آخه فتل بنگی تو که سر تا پات با دروغ و چاپلوسی عجین شده تو داری از صداقت و قهرمانی پوشالی کیسه حرف میزنی پروین جواب شما را داد که گفت اگه میدونستم چهار جانبه برای کیسه اینقدر ارزش داره چهار پنج تا از اونا رو میگرفتم.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اره. دید ارزش نداره رفت عمدا به محمد ان بنگلادش باخت تا یه وقت ضایع نباشه قهرمان شه. خخخ

    • امیر

      یه چیزی زد بالا

    • بدون نام

      فتل جون از هر ننه قمری که بپرسی بهت میگه تیمهای الان خیلی قویتر از زمان شماش .خوده پرسپولیس رو هم انموقه توی نیمه نهایی شرق اسیاییها حذف کردن ولی الان اصلا قابل قیاس با اونموقع نیستن..فتل جون از بازی پرسپولیس انتقاد کردی که از امتیاز میزبانی استفاده نکرد اولا جنازه پرسپولیس به فینال رسید با اون وضعیت بجای گرفتن هواپیمای چارتر از چند مسیر رفتش و خستگیش دوبرابر شد ساعت نامناسبی که ژاپنیهای رند انتخاب کردن و باعث شد پرسپولیس نای بازی نداشته باشه و در برگشت هم باز هم از همون مسیر برگشتن و جنازشون به ازادی رسید و همونکه نباختن و ابروداری کردن خودش خیلی بود..دوما فتل جون شما خودت دو بار میزبان نیمه نهایی بودی یجوری از پرسپولیس بابت استفاده نکردن از میزبانیش انتقاد میکنی، که انگار تیم خودتون از میزبانیش بخوبی استفاده کرده و قهرمان شده تازه بازیها اونموقعه تک بازی بود نه رفت و برگشت و خوده همین امتیازه خیلی بزرگی برای قهرمان شدن میزبان بود .یه نیمه نهایی رو به انیانگ باختید و رفتید ردبندی و فینال رو هم به جوبیلیو باختید...شما هر دو بازی رو باختی بعد از پرسپولیس بابت مساویش اونم با اون وضعیت و نداشتن بازیکن انتقاد میکنی ...واقعا فتلی و استقلالیا بخاطر همین جنگولک بازیا دوست دارن

      پاسخ ها

      • پرسپولیس قهرمان

        احسنت داداش خوب جواب این کیسه کشو دادی

      • محسن شاهرخ

        داداش خودتذچی زدی یه صفحه نوشتی همتون روهم فقط اینو بگید اون رمان که تاج کبیر قهرمان میشد شما ها کجابودید..اخه لنگی شما ب ما نمیخوری

    • امیر

      برو پیش حسن کچل خوبت کنه وووووووا

    • امیر

      حاحی فتل ،فتل فتل میزنی

    • حسین

      حاجی تو رفتی حاج ،پس چرا زورت میاد سرورت بدون هیج بازیکن تعویضی رفت فینال فتل

    • امیر

      حاجی فتل متل اگه الان اسونتره جرا نمیرین جز حداقل ۴تیم اییییییییی فتل بابا

    • بدون نام

      حاج فتل ، ساقیت کیه؟

    • بدون نام

      آقای فتح اله، شما از السد غرب آسیا،تو آزادی ۳تا نخورید و باعث آبروریزی نشید، شرق آسیا پیشکشتون!!
      بخدا شما کیسه کشا خیلـــــــی رو دارین!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مثله اینکه الهلال رو یادتون رفته که چه به سرتون اورد .

    • بدون نام

      ساقیت کی فتل

    • حمید

      خاک تو سر فوتبالی که تو توش مدیر عامل بودیو الانم مثلاَ کارشناسی،،در ضمن اسم پرسپولیسو به زبون میاری مواظب باش اراجیف نگی،این تیم مثل شیشتقلال نیست حرمت داره،فهمیدی؟؟؟حرمت.....

    • بدون نام

      فقلی دوباره دلت فحش میخواد ..راجع به غیرت همشهریات هم صحبت کن‌ فتل تماشگرای سوراختور پرچم کاشیما رو اوردن و کاشیما رو تشویق کردن .فتل فوتبال ی سرش برد ه ی سرش باخت .ولی کاری که هواداران سوراختور..شیشتقلال .انجام دادن ایران رو بازنده کردن ..فتل جام نگرفتن پرسپولیس ب معنای برنده شدن شما نبود .این شما بودیدوک بازنده شدید
      متاسفم واستون

    • قرمزته

      فتل بنگی , معلومه مواد مصرفیت خیییلی بهت میسازه ,,, راستی میشه بگی کدوم ۵_۶ نفر از بازیکنای کاشیما غایب بودن ؟!

    • کیوان

      سالاری به خدا

    • وحوش کیسه.

      نایب قهرمانی با 1 برد، 2 مساوی، 1 باخت ارزشش بیشتر از نایب قهرمانی با 14 بازی است!
      راستی العین و السد تیمهای شرق آسیا هستند که 6 تا خوردید؟

    • بدون نام

      زنده باشی مرد ممنون که هستی

    • علی

      حرف مفت نزن الان را بچسب

    • با افتخار استقلالی ام

      پرسپولیسی ها بدونن
      تاریخ رو نمیشه عوض کرد
      چجوره ک اونا برای برد 6 هیچ خودشون ک مال زمان ناصرالدین شاه بوده توی باشگاهشون جشن راه میندازن و اینهمه کری میخونن یا عدد شش رو نشان باشگاهشون میدونن ولی قهرمانیهای استقلال اونم اون زمان با اون امکانات محدود رو کم ارزش تلقی میکنند؟؟؟؟؟
      بی انصافی هم حدی داره
      یا اینکه بخاطر قهرمانیهای جام تخت جمشید توی چهل پنجاه سال پیش ورداشتن روی پیرهنشون ستاره زدن بعد میان میگن ک قهرمانیهای استقلال توی آسیا مال زمانهای خیلی دور بوده!!!!!!
      خب شما هم برد شش تاییتون مال پنجاه سال پیش بوده دیگه،شماهم قهرمانی هاتون توی جام تخت جمشید مال چهل پنجاه سال پیش بوده و الان براش ستاره زدید روی پیرهنتون!!!!!!!!
      از اون گذشته چرا پرسپولیس یه بار توی همون سالها نتونسته قهرمان بشه یا دوم یا سوم یا حتی چهارم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
      التماس تفکر

    • بدون نام

      حاج فتل اول اینکه کشیما دومین بازیکن درجه یک داره که غیبت اونا که نبودن احساس نشد همه اونا که برای کشیما بازی کردن ملی پوش بودن
      دوم اینکه آب رو بریز همونجای که میسوزه

    • بدون نام

      فتل بنگی جام 4 جانبه قهرمانی در اون افتخار نیست

      اگر میتونید الان بیا قهرمان شو

      در ضمن ان زمان تیم تاج تیم حکومتی بدو نه تیم پرسپولیس تاریخ تیمت را بخون ببین کی پشتش بوده

    • بدون نام

      فسیل تیم های غرب آسیا سخت تر هستن! چرا چرت میگی آخه!

    • علی

      تو رو چه به فوتبال برو صف اول نماز جمعه بشین ذکر بگو حاجی

    • محسن

      عرض سلام خدمت اقای فتوشاپ

    • بدون نام

      اسکولیسم آخه تواز فوتبال چی ‌میفهمی ،،همین تیم های غرب آسیا ک میگی راحتتر هستن شما روانچنان باشش تا گل تحقیر کردن ک حالا حالا ها عروس آسیا رو بنام کیسه ایران میشناسنذ،،السد والدحیل امسال رکورد خرید بازیکن روتواسیا رو شکوندن،،اخه تو اینقدراحمقی ک خودتومیزنی ب خریت

    • پیر مرد پرسپولیسی.

      ای مهره ی سوخته ،،به هردری میزنی که برگردی !!!

    • بدون نام

      جی جی اخ ببخشید حاجی فکر کنمـ غذا زیاد خوردی خواب دیدی

    • علیرضا

      خودش پایه گذار جو در مورد تیام و جباروف. بوده حالا خورده میگیره که چرا کسای دیگه میگن، در ضمن مثل این که یادش رفته ،شاکله همین تیم پارسال دوباره شش تایی شد و آبروی ایرانیها رو برد ،حالا میگه همون تیم امسال قهرمان میشد ، چند چندی با خودت.

    • مسعود

      عمو فتل، هرچی میخوام چیزی نگم می بینم نمیشه،
      قهرمانی استقلال در جام 4جانبه و6جانبه نقطه تاریک و ننگ فوتبال ایرانه! نه تنها پرسپولیس بلکه هیچ تیم اصیل وریشه دار دیگه ای دراین قبیل بازی‌های دوستانه ومحلاتی شرکت نمیکنه،
      دقت داشته باش در همون جام درجام آسیا که شما قبولش ندارین تیم استقلال 4بارشرکت کرد که سه باردر دور اول ویکباردردوردوم توسط نمایندگان عربستان حذف شد. اگراین جام ازنظرشما ارزش نداره چرا شرکت کردین؟ مثل پرسپولیس که در4جانبه شرکت نکرد شماهم دراین جام شرکت نمی‌کردین! ازطرفی اگر مسیر رسیدن به فینال در اون زمان‌ها خیلی سخت بود چرا الآن که خیلی ساده شده، سالهاست که دارین 5تا و6 تا میخورین و حذف میشین؟ نکنه مسیر رو گم کردین؟ پشت سر پرسپولیس بیاین لااقل گم نشین!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پس عمه گرامیت بود به محمدان بود به محمد ان بنگلادش باخت؟

    • بدون نام

      خدایی آقای فتح ا...زاده جنسی که می زنی چی هست؟یک کم آروم برو باهم بریم برای یک مدیر عامل از رده خارج مثل شما متاسفم هنوز فرق بین تیمها را نمی دانید .

    • موسوی

      استاد جعل و تقلب،لابد قهرمانی در چهار جانبه امجدیه و بازی با محمدیان بنگلادش و تیمهای مالدیو بسیار معتبر!!!

    • محمد احمدی

      عجب چاپلوسی هس فتح الله

    • بینام

      اقای فتح الا اخه باچه سندی میگی ماکجا اینها کجادلم بحالت میسوزدخیلی عقبی کیسه کش

    • محمد از کرمانشاه

      آقایان استقلالی دارند ازحسادت میترکند اولا استقلال قدیمی تراز پرسپولیس است یک زمان مشخص بود چه تیمی قهرمان شده در آسیا تیم قدرت مندی یا نبود یاکم بود ان زمان چند بار استقلال در رده بالای اسیا بود ان زمان ژاپن وتیم های عربی قوی نبودند لذا افتخاری که استقلال میکند ارزشی ندارد ولی اکنون فرق میکند در ثانی ان زمان استقلال در بحران نبود دربازکن مجروح نداشت و مثل پرسپولیس محروم خرید بازیکن نبود اگر استقلال درست میگوید حالا قهرمان آسیا شود ولی این را بدانید هر تیمی در آسیا رشد داشته باشد باعث افتخار ماست اگر زمانی که استقلال هم قهرمان آسیا شود ماهم افتخار میکنیم و مثل شما جوسازی نکنیم ونمیترکیم

    • بدون نام

      فتل چقد خودت رو به در و دیوار میزنی تا برگردی استقلال

    • اژدرافکن های سرخ

      فتل بنگی. مگرخنگی. بابا توسن وسال تو زشته آدم اینقدر آویزون باشه. تو که گندهشون هستی اینقدر اسکلی وای به حال هواداران تیمتون

    • حاج بلوچ

      دومی شما چه جوری بودمگه؟نکنه بازی رابردیدودوم شدید؟چطوری روت میشه این اراجیفوبگی علی فتح الله زاده؟پرسپولیس بانیمکت خالی دوم شداماشمادیگه بازیکن نبودکه نگرفته باشید.دلم سوخت برارضا حسن زاده تون ،اون ژاپنی باسرگل اولوزدوتوپ داشت تودروازه چرخ می خوردتازه آقارضابه خیال خودش توپ ودرواقع هواروباسرمی زد

    • بدون نام

      مرده شوره هردوتا تیم بیت المال خوره فوتبال ایرانو ببرن به امید روزی که تو تمام استانها مردم حامی تیمهای خودشون باشن و اینجوری هم فوتبال هیجانش بیشتر میشه و هم درستش همینه.مثل طرفداران سپاهان و تراکتور و بعضی جاهای دیگه که فقط تیمهای خودشون رو حمایت میکنن و این روند رو به رشد هست

    • بدون نام

      مرده شوره هردوتا تیم بیت المال خوره فوتبال ایرانو ببرن به امید روزی که تو تمام استانها مردم حامی تیمهای خودشون باشن و اینجوری هم فوتبال هیجانش بیشتر میشه و هم درستش همینه.مثل طرفداران سپاهان و تراکتور و بعضی جاهای دیگه که فقط تیمهای خودشون رو حمایت میکنن و این روند رو به رشد هست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مرده شور که فقط مرده می شوره امااگه واقعا دلت برای بیت المال می سوزه دعاکن این به اصطلاح مسئولین سرعقل بیانوای دوتاتیمو بدن یبه بخش خصوصی ما که آدم پولدار کم نداریم تومملکتمون که خرج ای دوتیمو حاضرن بدن

    • sms

      گل گفتی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج