جاباما
۷۹۶۷۳۴
۳۴ نظر
۵۰۲۳
۳۴ نظر
۵۰۲۳
پ

مظلومین قبل از اعدام: گرانترین سیگار را می‌کشم

خبرگزاری میزان با وحید مظلومین معروف به سلطان سکه قبل از اجرای حکم اعدامش گفتگویی انجام داده است.

خبرگزاری میزان با وحید مظلومین معروف به سلطان سکه قبل از اجرای حکم اعدامش گفتگویی انجام داده است.

در زندان اوین سراغ یکی از محکومان اعدام این روز‌های قوه قضائیه رفتیم با نام وحید مظلومین می‌شناختمش، اما در هنگام معرفی خودش گفت: به نام خدا وحید مظلومی هستم متولد ۱۳۴۱ نام پدر حبیب الله سال ۵۶ دیپلم گرفتم و یک دیپلمه معمولی هستم سطح تحصیلاتم هم در همین حد است. در تاریخ ۱۰ تیر ماه ۹۷ دستگیر شدم.

می‌گوید یک شبِ سلطان سکه شدم و به اینجا رسیدم.‌

مظلومین قبل از اعدام: گرانترین سیگار را می‌کشم

می‌گوید: برای خودم اسم و رسمی دارم کسی نیست که در صنف ما من را نشناسد.

می پرسم اگر الان دوباره به بازار برگردی سرمایه ات را چه کار می‌کنی؟ می‌گوید اگه از من بپرسی که اگر دوباره شانس بازگشت به بازار داشته باشم که ندارم، دوباره همان کار را می‌کنم...

از او در مورد القابش می‌پرسم در مورد لقب سلطان و ملا می‌گوید: عاقل آن است که لقمه را به اندازه دهنش بردارد و یک شبِ نخواهد ره صد ساله رود، به آن فرد می‌گویند عاقل.‌

او که ماهی ۳۰ میلیارد درآمد داشته، می‌گوید کارم را دوست داشتم شغلم را دوست داشتم مخصوصا شغل سکه را.

تعریفش از بازار هشتاد میلیون جمعیت ایران است. می‌گوید معنی بازار را از من بپرسید، هیچ چیز خاصی داخلش نیست یک عرضه و تقاضای همیشگی در جامعه ...

مظلومین از پاسخ به سوال دائما طفره می‌رود تکیه کلامش "آهان" است و هر سوالی که می‌پرسم می‌گوید "چه سوال خوبی پرسیدی ... "، اما زمان پاسخ دادن که می‌شود به بیراهه می‌زند و حکایت تعریف می‌کند.

وقتی در مورد اعداد با من صحبت می‌کنید اعداد را دقیق بگویید من ریاضی خوبی دارم. این را می‌گوید که ثابت کند ضرب و تقسیم را خوب بلد است که انصافا هم اینطور بود.

یک جا به او گفتم شاید تصور کردی من خبرنگار اینجا آمده‌ام تا شما را گوشه رینگ بگذارم؟، برافروخته شد و گفت: شما نمی‌توانید من را گوشه رینگ بگذارید. اگر می‌توانی تلاش خود را بکن من وحید مظلومی هستم. اگر تونستی من رو گوشه رینگ بگذاری بگذار تمام تلاشت را بکن.‌

می‌گوید این روز‌ها تلویزیون زیاد تماشا می‌کند اخبار را خیلی دوست دارم و فیلم نمی‌بینم، اما نوبت به رسانه و صحبت از خبر می‌شود می‌گوید من اصلا رسانه‌ها را قبول ندارم.

درباره یکی از دستگیری هایش که در سال ۹۱ اتفاق افتاده اینگونه توضیح می‌دهد من در آن سال معتمد بانک مرکزی برای توزیع ارز بودم بازار نابسامان شد. یک روز آمدند من را بگیرند داخل مغازه نبودم به من زنگ زدند و اطلاع دادند که ماموران برای دستگیریت امده اند فرار کردم، اما لب مرز دستگیر شدم آن زمان اتهامم اخلال در نظام ارزی بود. منظورش را خوب متوجه شدم سخنگوی قوه قضائیه پیشتر درباره این دستگیری وحید مظلومین توضیحاتی ارائه کرده بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، چهارم شهریور ماه همین امسال، در صد و سی و امین نشست خبری خود درباره وحید مظلومین گفت: مظلومین همان کسی است که در سال ۹۱ دستگیر شد و افساد فی الارض در کیفرخواست او عنوان شده بود؛ اما آن موقع بانک مرکزی و حراست بانک مرکزی اعلام کردند که کار‌های این فرد با نظر و هماهنگی آن‌ها بوده است؛ لذا دادگاه حکمی برای این فرد صادر نکرد.

در یک جای صحبت‌های مظلومین وقتی که در مورد نقش تعیین کننده خود در بازار صحبت می‌کرد گفت: زمانی که من توی بازار بودم سکه می‌خواست ۵ هزار تومان نوسان بزند اصلا به این سادگی نبود. پرسیدم چرا؟ شما نمی‌گذاشتید؟ سریع صحبت هایش را جمع کرد و گفت: نه اینکه من نمی‌گذاشتم بازار، عرضه و تقاضا و تقابل خودش را داشت.

به خاله و شریکش اقدس مهرافزا و حساب‌هایی که مظلومین با آن‌ها کار می‌کرده می‌رسیم خودش بیشتر مایل است درمورد خانم مهرافزا صحبت کند. در مورد حساب هفتصد میلیارد تومانی خاله هفتاد ساله اش می‌پرسم؛ با تعجب می گوید مگر هفتصد میلیارد حجم پول بالایی است؟ می‌گویم: نیست؟ می گوید: به هیچ عنوان نیست. هفتصد میلیارد تومن پولی نیست. شما بزرگش می‎‌کنید..

می‌گوید "من خاله ام را صرفا به یکی از دوستانم به اسم اقای قاسمی معرفی کردم او دنبال شخصی معتمد بود و من هم خاله‌ام را، به آقای قاسمی یا همان محمد سالم که مشکلی در حسابش بوجود آمده بود معرفی کردم.

" مظلومین این جا هم سعی در فرار از پاسخگویی داشت که البته مصاحبه ما با محمد سالم همه چیز را هویدا کرد.

محمد سالم از وحید مظلومین به عنوان یکی از بهترین مشتریانش یاد می‌کند و گاهی هزار تا سه هزار عدد سکه از او در هفته خریداری می‌کرده است.

در مصاحبه‌ای که با محمد سالم همکار و شریک وحید مظلومین داشتیم در بخشی از صحبت هایش می‌گوید: اواسط سال ۹۵ و در سال ۹۶، که سکه را به صورت نقدی در بازار خریداری و کاغذی آن را در بازار آتی فروخته می‌شد و سود زیادی به همراه داشت، خرید و فروش سکه در مغازه به طور میانگین به روزی ۲۵۰۰ مورد سکه رسید.

به گفته خودش از ترس اینکه حسابهایش بلوکه شود، با حساب خودش کار نمی‌کند و تصمیم می‌گیرد با وحید مظلومین در این زمینه مشورت کند و او به محمد سالم پیشنهاد می‌دهد که با کارت اقدس مهرافزا که نامش نیز در میان اخلالگران ارزی بار‌ها در جلسات دادگاه وحید مظلومین به میان آمد، به فعالیت اقتصادی ادامه دهد و سود آن را در آخر سال به حساب این فرد واریز کند.

بعد از اینکه صحبت هایم با وحید مظلومین درباره اقدس روح افزا تمام شد، مظلومین گفت: دیگر خسته ام و تمایلی به ادامه مصاحبه ندارم. من هم اذیتش نکردم و از او برای وقتی که گذاشته بود تشکر کردم از مامور مراقب خواست برایش پاکت سیگارش را بیاورد وقتی که اورد به من هم تعارف کرد و گفت: این گران‌ترین سیگار ایران است اگر میکشی بفرما. پرسیدم چطور اینقدر راحت سیگار به دستت رسیده؟ گفت: "یک روز مامور زندان اومد پیشم گفت: سیگار میکشی؟ گفتم آره من سیگاریم، گفت: از امروز میتونی راحت سیگار بکشی، از اونجا فهمیدم حکمم قطعی شده ".

وقتی که از اوین بیرون آمدم هوا تاریک شده بود تا زمانی که به منزل برسم آن حرف مظلومین که میگفت "زمانی که من توی بازار بودم سکه می‌خواست ۵ هزار تومان نوسان بزند اصلا به این سادگی نبود"، دائم در سرم می‌چرخید و با خودم زمزمه می‌کرد که چطور یک فرد می‌تواند نبض بازار یک کالای پرتقاضا را اینگونه در دست بگیرد که بازار باید حتی برای نوسان پنج هزار تومانی هم منتظر دستور از او باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حالا که مرده مصاحبه ازش چاپ میکنید؟

    • بدون نام

      در محیط الوده ، میکرب رشد میکنه .

    • بدون نام

      مصاحبه گر یا خیلی بی سواد بود یا خیلی مغرض

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من در تعجبم این جور افراد رو اعدام میکنند یه عده اعتراض میکنند /اعدام نکنند دوباره اعتراض میکنند چرا اعدام نکردند فکر کنم این افراد مریضند

      • بدون نام

        مثل اینکه اینها با این شخص همذات پنداری می کنند.لابد خورده پا هستند

    • حسن تیموری

      وقتی اینجور افرادی که هوش اقتصادی بالایی دارن رو اعدام میکنن ناراحت میشم...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        به این نمگن هوش اقتصادی
        این هوش دزدی و کلاهبرداری هستش

      • a.m

        اینها مقصر نیستند اینها ادمهای زرنگ هستند،مقصر اوضاع نابسامان جامعه هست ک شرایط رو براشون مهیا کرده

      • بدون نام

        کاربر عزیز، همزاد پنداری درست است و
        همذات پنداری ناصحیح و غلط است،

      • بدون نام

        کاربر عزیز، همزاد پنداری درست است و
        همذات پنداری ناصحیح و غلط است،

    • بدون نام

      خداروشکر که زمین از وجود پلیدش پاک شد

    • بدون نام

      الان لابد خیلی از ثروت باد اوردشو قبلنا جلوتر تقسیم کرده بین فامیلاش....شما حتی نصف ثروتش رو هم نگرفتید

    • بدون نام

      آخی عزیزم هفتصد میلیارد براش پولی نبود
      حالا اون دنیا از دماغت پول حروم رو درمیارن

    • بدون نام

      اموالش واموال خاله عمه هر که باشد باید وباید مصادره ودر بانک دولتی واریز بشه تا بازار اروم بشه مردم بدبخت کرده خدا لعنت کنه خدش وامثالش

    • بدون نام

      رفتي به جهنم برو اونجا جواب حق الناس رو بده رو سياه

    • کارمند

      این چنین نوابغ اقتصادی نباید اعدام شوند

      پاسخ ها

      • بی نام

        به جهنم نابغه بودنش فقط در کسب مال اندوزی برای خودش بود چی به سر ملت آورد

      • بدون نام

        نابغه اقتصادی به کسی میگند که برای همه مردم مفید باشه نه برای قماش مثل خودش

      • بدون نام

        وقتی رفتن او هیچ تاثیری در ارزان شدن بازار نداره اعدام او چه تاثیری بحال ملت داره اگر راست میگین برید مدیر عامل ایرانخودرو را محاکمه کنید که نرخ خودرو از حاشیه بازار انتخاب میکند لان دوماه است نرخ بازار وکارخانه اعلام که مردم عادت کنن به قیمت بازلر

    • بدون نام

      بعله سیگار «هما » هم تو زندان خیلی خیلی گرانه ، اگر گفتی چرا ؟؟؟

    • سربانتین

      حالا که اعدام شد سکه اومد پایین ؟!

    • بدون نام

      چند صد هزار پول این دونفرکشیدن بالا

    • بدون نام

      پس اون واسطه های بانک مرکزی چی شدن؟
      چرا نمی گن سال91چه کسی مظلومی را آزاد کرد؟

    • بدون نام

      نظام مالی ایران خیلی خیلی خرابه چون هر کس به سطح بالای سیستم مالی دست پیدا کرد راحت دزدی میلیاردی می کنند .

    • بدون نام

      به این جور آدما توو روانشناسی بهشون میگن عقده ای و تازه به دوران رسیده و گداگشنه.

    • بدون نام

      خدا لعنتش کنه. خداوند حق این همه جو ن دم بخت رو ازش بگیره. که با این اوضاعی که درست کرد حتی نتونستن حلقه ازدواج هم بخرن.لعنت خدا وهمه مردم ایران برتو و امسال تو

    • بدون نام

      حالا چی شد چیزی ارزون شد چه تاثیری واسه ما داره سکه اومد پایین دلار اومد پایین مسکن اومد پایین چی ارزون شد ...

    • بدون نام

      پولشویی در ایران بیداد می کند ...

    • بدون نام

      این بدبخت هم خودش مهره بوده ، رئیس کلا کوشن ؟

      پاسخ ها

      • علی غلامی

        بااع



        دام وحید وامثال وحید بازار ارام شد سکه ارزان شد دلار ارزلن شد

    • بدون نام

      از اون گرفتن سکه ها را اعدامش کردن زیاد برای ملت فرق نمی کند دوباره میره تو جیب یک کله گنده از خودشان

    • محمد

      مگه نمیگید که باعث بانی تورم شکه ایشان بوده .خوب حالا که اعدام شده باید که این بقول خودشون حباب باید بترکه دیگه .چرا چنین چیزی نمیشه چون وحید مظلومین های بسیاردیگری در این مملکت داریم .

    • بدون نام

      ایرانخودرو هم به سزای خودش میرسه نگران نباش هیچ کارخدابی حکمت نیست

    • بدون نام

      مصاحبه عجیبی! مصاحبه کننده جوابهای خودش رو تکرار میکرده ومیپرسیده درسته؟! اعدامی: هرجور راحتی چاپ کن ، اینکه ندونه زندانی سیگارش دراختیار زندانبان هست و حالت شوکه : چطور سیگار بهت میدن !!!؟ راجب قیمتش م سیگار ایرانی با پشگل گوسفند شده ده هزار تومن ، مالبرو ۲۳ تومن که اعدامی استفاده میکرد . نگران گرانترین نباش بروید دنبال دلال سیگار که دوماهه ازدومن شد ده تومن ......

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج