۷۹۷۰۷۸
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

آلبوم «ترانه‌های كبود» منتشر شد

اجرای ترانه‌هايی از موسيقی نواحی جنوب كرمان با اجرای سازهای كوبه‌ای توسط عماد توحيدی در همراهی با چنگ‌نوازی و آواز حسين نظری درقالب آلبوم«ترانه‌های کبود» منتشر شد.

خبرگزاری صبا: آلبوم «ترانه‌های كبود»به گزارش«صبا»، آلبوم «ترانه‌های کبود» كه اجرای ترانه‌هايی از موسيقی نواحی جنوب كرمان است، با اجرای سازهای كوبه‌ای توسط عماد توحيدی در همراهی با چنگ (قيچك) نوازی و آواز حسين نظری شكل گرفته است.

آلبوم «ترانه‌های كبود» منتشر شد

قطعات اين مجموعه از موسيقی «رودبار زمین»، وادی ساز و سرود كرمان انتخاب شده است.

اين منطقه گسترده جغرافيايی، سامان ترانه‌های شبانی، آوازهای ساربانی و اقوال عیش و نشاط و رقص و ترانه‌های حماسی است و موسیقی رودباری به لحاظ غنا در ترانه، تنوع‌ساز، شیوه‌های آوازی، آداب و ادب شفاهی و آئين و مناسك، هنری ويژه است.

هفت گونه موسيقی در فرهنگ رودباری توسط فؤاد توحيدی پژوهش‌گر موسيقی نواحی شناسايی شده كه عبارت است از: شَیر، لیکو(دهو)، راه، مورک(مويه)، کُردی، مجلسی و لالایی.

«ترانه‌های كبود»، مجموعه‌ای است از نغماتی که همواره تاریخ در آیین‌ها و مراسم مردمی و مجالس حکمرانان محلی، دوست‌داران بسیار داشته است و در عين نشاط ظاهری، حامل رنج‌هايی عميق است.

عماد توحيدی نوازنده و آهنگ‌ساز برجسته با طراحی ريتم‌ها، سازبندی متنوع و اجرای شمار قابل توجهی از سازهای كوبه‌ای، هم‌سو با فرهنگ موسيقايی منطقه، در كنار حسين نظری هنرمند نامی منوجان كه ساليان بسياری با «چنگ» (قيچك) و آواز خود، راوی ترانه‌های سرزمينش بوده است، ترانه‌های اين مجموعه را اجرا كرده‌اند.

«ترانه‌های كبود» توسط مركز موسيقی حوزه هنری منتشر شده است و علاقه‌مندان می‌توانند پیش‌فروش این آلبوم را از فروشگاه‌های معتبر و سایت‌های معتبر محصولات موسیقیایی تهیه فرمایند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج