۷۹۶۷۷
۴۷ نظر
۶۶۶۷
۴۷ نظر
۶۶۶۷
پ

مراحل دریافت مجوز برای آلبوم موسیقی

تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که یک آلبوم موسیقی برای انتشار باید چه مراحلی را طی کند؟

مراحل دریافت مجوز برای آلبوم موسیقی





مجله همشهری جوان: تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که یک آلبوم موسیقی برای انتشار باید چه مراحلی را طی کند؟

یک ماهی هست که رو به اعطای مجوز در دفتر موسیقی وزارت ارشاد تغییر کرده و بعد از جابجایی ساختان دفتر موسیقی. شاهد تغییرات عمده در رویه اعطای مجوز به آلبوم های موسیقی در این نهاد دولتی بوده و هستیم. تغییر ساختمان دفتر موسیقی که به تازگی به اتاق های تالار رودکی منتقل شده، باعث شده بسیاری از مراجعین دیگر بتوانند در مدتی کمتر از شش ماه مجوزهای خود را اخذ کنند و دیگر بحران گرفتن مجوز برای اهالی موسیقی، مثل گذشته پیچیده و عجیب نباشد.

حالا و با این همه اتفاق خوب، بد ندیدیم که رویه اعطای مجوز در دفتر موسیقی را در این دو صفحه مرور کنیم و ببینیم اهالی موسیقی برای مجاز شدن، چه سلسله مراتبی را باید طی کنند تا بتوانند مجوز بگیرند. اگر ته صدایی دارید و دوست دارید بدانید که این استعدادتان را چطور و چگونه می توانید رسمیت ببخشید. این دو صفحه را بخوانید.

خوان اول: مجوز شعرها

اولین مرحله از مراحل اخذ مجوز برای آلبوم های موسیقی، بخش مجوزهای شعر و ترانه های آلبوم است. شعرهای انتخابی تان را باید در پوشه ای قرمز، تحویل مسئول رسیدگی به پرونده شعرها بدهید. شورای شعر دفتر موسیقی هر هفته دو روز نسبت به صلاحیت اشعار وارده. برای اجرایی شدن و خوانده شدن در قالب ترانه جلسه دارد و امیدوار باشید که شعرتان بدون هیچ اصلاحیه ای مجوز بگیرد. به هر حال اعضای شورای شعر از شاعران نامی و کارشناسان ادبی هستندو چند یقه از شما بیشتر پاره کرده اند.

اگر شعرتان از اشعار بزرگان ادبیات ایران از قبیل حافظ و سعدی و ... باشد، ظرف مدتی بین یک تا دو ماه مجوزهای شعرتان صادر می شود ولی اگر سراغ شعرها و ترانه های امروزی رفته اید، این زمان بین سه تا چهار ماه طول خواهد کشید و با اصلاحیه های فراوان، بالاخره موفق می شویدامضای شعرهایتان را از دوستان شورای شعر بگیرید.

مراحل دریافت مجوز برای آلبوم موسیقی

اگر همس راغ فضاهای سیاه و اجتماعی رفته اید، کمی وقت بیشتری برای گرفتن مجوزتان باید صرف کنید. به هر حال بازخوردهایی که در سال های گذشته از این قبیل آثار (از قبیل «الهی سقف آرزوت خراب بشه روی سرت») در فضای موسیقی بوده، باعث شده مسئولان هم کمی در این رابطه سختگیر باشند.

خوان دوم: شیش و هشت نسازید!

حالا فرض را بر این می گذاریم که مجوز شعرهایتان صادر شده و شما خوشحالید از اینکه مجوز شعرهایتان را گرفته اید و خندان و پر انرژی وارد خواندوم می شوید. حالا باید روی شعرهایی که مجوزشان را گرفته اید. ملودی بسازید و حواستان هم باشد که ملودی شما از حدودی که تحریف شده عبور نکند. کدام حدود؟ معمولا ملودی های زیادی ریتمیک و شش و هشت های زیادی تند، جزو خط قرمزهاست که معمولا اصاحیه می خورند اما معمولا این خوان جزو خوان هایی است که زمان زیادی از متقاضی نمی گیرد و در مدت زمانی زیر دو ماه. به نتیجه می رسد. بزرگترین بازنده های این خوان کسانی هستند که قبل از اقدام به مجوز، روی شعری که اصلاحیه خورده، ملودی ساخته اند و حالا باید از اول روی اثرشان با ترانه و وزن احتمالی جدیدش، ملودی بسازند. این کار بدون شک دوباره برای آنها هزینه خواهد داشت و با قیمت های امروز، دیگر نمی شود زیر ۲ میلیون تومان ملودی گیر آورد.

خوان سوم: ماهواره یعنی زیرزمین!

بعد از تایید کیفیت یک اثر، نام اعضای گروه برای انجام برخی استعلام ها به مراجع قانونی اعلام می شود تا بررسی های لازم را انجام دهند و به اصطلاح ما، سوء پیشینه خاصی نداشته باشند. درست انگار که شما می خواهید در یک اداره استخدام شوید. بعد باید بروید برای انگشت نگاری و گرفتن برگه عدمسوء پیشینه. این مرحله تقریبا چیزی در همین مایه هاست با این تفاوت که شما لازم نیست جایی بروید. آنها خودشان استعلام شما را دریافت می کنندو نتیجه مثبت یا منفی اش را به شما می گویند. در جریان باشید که این مرحله مهمتر از بقیه خوان هاست و اتفاقات و ماجراهای زیادی در آن دخیل است؛ مثلا اگر ویدئو یا کلیپی از شما در شبکه های ماهواره ای پخش شده باشد، از آنجایی که شما قوانین را زیر پا گذاشته اید. قطعا با شما برخورد خواهد شدو مجوز فعالیت رسمی تان تا شش ماه بعد از پخش آخرین کلیپتان، صادر نمی شود. اگر ویدئویی در ماهواره نداشته باشید و سابقه کیفری یا مشکل خاصی هم در بین نبود، خیلی زود جواب استعلامتان می رسد.

خوان چهارم: در کتابخانه ثبت شوید

در این مرحله که شعر و آهنگسازی به تصویب کارشناسان رسیده. مشخصات اثر در کتابخانه ملی ثبت می شود و می توان گفت آماده انتشار است. این مرحله چندان طولانی نیست و زمان زیادی از مراجعان نمی گیرد و آنها به زودی به مرحله بعد وارد می شوند، چون در این بخش فعالیتی انجام نمی شود که نیاز به کارشناسی داشته و زمانبر باشد. این مرحله برای تمام کتاب ها هم انجام می شود و به آن می گویند فیپا یا شناسنامه کتاب! اگر صبح زود از جلو دفتر موسیقی وزارت ارشاد در حوالی پل کالج آژانس بگیرید و بروید سراغغ رتق و فتق ثبت اثرتان در کتابخانه ملی، قطعا تا ساعت ۱۲ ظهر کارتان تمام می شود و می توانید بروید به مرحله بعدی.

خوان پنجم: طرح جلد آلبوم

مرحله دریافت مجوز طرح جلد آلبوم که معمولا با توجه به حساسیت های زیادی که جناب خواننده به عکس خود و طرح روی آلبومش دارد، همیشه زمان زیادی برای کنار آمدن با مسائل و موارد ایراد گرفته شده صرف می شود.

البته در بسیاری اوقات هم نوع لباس پوشیدن و گریم بیش از حد خواننده در طرح روی جلد، مشکلات عدیده ای را به وجود می آورد تا خوان پنجم هم یکی از خوان های مهم و زمانبر باشد. البته در بسیاری مواقع هم دیده شده که خواننده برای انتشار سر وقت آلبومش، خیلی زود کوتاه می آید و اصلاحیه ها را اعمال می کند تا آلبومشان زودتر وارد بازار شود.

خوان ششم: استرس تمام شد

از همه مراحل گذاشته اید و حالا دیگر روز موعود فرا رسیده و باید همه مجوزهایی را که گرفته اید. با یک برگ رو گرفت از همه آنها در پوشه ای قرار دهید تا «مدیر دفتر رئیس کل دفتر موسیقی وزارت ارشاد» با روان نویس سبزش، پایین مجوز نهایی شما را امضا کند. این مرحله زیاد زمان نمی برد و اگر همه مدارک شما کامل باشد، دیگر نباید استرس داشته باشید و شک نکنید که مجوز آلبومتان امضا خواهد شد. فقط در جریان باشید که حواس مدیرعامل دفتر موسیقی جمع است و قبل از امضای مجوز شما. باز هم درباره تان استعلام می گیرند. این آخرین استعلام درباره شماست و بعد از این، مجوز انتشار آلبوم شما مزین به امضای مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد خواهد شد. شما توانستید از این خوان ها به سلامت بگجذرید و کارتان اجازه نشر بگیرد. حالا وقتش رسیده که سراغ کسانی بروید که آلبوم شما را در بازار منتشر می کنند. پس بی معطلی و تا دیر نشده، به پاراگراف بعدی بیایید...

خوان هفتم: بچه پولدار باشید!

دو راه دارید. اول اینکه خوتان هزینه های تولید آلبومتان را تقبل کنید و فقط آن را برای پخش در اختیار «پخشی»ها قرار بدهید تا آنها به خاطر پورسانتشان هم که شده، برایتان سنگ تمام بگذارند و خلاصه اثرتان را در بازار پخش کنند. راه دوم هم این است که برای آلبومتان یک تهیه کننده پیدا کنید ودر ازای یک مبلغ خاص و تعیین شده. آلبوم را به ایشان واگذار کنید. یک پولی بگیرید و دیگر کاریتان نباشد که آلبوم چطور و کی و کجا منتشر می شود. راه حل دوم. یک حسن دارد و آن هم این است که جناب تهیه کننده به خاطر اینکه پولش خوابیده، قطعا برای بهتر دیده شدن آلبومش، سنگ تمام می گذارد تا برگشت سرمایه اش، با یک سود درست و حسابی همراه شود. ریسک این قبیل واگذاری ها هم این است که شما نمی توانید به ایشان فشار بیاورید که زودتر آلبوم را بیرون بدهد. چون قانونا و اخلاقا، از زمان اعطای واگذاری، آلبوم مال ایشان است و هر وقت عشقش بکشد، منتشرش می کند.

تازه این در شرایطی است که شما یک خواننده اسم و رسم دار باشیدو برای اثرتان مشتری وجود داشته باشد. اگرخواننده آلبوم اولی هستید که اصلا به تهیه کننده دار شدن فکر هم نکنید و شما مجبورید با هزینه شخصی، اثرتان را به بازار بفرستید. اگر بچه پولدار هم نبودید. خیلی راحت آلبوم را روی اینترنت می گذارید تا خیالتان راحت شود و دیگر دغدغه تولید و پخش نداشته باشید.

یک آلبوم موسیقی چقدر آب می خورد؟

خواننده های ۱۰۰ میلیونی!

عدد و رقم های این روزهای بازار موسیقی برای تولید یک آلبوم، رقم سرسام آوری است. با یک حساب سرانگشتی اگر قرار باشد هزینه های تولید یک آلبوم با هشت قطعه را دربیاوریم، باید حدود قیمت ها را در نظر بگیریم و با میانگین گرفتن از آنها به رقم دلخواه برسیم.

مراحل دریافت مجوز برای آلبوم موسیقی

پول ترانه سرا و آهنگساز و تنظیم کننده اولین و بدیهی ترین بخش های هزینه بر یک آلبوم هستند. در بازار حال حاضر داخلی هر ترانه و شعر از ۵۰۰ هزار تومان هست تا چهار میلیون تومان! هزینه های ملودی سازها هم دست کمی از ترانه سراها ندارد و از ۲ میلیون تا ۴ میلیون تومان، برای ساخت هر ملودی دریافت می کنند. بحث تنظیم کننده ها هم که جداست و بین یک و نیم میلیون تا ۴ میلیون تومان برای سازبندی و رنگ آمیزی ملودی شما، باید به حسابشان واریز شود.

به صورت میانگین اگر همه این رقم ها را در نظر بگیریم، چیزی حدود ۸ میلیون تومان برای هر قطعه باید هزینه کنید و برای یک آلبوم ۸ قطعه ای رقمی بالغ بر ۶۵ میلیون تومان بپردازید. هزینه های جانبی هم که جای خود دارد و باید به آنها هم فکر کنید. مثل هزینه اجاره استودیو برای ضبط و کال، هزینه نوازنده برای صدا گرفتن از سازها، ناظر ضبط، تبلیغات، طراحی پوستر و ... که شاید روی همه رفته تا همین الانش نزدیک ۷۰ میلیون تومان پیاده شده باشید. تازه اصل قضیه مانده و اگر همه مجوزهایتان را گرفتید، باید دنبال تهیه کننده بگردید و اگر کسی حاضر به سرمایه گذاری برای اثر شما نشد، نزدیک به ۴۰ میلیون تومان هم هزینه تولید و تکثیر باید جور کنید تا آلبومتان وارد بازار شود.

اما در این بین خیلی ها راهکارهای جدیدی را کشف کرده اند که اتفاقا در بیشتر مواقع هم گرفته و تبعات موفقیت آمیزی در پی داشته است. از جمله این ترفندها این است که می توانید خودتان در نقش شاعر و ترانه سرا ظاهر شوید و حتی ملودی های آلبوم تان را هم خودتان با الهام گرفتن از ملودی های موفق ترکیه ای یا یونانی بسازید. با این کار هم با یک تیر دو هدف زده ایدو هم هزینه هایتان را نصف کرده اید و هم اینکه از آثار موفق جهانی استفاده کرده اید. به جای استفاده از نوازنده و ضبط آکوستیک (زنده) سازها هم می توانید به نرم افزارهای کامپیوتری پناه ببرید که با ارقامی کمتر از ۱۰۰ هزار تومان در دسترس شما هستند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد

      ببینم تو پاراگراف آخر منظورت محسن یگانه که نبود؟!! ;))))))

      پاسخ ها

      • سرهنگ آدامسی

        نویسنده ی این مقاله همون بهمن بابازاده ی معروفه که دشمنیش با یگانه برای همه روشنه انقدر که به یگانه تهمت زد و نتونست ثابت کنه
        میگفت یگانه آهنگ سکوت رو از یه آهنگساز ترک کاور کرده بعدا همون آهنگساز ترک اعتراف کرد که در واقع اون بوده که از محسن یگانه کاور کرده و از این حرفا
        خلاصه هرچی از دودوزه بازیایه این بابازاده برات بگم کم گفتم موندم چطوریه که هنوز هم مقاله هاش همه جا چاپ میشن طرف خیلی برد داره
        البته محسن یگانه هم گفته داره قضیه رو از طریق قانونی پیگیری میکنه و اجازه نمیده که انقدر با کارنامه ی کاریش و شخصیتش بازی بشه
        پارسال هم همین بابازاده مجبور شد از یگانه عذر بخواد ولی هنوز هم همه جا بهش تیکه میندازه در مورد ساز زنده هم دوست عزیز خوبه که بدونی یگانه کل آلبوم حباب رو تو یکی از بهترین استدیو های ترکیه با ساز آکوستیک ضبط کرد که کاراش کیفیت داشته باشه
        تا همین الان هم از بین حدود صد وبیست تا آهنگ فقط چهار تا از آهنگاش کاوره
        که اونا رو هم قبلا با سازنده ی اصلی در میان گذاشته و حقوق مولف رو رعایت کرده و رو جلد آلبوماش هم اسم سازنده ی اصلی رو آورده
        چشمای خیس من کاور آهنگ یونانی
        بمون کاور آهنگ ترکی
        نرو کاور آهنگ فرانسوی
        چهارمیش هم خاکسترم نکنه
        ببخشید برادر خیلی حرف زدم ولی خواستم که شما هم واقعیت رو بدونی این تهمتا رو باور نکنی چون اون موقع واسه آخرتت بد میشه
        به آقای بابازاده هم میگم خدا جای حق نشسته یه روز جواب اون همه حاشیه و حرف و حدیثی که واسه یگانه درست کردی میدی هر کس که مقاله هاتو میخوند اگه نمیدونست خیال میکرد یگانه دیو دو سره! آخه بهت چی میرسه یگانه فرزند شهیده من موندم مگه ارث باباتو خرده که انقدر باهاش بدی؟
        شما هم جناب محمد برو ببین واقعیت چیه الکی هر حرفی رو باور نکن قربانت

      • محمد

        جناب سرهنگ من چیکارم؟؟؟ من فقط با خوندن پاراگراف آخر فکرم رفت سمت محسن یگانه و سوال پرسیدم . درمورد محسن هم بگم من تا قبل از آلبوم حباب کارهاش و دوست داشتم علل الخصوص قبل از مجاز شدنش . با خوده محسن تو فیسبوک کم و بیش هم صحبت میشم و حتی ازش خواستم که یکی از کارهاش و که برای لهراسبی ساخته بود خودش بازخونی کنه و اون هم قول داد انجام میده یکی دوسال بعد (برای اینکه کارش کنه تر بشه) . . . با اینکه کارهاش به هیچ وجهه به دلم نمیشینه این سالها ، اما هیچ پدرکشتگی رو هم با محسن یگانه نداررررررممممم

    • محمد

      توی موسیقی ایران که چاوشی داره حرف اول رو میزنه.

      پاسخ ها

      • محمدحسین میرزایی

        بله

    • غزال

      جناب محمد يه پيشنهاد بريد اين پيجو ببينيد
      http://www.aparat.com/v/jc16z
      آخرين مصاحبه ى يگانه با وبلاگ رسميش كه اين قسمتش مربوط به چاووشى ميشه و فكر كنم جوابى براى همه ى سوءتفاهما باشه

    • سرهنگ آدامسى

      محمد جان راستش خواستم همون جا جواب بدم نشد
      داداش من كه نگفتم شما پدركشتگى دارى خواستم واقعيت رو بهت بگم
      چون خيليا اينطور فكر ميكنن اين كامنت رو گذاشتم بعد هم اينكه از دست اين بابازاده عصبانى بودم ديگه شما هم ببخش برادر يه مقدار زياد حرف زدم :)

    • حسين

      بد بخت خودت انقد فك زدي ميگي واسه مجوز ٧خوانو بايد رد كرد
      بعد آخرش مياي ب كي تيكه بندازي
      همون كشورايي كه گفتي بيشتر از همه تو كار كاور كردنو الهام گرفتنن
      انقد هست كاراي خواننده هاي ما كه اونا كاور كردن ك از شمارشش دهنت كف كنه
      مردي برو پي اونارو بگير واقعا مسخرست بعضي حرفاي بعضيا خيلي مسخرست
      كسي كه أنقد استاده ك همه كاراي آلبومشو خودش انجام بده و با استقبالم رو به رو بشه بايد بهش تعظيم كرد
      تو در حدي نسيتي ك بخواي بگي بعضيا چيكار كنن و بعضيا چيكار ميكنن

    • مهر داد عابد

      من الان 12 سا له هستم صداشم هم براي پاپ وهم براي سنتي ايا در اين سن مي توانم بخوا نم

    • امید

      اقا من با دیدن این وضعیت از مجوزم.صرف نظر میکنم.

      پاسخ ها

      • mc

        افرین :)

    • ابوالفضل

      سلام
      من خودم شعر میگم صدام هم خوبه یعنی اطرافیانم بهم میگن خوبه من خودم شعرام رو با ملودیه خواص خودم میخونم میخواستم بدونم اگه بخوام یکی از این کارام رو آهنگ سازی و تنظیم کنن برام چقدر هزینه داره و کجا باید مراجعه کنم دنبال مجوز هم نیستم

      پاسخ ها

      • پدرام.

        شما میتونی شماره تماس بزاری تا باهات تماس گرفته بشه و در صورت صلاحدید و داشتن استعداد لازم برات کار زده بشه

    • مرد شکست ناپذیر

      خواننده:فقط ایمان مرادی.....حامد زمانی....فقط کارای مذهبی...

    • بدون نام

      فقط امیر تنها

      پاسخ ها

      • یه دوست

        دوستان سلام خواستم یه نکته ی بسیا ر مهمی رو بگم به کسایی که واقعن علاقه به عرصه ی بی کران موسیقی دارن راه خوبیه فقط برای موفقیت باید یه پله هایی رو برید اول خواندن نت و اهنگسازی و مباحث سلفژ و هارمونی موزیک.اینهارو که یاد بگیرید هزینه هاتون خیلی کمتر میشه با 70 ملیون میشه یه استودیو در حد کیفیت بسیار خوب زد به این حرفم خوب فکر کنید البته اگر واقعن علاقه دارید براتون مفیده چه زیر زمینی چه مجوز دار.درضمن اگر مواردی که گفتم بلد باشید وامکاناتشو داشته باشید میتونید با 3 ملیون بهترین البوم رو منتشر کنید.امید.ارم مفید واقع شه یا حق

    • ناشناس

      چه خبره این همه پول میگیریدمگه میخوایدبرج بسازیدشما فقط میخوایدپخش کنیدیکمارزان بگیریدممنون میشوم

    • علی

      اقا ممنون ولی یه عدد بگو که باید داشته باشی تا بتونی البوم بدی بیرون و مبلغی که لازمه تا کنسرت بتونی بدی

    • مسعود رحیمی محمد

      وقتی شیرها میدون رو خالی میکنن ، ....میشه سلطان جنگل.

    • مبین

      من ۱۴سالمه ودوست دارم یک خواننده پاپ بشوم وخیلی به خوانندگی علاقه دارم ایامیشود لطفا پاسخ بدهید

    • محمد

      سلام,ی سوال دارم شاید ب این مطلب شما ربط داشته باشه,بهترین جا برای اشتراک کذاشتن اهنگ کجاست,
      ممنونم

      پاسخ ها

      • سبحان

        اگه بخوای زیرزمینی کار کنی،باید کارات با کیفیت باشه که تو رادیو جوان پخش بشه.
        البته بگما مجاز بخوای باشی همون پیشنهادات بالا خوبن.

    • vahidmusic

      دوستان اونقدر ها هم هزینه بردار نیست البته این شرایطی که من میگم من شعر هام اهنگسازی و تنظیم و میکس مستر هامو یه نفر که تو صدا سیما هست انجام میده حرفه ای بدون هیچ پولی فقط ملودی ها رو خودم میگم یعنی یه اهنگ جرفه ای برام 0 تومن هزینه داره فقط پول پخش تو اینترنت و سیدی و بازار اینا رو هم بازم یه اشنا دارم خخخخخ باحاله نه پارتی در پراتی

    • موجود ناشناخته

      سه.. به خدا بسه!!! آخه تا کٍی قراره هر کی از شکم ننش در میاد به فکر شهرت و خوندن و توی دید بودن باشه.. وقتی میری توی صفحه های روتین و هر روزه ی سایتها نگاه میکنی ، میبینی مثلا هفتصدتااااااااااا موزیک خونده شده که اصلا معلوم نیست کی بوده !چی شده ،،که عکس گوجه فروش چاله میدون رو هم ،تو سایتای معتبر موزیک ریختن به عنوان خواننده!!!! آخه تا کی این ملت میخواد دونه دونه همشونو گوش کنه… الان دیگه تک تک آدما شدن خواننده..!! بسه دیگه! روز به روز ملتمون داره میره رو به جنون، حالا هی ماها بگیم واااای خوانندگی ، شهرت، دختررررررر، جووووووون!!! اه….. بنده خداها بعضیا جرات نمیکنن توی جمع بگن من موزیک کار میکنم… همچییین لب تر کنن، بعضیااز حسادت میگن من ۱۵ ساله موزیسینم!!!خخخخ.. بابا تو برو شلوارتو بکش بالا!! حالم دیگه داره بهم میخوره.. دیروز تو گوگل یه تحقیق دانشجویی میخواستم ، من یه چیز دیگه سرچ کردم، دیدم جاش اسمه یکی از گچ کارای محلمون اومد !!!(آلبوم دیوار گچی با صدای : اصغر گچ کار) .. آهنگ وتنظیم : داوود ملات گیر..خخخخخخ!!!( محض شوخی ) توروخدا یکمی به فکر اونایی باشین که سالهاست دارن واسه موزیک جون میدن تا به هدفشون برسن. نه با این موزیک کاورا ، درسته بعضیا پول دارن صدتا موزیسین میریزن دورو ورش، اونم میره pmc…!! ولی واقعن یه موجودایی هم هستن که دارن سالها تلاش میکنن که با کمک خدا برن رو استیج…(نه واسه معروفیت، بلکه واسه محبوبیت…… ببخشید

    • بدون نام

      چخبره خواننده باید برای خوندن آزاد باشه لطفا مجوز بدید سخت نگیرید یه کم رحم کنید به جیب ما

    • وحید نیکنام

      اقا با این شرایط که خیلی خوبه حله من میرم دنبال مجوز تا اخر امسال هم دوتا البوم توپ میدم بازار از ساله بعد هم منتظر کنسرت هام باشید

    • احمد

      من ترانه های آلبوممو دارم مطمئن هم هستم ترانه هام میترکونه فقط واسه بقییه کاراش فعلا خیلی پول ندارم....کسی هست که به صورت عشقی بخواد ازم حمایت کنه توانایی ساخت آهنگ تنظیم و بقییه چیزارو داشته باشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خیر

    • قاسم

      سلام این که خیلی خوبه.من همه ی کارهامو خودم انجام میدم.میمونه پخش که اونم رو اینترنت میزارم .من فقط به اسپانسر فک میکردم که اونم حل شد خدارو شکر نیاز به اسپانسر ندارم

    • مهدی

      سلام دوستان
      من میخوام یک آلبوم مجوزدار داشته باشم،
      رشته تحصیلیم هم موسیقی بوده از عزیزانی که فعالیت حرفه ای دارند خواهش میکنم راهنمایی بفرمایید.
      ارادتمند

    • محمد حسن

      من میخوام خواننده پاپ شم البته با مجوز استعدادشم دارم و از خدا بابت این استعداد شکرگزارم.من از تهرانم اگه کسی هست که میتونه راهنمایی یا کمکم کنه خیلی بش مدیون میشم و متشکر ازش.تا حدودی شرایطشم دارم.

    • ميلاد

      سلام،،،،من ميلاد هستم ٢٠ساله،،،اطرافيان بهم ميگن صدأت خوبه،،،ميخواستم با هزينه اي يه ترك جمع كنم و مجوز بگيرم با إشعار مولانا،،،،،،فقط يه مشكلي هست كه تو شهرستان اهر زندگي ميكنم و ميخواستم ادرس يه استوديو مجوز دار رو دور شهر تبريز ازتون بگيرم برأي همكاري ،،،،،ممنون

    • حسين زد

      از روند مجوز گرفتن براي آلبوم بي كلام اطلاعاتى داريد؟

    • هومن

      پانزده سال پیش که خیلی اسان تر هم بود انقدر مارو بردن اوردن پشیمان شدیم البوم هم دیگر یه جورایی سبکش دورش تمام شد حتی چند سال پیش اهنگ خالی من رادیو پخش شد الان نمیدانم ولی چند بار میشد خودم و دوستانم شنیده بودیم چند بارم رفتم شاکی شدم که چرا البوم و اهنگی که جواز ندادید و بی اجازه صاحب کار پخش میکنید بازم جواب درستی دریافت نکردم

    • هومن

      الان که دیگه هیچی هفت خوان باید رد کنی این دوست عزیز کامل توضیح داده به راحتی نمیزارن کسی تو احزار عمومی چهره شود افراد خاص و خودی خانوادها...اسم نمیبرم همچون دانشگا معتبر...بعد تازه با این بازار خیالتان راحت ضرره مگر پول یا مفت داشته باشی

    • امیرافشین

      سلام. من شاعر و ترانه سرا هستم. میخواستم بگم اگه خواننده یا تهیه کننده ای باشه که بخواد کار کنه من باهاش همکاری میکنم تو زمینه گفتن ترانه . وبه صورت رایگان ..........

      پاسخ ها

      • یونس

        من هستم

    • محمد گودرزي

      سلام دوستان من خواننده هستم چهار تا تك ترك خوندم .....دنبال اسپانسرم

    • M.s

      سلام،میخواستم بپرسم اگه ی نفر سابقه کیفری داشته باشه بهش مجوز نمیدن؟؟؟

    • علی

      .ewمسلمه که شما بایدپول داشته باشیدبرای معروف شدن وسلب شدن،شماهرچقدرپول بدین همونقدآش میخورین،نمونش آقای فرزین که برای آلبوم هاش ومعروف شدنش میلیاردی خرج کرده وپول براش اصلا مهم نیست وتودل مردم هم جابازکرده.پارتی هم که

    • محمدحسین میرزایی

      بله

    • M.k

      این کروس یکی از تکستامه که به سبک پاپه نظرتون چیه:

      عشقم تویی فصل بهارم...اینو بدون بی تو دنیایی ندارم
      با تو قشنگه روزگارم، روزگارم، روزگارم... با تو که باشم غمی ندارم، غمی ندارم، غمی ندارم ، وای

    • مصطفی قادری

      میخواهم کار البوم دسمی قانونی موسیقی را ثبت بر گوگل نمایید و برای دیگران به نمایش بگذارید

    • babak

      کسی که استعداد داره نوازنده است ولی سرمایه نداره باید چیکار کنه ینی کسی پیدا نمیشه که سرمایه گذاری کنه رو خواننده های با استعداد

    • محمد

      نمیشه آهنگ بدی بیرون ولی مجوز نگیری یا اصلا غیر قانونی بخونی

    • madamin

      خب مجوزو ک گرفتیم. شعر از خودمونه. ملودی و بیت رو هم بیتلز رو کاور میکنیم. نشر هم تو اینستا پخش میکنیم. تنظیمم ک خودمون بلدیم. هزینه: هیچی

    • میلاد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج